Thursday, July 10, 2008

Sekodeng??

bismIllah...

bace tajuk post ni mesti curious kan? Aku dah lame nak tulis tentang ni...sejak bace post macam ni kat blog Akak Musyuk. Sekarang ni aku tengah free, so aku nak menulis la...hehe...

Hmm...bukan ape, macam tak best bila orang bace blog kita tanpa tinggalkan ape-ape kesan. Kalau datang sekali dua je dan buat macam tu xpela kot. Ala...blog aku bukan best pon kan. Semua coretan budak sekolah tak abih belajar lagi... tapi, kalau orang tu hari2 datang kat blog kita tanpa pernah nak bagi salam atau teguran, aku rasa sangat tak best. Dahlah tu, in my case, ade orang tu siap main nyorok-nyorok lagi... Haa, jangan tak tau... orang tu lek pikiaq macam mane nak invisible dari Feedjit Live Traffic tu etc... Supaya tak kuar la kat page aku yang dia ade datang melawat. Tempat dia tu unik. bukan kat malaysia. dan aku kenal la certain people yang ade kat situ... so, leh agak le sape yang dtg melawat kan?

Yang aku tak paham, kenapa nak buat macam tu? Sebab kitorg pernah ade 'something' dan memang tak rapat mcm dulu dh ke? ataupon teman baru 'dia' ke yang dok jenguk2 aku nih?? Aku sangat2 tak paham. Nak berkawan biarlah ikhlas. Aku takde nak marah nye laa... dari menyorok2 macam tu, lagi la aku ingat niat 'orang tu' macam tak baik je...

Cuba macam kawan2 bloggers yang datang melawat nih... Setiap kali datang, at least ade jugak tinggalkan something kat shoutbox[ke tagboard/shoutmix?] aku tu. kira ok la kan...mane yang leh dikesan, pergi la jengah balik. kalau ade chemistry, leh jd kawan di alam maya ni... So, ape plak nak sekodeng2? Sungguh aku murka! Hahaha...

Actually, yang buat aku pikir banyak tentang hal sekodeng blog aku nih since aku bgtau mak aku yang ade 'orang tu' macam bace2 blog aku diam2... MAk aku suruh aku stop menulis. Katanya, "Buat ape kamu menulis... nanti dia tahu hal kamu"
Actually, aku tak kisah pon orang tahu hal aku...yela kan...memang blog ni tempat aku menulis updates dan berita terkini tentang aku. untuk diri aku juga supaya dalam masa akan datang, aku boleh tengok balik ape yang aku pernah lalui... catatan hidup aku... suka duka aku...
~Remember When~ . Dan dalam masa yang sama, boleh kongsi semua cerita dengan kawan-kawan yang sudi jenguk blog ni...

Yang aku terkilan just, kenapa nak menyorok2?? tambahan lagi, even bila aku dah bagi hint yang aku tahu dia bace blog aku, orang tu leh terus diam je... haihh...mcm2 hal...

Okey, stop cerita tentang sekodeng blog.

Aku nak cerita tentang sekodeng di rumah sewa plak. HUHUHU!!
Rumah kitorang ni 1st floor. Umah apartment. Yang tak bestnya, layout rumah ni macam bagi orang senang nak sekodeng kami je. Especially kat tingkap dapur. Stress wo...

Balik Beruas weekend ni nak angkut langsir lagi la jawbnye... nasib baik la setakat ni tak ramai tenants... Hmm...hopefully xde ape2 masalah di rumah sewa ni...

K lah...bubye!

Scheduled post. Cos aku takleh online selalu... Rumah ni punyer network coverage macam hampeh!!!


alhamdulillah...

8 comments:

cybernetics mind said...

tak per...biar org skodeng blog kita....after all kita tk rugi apa2pun kan.

CM tk penah skodeng kan...hahahaha
Kalau ada kelapangan sure CM nk tinggalkan tapak kasut kat sinik..hiks.

CM pown tk kisah kl Anna "selongkar" shout box CM pasal bab selongkar ni dah memang jadik kerja bloggers...hehehehe

CM nk ucapkan timasih krn tumpang beremosi dgn keseronokan CM ari ni. Manalah tau kan, satu hari nanti Anna akan hadapi situasi yang sama cam tu gak. Nak nangis taw, tu blum jumpa betol2 lagik, sure nangis terussss...ahaks.

CM rasa CM boleh get along ngan Anna taw...rasa2 cam satu kepala jer....macam CM ngan Kreuger, dia dah anggap CM cam abang dia pulak. Dengan Anna...emmm kena tunggu SIRIM approve dulu kot...hahahahah

Ryehanna said...

Memang la xde rugi ape2 kalo org sekodeng blog,tapi lebih manis kalau tinggalkan kesan...

anyway, tunggu SIRIM approve???

Anonymous said...

sirim dia kat lumut ....haha

13may said...

Sebagai tanda penghargaan:

http://13may.blogspot.com/2008/07/141-terima-kasih.html

http://picasaweb.google.com/encik13may/BloggerPictures/photo?authkey=Tz25mAffF_A#5221307062512162642

Terima kasih :)

mr. izuan said...

strangely enough, i feel the same way like you did. i also feel annoyed if there are 'silent readers' who did not leave anything... even a 'hi' in the tagboard. i know they're there!

where are you staying anyway? i'm in section 7. (^_^)

Ryehanna said...

Ryehana to 13may: Thanks a lot encik 13may!

Ryehana to Mr.Izuan: Heheh. i bet u feel the same.most bloggers do,i guess...at least, tulis la 'Hi' kat tagboard kan...hehe

btw,i stay near pasaraya Bintang! hahaha...belakang giler.

mr. izuan said...

oh, i know pasaraya bintang very well... walaupun taklah seglamour tesco, carrefour ataupun jusco tapi kalau bosan ataupun terdesak nak beli barang singgah juga kat situ hihi..

do your best for this semester ok?

Ryehanna said...

yup...mmg xglemer...tp tu dekat n kalao terdesak,pg jer...

thanx! i'll try...hehe