Sunday, March 16, 2008

Rasa rindu yang melemahkan....

Bismillah~~


Bak kata bait-bait lagu nasyid,

"Rindu itu adalah, anugerah dari Allah
insan yang berhati nurani, punyai rasa rindu..."


Aku memang tengah merindu... Tapi, rasa rindu ni bukan hanya pada seseorang... Tapi lebih dari seorang jejaka!
Tak payahla explain banyak2 kat blog ni sebabnyer nanti akan mengundang pelbagai persoalan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aku merindu pada seseorang yang pernah membantu aku ketika aku dalam keadaan susah sampaikan nak give up, tapi dia setia membantu aku...
Aku rindukan senyuman yang mampu buatkan aku tersenyum walaupun dalam keadaan marah...
Aku rindukan kesabarannya melayan karenah aku...
Kesabarannya mengajar aku...
Aku rindukan kehadirannya di sisi aku...

Aku rindukan seseorang yang tiba-tiba muncul dalam hidupku...
Yang muncul dalam keadaan tidak disengajakan.
Dan menjadi lelaki pertama membuatkan aku rasa sangat bersalah kerana menyayanginya...
Dia yang tidak dapat aku lepaskan walaupun aku patut lepaskannya sejak awal-awal lagi...
Aku rindukan usikannya, sikap ambil beratnya, kenakalannya...
Aku rindukan suaranya...
Aku rindukan kedegilannya...
Dan aku amat rindukan kasih sayangnya...
Ya, dia merupakan insan yang sangat2 aku rindu sekarang...

Aku rindukan dia yang menyayangiku...
Yang sanggup berjumpaku walaupun sibuk...
Aku rindukan mesej-mesejnya...
Aku rindukan panggilan telefonnya...yang sering mengejutku dari tidur yang lena...
Mengingatkan aku supaya ke kelas...
Aku rindu berjumpa dengannya...
Aku rindu melihat wajah itu...

Aku merindu pada lelaki itu...
Lelaki yang manja itu...
Yang sering menyakat ku...
Yang seperti sangat memahami diriku...
Walau tidak pernah bersua...
Aku rindu...


Alhamdulillah~~

0 comments: