Tuesday, June 24, 2008

Nak balik kampung!!

bismIllah...
Yezzar! Petang ni nal balik Beruas!!:fatpanda:

Tapi...aku tak kemas ape pun lagi. Semua dok bersepah dalam bilik ni. Malas gila nak packing. Yer...itu adalah satu perkara yang aku sangat malas nak buat. Plannyer nak balik pas Maghrib kang. Sampai umah kul berapa la gamaknyer... Riso gak. Dahle umah aku ni kat kampung. And ade la jalan2 ke rumah aku tu yang agak 'keras'. Especially kat area jalan tak rata di Kg. Tengah tu. Dan jugak simpang ke Gelung Pepuyu tu. My brother's friends pernah kena kaco. Tapi... dia naik motor. Erm... insya Allah takde ape2 kot. Hee.... cuak gak ni!

Balik ni aku nak tido and tengok tv/dvd puas2. Hoho...Rindu giler nak tengok citer HOUSE and CSI! and maybe nak merayap-rayap melawat kawan-kawan.

And entah kenapa, aku rase rindu nak naik motor. Dah lame giler tak merempit jauh2... Aku ingat lagi, kalau dok kat Penang dulu, dah jadi rutin every 2 weeks or so, aku merempit balik Beruas. Bawak motor dari Permatang Pauh ke Beruas, Perak. Mesti stop kat area Bukit Merah untuk isi minyak. Aku akan kuar kot tol Changkat Jering. Kalau ade kwn2 nak balik Perak, konvoi sesame. Tapi aku pernah konvoi ngan Ajib jer. ngan org len xde kot.

Tapi...aku tak nah pun naik sorang2. Mak aku tak caye. and aku pon risau gak. Kang kena tahan ngan orang tengah2 jalan and jadi ape2 naye jer... Tak pon, jd perkara2 x diingini. Yelah, name pon naik motor. Heh...aku bukan org senang yang mak leh bagi sebijik kereta kat anak dia... Adik aku pernah datang Penang dari Terengganu[cos dia blaja kat Tenganu] semata2 nak teman aku balik ngan motor. Ade pengalaman kelakar dengan brother aku tu. Leh tak dia bawak motor tak tengok2 signboard? Kami pernah terbabas ke jalan nak nek Jambatan Pulau Pinang. Ntah ape2 jela adik aku tu. Heheh. Tapi selalunya kalau aku balik ngan motor, Mizi yang teman. Tapi kalau naik ngan Mizi, dia akan membonceng cos dia xde lesen motor. Ooops! Hahaha... and itu membuatkan aku selalu kena hon cos aku yg bawak guy. Sungguh menyampah. :P Tak baik la hon2 ni. Wat aku terkejut jer! Hampeh.

Sekarang xde le naik motor dah since Mizi dah ade Kancil dia. Aku lak kali ni yang dok menumpang jer... cos aku kurang suka nak drive. Maybe jugak sebab aku amik lesen kereta lambat kot. Hehe...lesen motor di amik mase part 3 diploma di uitm penang. lesen keta lak aku pada Mac 2oo7 masa aku jadi cikgu sementara kat sekolah Mak. And mak lak macam tak caye aku drive keta. So, merempit jelah keje aku...hoho...

Personally, I love riding a motorcycle than driving a car... Best wo... Thrill ckit. heheh. Yang tak best just kalau hujan, basah kuyup ler... Ahh ape2 pun, nek motor lagi best. heheh!

K lah, aku nak mengemas ape2 yang patut... ahh malas giler.....
Balik ni mesti jarang online. Malas ah aku nak gi cc... kalau pergi pon jenguk2 kejap2 jela... ala, seminggu jer pon...heheh...

Daaa...
:tareroll:
alhamdulIllah...

4 comments:

azlanlin said...

OOOooo..ooo..ooooo ...Balik kampung..

13may said...

seminggu tu lama wooo....

bleh tahan ker tak on9 ???

hahha hahha

Ryehanna said...

Ryehana to Azlanlin: Yer...nak balik Berueh....

Ryehana to 13May:
Takleh tahan pon sebenarnye!!! Waaaaa..................

en_me said...

takper, pas seminggu update blog k.. ehehe