Thursday, August 14, 2008

Tag dan Award

bismIllah...


Salam...entry kali ini hanyalah penyelesaian hutang tag dari Puan Azza - Sedetik Hati.
Aku ni jenis nak peram lame2 hutang tag orang... heehee... Tapi, to Kinghoney yang ade tag diriku ini, your latest tag tu ana dah pernah buat la... dalam blog lame ana... so, maleh nak buat dah yer.. hehe [yang lame2 tu xleh buat cos agak personal bebeno...]

Dan tak lupa juga, sebab nak gantung award yang baru dapat dari Kamezaim - Sekadar seorang insan. Award Brilante Weblog. Terima kasih la sgt2. ingt juga kanda kepada dinda... [uwekK!] Walaupon aku tak tau lah ape yg 'brilliant'nyer blog aku nih. Ah bior ler... org bagi ambik!

So, here goes...

1. When you buy greeting cards, are the words or the picture more, important to you?
The words laa… kalo nak beli kat kawan, takkan la nak beli kad yang bertulis “Happy Mother’s Day” kot!

2. What's your favorite kind of cake?
Cheesecake!!! Chocolate cake!! AAaaa…lapo la plak… jom sesape blanje I kek secret recipe!

3. Do you ever make gifts for people, if so what, or do you buy them?
Oh.. buat ‘hadiah’ tak pernah rasenya… tapi kalo kad, pernah la… suatu ketika dahulu…lame dah tak wat. For the late 3,4 years ni beli jer… xde mase dan nafsu nak buat dah.

4. What's your favorite holiday?
Cuti Hari Raya dan of course holiday sempena cuti semester. Ngeh ngeh ngeh

5. Are you going on holiday this year? If so, where?
Yes. Di kampong. :P

6. What was the best party you've ever been to?
Party? Party ape ek… ermm… birthday party diriku sendiri laa rasenya…

7. If you are married, describe your wedding. If not, what should your ideal wedding be like?
Aku bujang trang tang tang lagi! Ideal wedding? Hmm… rahsia!

8. What's the most romantic thing that's ever happened to you?
Ermm… dapat sesuatu yang aku mmg teringin giler pada keadaan yang mengejutkan. Oh, I do love surprises! More so if it's a pleasant one!

9. What's your favorite girl's name?
Oh? Suka nama aku la… Raihana. Maksudnya wangian/haruman. Bagi aku, kalau ape2 nama yang sedap didengar dan bermakna elok2, memang aku suka. Favorite semestinya nameku sendiri. Ngeh ngeh

10. What's your favorite boy's name?
Haikal! [pokok yang segar dan subur] Tak taulah kenapa. Aku suka nama nih…

11. Which celebrity would you like a dream date with?
Jude Law patutnya…tapi sebab dia dah nak botak, aku nak tukar la… nak kuar ngan Zac Efron!! kahkahkah!

12. Which female celebrity do you find beautiful?
Charlize Theron. A cheeky beauty. drools...

13. Which male celebrity do you think is attractive?
Johny Depp!!

14. What is your best character trait?
Quiet?

15. What is your worst habit?
Panas baran.


Who do you want to tag?

Aku maleh nak tag sape2… cukup2 la berenti kat sini. Lagipon ade ‘orang’ tu yang dah di’tag’ xbuat2 pon lagi… jangan terase lak… HAHA!

------------------------------

Okey, dah selesai bahagian tag, mari kita tengok ape award yang aku dapat dari Kamezaim nih:


Here are the rules to follow :

  • Put the logo on your blog.
  • Add a link to the person who awarded you.
  • Nominate at least 7 other blogs.
  • Add links to those blogs on yours.
  • Leave a message for your nominees on their blogs.

Giler keji bukan? maleh aku nak bagi award kat orang lain. Kahkahkah!
[eleh,akui la yang korang maleh jugak kalo dapat award and nk kena tag2 org nih!]

lagipon, orang yang aku nak bagi award ni mmg rasenya maleh nak gantung award. So, biar aku sapu sorang2!! Muahahaha!

Ape2 pon, thanx yer Kamezaim cos sudi anugerahkan award to me!



Peace y'all! FKM forever...
[baju mahupon jari di dalam gambar bukan milikku... aku hanya photographer shj]



alhamdulIllah...

10 comments:

Kamezaim said...

hahaha thanks sbb sudi ambil..hehe aduh,makan sorang2 ni..gelak pun sorang2 ke?muahaha

Cik Choki said...

hehe. apsal ayat hutang tag tu yg jgn terasa tu mcm menusuk terus ke hatiku eh? hehe.

cybernetics mind said...

aduihhhhh tertusuk tikaman....apsal macam terasa jer erkkkk....kompius CM....ahaks

tkper2....nnti CM mntak cuti seminggu kt Boss....reason : to settle hutang2 tagg, grenti cuti approved :p

uNa !! said...

10. What's your favorite boy's name?
Haikal! [pokok yang segar dan subur] Tak taulah kenapa. Aku suka nama nih…

***********

kalo una ske ama hakim.
ahahah ;pp

err. akk xslp una kn haikal mksdnye rangka. hee ustazh btao dlu. seingt una jela. hee

Mr. Azman said...

Greeting Blogger.
Hahaha.. tetiber keluar ayat skema-lama. :-D

Mujur laa hana tak memperpanjangkan tag ni... pergh.. dapat award lagi sekali ek. Congratulation...

Peace,
Kreuger®

Ryehanna said...

Ryehana to Kamezaim: heheh, bkn ape kamezaim...org yg ana nk bg award tu pon ramai yg org len dh bg.so xyah le! biar ana je bolot! heehee

Ryehana to Cik Choki: Err..ntah la ek..kalau rs cmtu, lunaskan la hutang tu! sila klik ke Label Tag yer...heheh :nakal:

Ryehana to Cybernetics Mind: Hahaha...ni lagi sorang... haa, ambik la cuti ke hape ke... tag itu setia menanti. lgpon,sure ramai yg nk tau CM jwb ape dlm tag tu. kihkih

Ryehana to Una: Una ni mesti asalnye nama Husna kan...[Kebaikan, cantik].Nama ni pon den suka...

anyway,ttg maksud nama Haikal tu,sure ke mksdnye rangka?? cos google kat tenet,mksd nama tu spt ditulis..[den ni xdela pandai bhs arab] Nama Hakim pon suke gak...ade cousin nama tu.. :]

Ryehanna said...

hahaha Kreuger! yelah...taula kan.. mmg suka dpt award tp rs malas pon ade jugak kan ttg bab tag2 nih. hehe..

Congratulation?? Oh...terima kasih!
:]

Rashid said...

hi ryehanna..yang lain okey..tapi tang panas baran tu.... eeee takuttttt.

13may said...

laaaa....awat tak TAG aku???

aku punya la semangat nak buat...hehhe hehhe

Ryehanna said...

Ryehana to Cikgu Rashid: Hahaha.. well, tgh cuba control...tp selalunya meletup jer. :p

Ryehana to 13may: Eleh..membohong punyer May! sungguh daku tak percaya! punyer la berlambak ade org tag dia, satu pn xbuat rsnye...ingt che xtau kaa... huh!