Tuesday, March 18, 2008

Love...

Bismillah~~


Note: This entry is so g-wang karat and merapu... Please don't read if you think I'm a dreamer, wasting my time blogging such nonsense cos this is my blog. Suka hati aku laa...




I thought love was just a mirage of the mind,
it's an illusion, it's fake, impossible to find.
But the day I met you, I began to see,
that love is real, and exists in me.

- Chris Farmer -



Nice kan poem tu? I wish I could say that so a special someone. Tapi, sekarang ni aku tersangatlah skeptical about love. Sebab, setakat yang aku alami dan perhatikan, tidak banyak cinta yang berkekalan. Memang benar lah cinta yang hakiki milik Allah SWT. Namun, jauh dalam sudut hati, nak jugak cinta sesama manusia yang berkekalan... Someone yang boleh aku sayang selama-lamanya... bukan sehari dua, setahun dua, ataupun setakat 20 tahun... tapi sepanjang hayat aku...

Sekarang ni, kalau melihat orang bercinta, aku akan berfikir sendiri, "Berapa lama sangat la bertahan agaknya..." Ntah kenapa... Itulah yang berlegar dalam kepala otak aku... Even kalau nampak pasangan suami isteri jalan bersama di shopping complex ke ape ke, aku akan berfikir, "Bahagia ke? Laki dia tak main kayu tiga ke?" or... "Bahagia ke lelaki tu? Perempuan tu okey ke?"
Hisy, teruk betul la aku nih... okey2... tak sepatutnya pikir macam tu... Semua yang berlaku qada' dan qadar Tuhan... Allah dah tentukan semuanya...

I am so confused... Maybe dalam phase yang tak ketentuan hala ni lagi... (Xabis2 ngan phase aku...hihi...)
Masih skeptical mode... (skeptical kalau dalam Bahasa Melayu ape ek?)

Words "I Love You" should mean a lot... but I found it being said over and over without meaning...
If a man said that he loved me,
I would be like, "For how long?"
or...
"Heh...yeah, right...."<--- but then of course la benda ni dalam kepala jer...xkanla nak cakap plak kan... =P

I do feel guilty sometimes... cos mungkin orang tu betul2 maksudkan ape yang dia cakap... Tapi, to really really trust someone is not something I'm capable of... at least, not now...

Ahh, sudahlah... Amende aku merepek banyak-banyak nih...
Salam.



Alhamdulillah~~

2 comments:

Anonymous said...

For how long? 40cm, 50cm?

Ryehanna said...

merepek ape?