Sunday, November 9, 2008

Entry 'kewanitaan'. XD

bismIllah...


Amaran: Khas untuk wanita sahaja. Entry kali ni agak ntah ape2. Emosi tak stabil.

Hmmm...
What do you do to reduce the pain of your monthly flow????
I'm in pain... A LOT!!
Takleh study aku dibuatnye!
Aaaaa..... sakit..... huhuhu....

:pandaGeli_21::pandaGeli_21::pandaGeli_21:

Mm...
Finally I tried this...
.
.
.
.
.

tada!!


of course la aku guna Mr Pinky jadi model.
Kang korang nampak perut sexy aku, meroyan plak kang!


Err... this method actually works!!
Ini la first time aku wat gini.
Selalu telan panadol pink je.
Tapi ade orang kata tak baik makan ubat.
So, sesape yang tengah sakit senggugut, leh la wat kaedah ni yer.
Selamat mencuba.

Oh..okey.. nak sambung bertungku...

Kan aku dah kata entry kali ni ntah ape-ape
eheheheh...


Btw, Yasha kata nak wat entry 'kewanitaan' ini jugak.
So, tgk kesinambungan di blog dia yer...:pandacloud_14:







alhamdulIllah...

34 comments:

chokilala said...

adoiyai.. ko ni dilanda virus kelakar ke ape? hehe. mcm2 la. abes bear tersebut jadik mangsa. dah la 'MR', tapi jadik model utk period pain plak? aku kalau period aku tido setido2nya je. huhu

Ryehanna said...

Ha ah yer... aku lupe Mr Pinky tu jantan. Tapi aku memang takde bear betina...hahahaha..
Aku dah tido 7 jam dah weh... rase bebal kalau tido lagi... tu yang aku berblog ni...

uShop said...

untuk wanita je ke?
haha walaupon lelaki, mahu mengomen jugak :P

dokte kate: x elok makan ubat, sbb ia bukan penyakit. buat ape nk main tipu2 tutop sakit tu. kn ia benda normal tubuh anda.

wanita kate: tapi sakit sangat dokte!! grr~

dokte kate: baring ikot fetal position. [merengkot cm bayi dalam perut] dapat membaiki posisi rahim anda.

wanita kate: adus xleh jugak la. masih sakit!!

dokte kate: tuam pakai beg air panas.

wanita kate: sy belom besalin, mane ade beg air panas kat umah!!


dokte kate: *betol datang bulan ni, angin semacam je*
kalo gitu tanye la cik ryehana, kaedah die pon best jugak xD

hehe

Noor Ashraaf said...

makan ais krim conetto cam dalam iklan tu tak mujarab ek?

Ryehanna said...

HAHAHAHA!!! Lawak giler dialog di atas! xper, lelaki boleh komen. boleh jer...ape salahnyer... :P

Betulla Ushop, memang sakit giler oke!

Oh, dan terima kasih cos cadangkan kite... memang jadik la jugak! at least, leh daku bergelak ketawa masa nak amik gambo mr.pinky tu...

XD

dBagHaNi said...

huh,,ubat pink x leh ambik slalu
nanti kau mandul ke barah..aku pon lupeee.g check balik..
ni sakit sgt mesti tenguk air sejuk jeee ni..kan3?!!
isk..tak bagus tu...
ok..
nak ilangkan?
aku slalu minum air suam,mkn makan yg baru pas mask atau panas...
pastu,slalu tuka pad..
dan kalu tido tu,kaki lurus...
insyaallah.
yg mcm kau tu berkesan jugakkk

Ryehanna said...

To Noor Ashraf, ko komen time yang same dengan aku bls komen tadi...kan dah tak lawa susunan komen aku! err..lari topik jap

YER,MEMANG TAK MUJARAB. itu hanyalah iklan. hakikatnya, kalau tengah uzur, kena jauhkan makan benda sejuk2 dan berais kalau taknak lagi sakit.

Sekian, khidmat masyarakat dari Cik Ryehana.

XD

Ryehanna said...

To Dbaghani, ko pun same cam Ashraf... wakaka... aku ingt dh xde org nk komen pagi ni... err.. lari topik lagi...

YER,aku sebearnya baru pas teguk fresh orange kat Wira Sejati. Tu yang balik2 umah terus sakit macam hape lg...sakit giler!

Dan oh, terima kasih dengan perkongsian tips. hehe..

Riezal said...

errr tumpang tanya cara tu boleh tak nak mengempiskan perut ku yang agak comel ini.?

Areej said...

aku telan je panadol. doctor kata okay je makan panadol asalkan x overdose. coz dia painkiller je...dia x sampaikan mesej 'sakit' tu pd otak. takde effect pon kt perut. so thats what i do...

hehee...yg ko g pakai seterika tuh, nnti x pasal2 bil api melambung hehe...guna la hot water bottle... effect dia sama je cam sterika tu.. :)

13may said...

errr....errrr...no komen laa...

tak pandai bab bab gini :)

Zul said...

nih tips kesihatan ke? bagus nih.. haha

Ryehanna said...

Ryehana to Riezal: Nak kempiskan perut yang comel?? er...er.. entah! kalau boleh,dah lame daku buat! hoho

Ryehana to Areej: Well, selalunye memang makan ubat je...tapi sesaje lak gatal tangan kali ni untuk tuam perut ngan seterika. saje mls guna hot bottle. :]

Ryehana to 13may: Hehehehehe...yeke xpandai?? cam xcaya jer...

Ryehana to Zul: Ntahla...xtaula tips kesihatan ke ape... yer kot...bagus ke? heee...tq

::DNaZ:: said...

Hahaha..kelakar ah letak iron atas prt..tp jg2..bahaya tu...slu aku tuam ng air panas jer..masuk air dlm tumbler n tuam..ni jap g nk blik wat..tgh sakit gak nie..heheh..

Mr. Azman @ Kreuger said...

hohohoh....
tak kire aku nak menyampok gak kat entri ni... ekekkeek

*takkan le sampai tahap nak streka
perot kot... warghhh ngerinyeee~

*simpati gak...

Kreuger®

Ryehanna said...

Ryehana to Dnaz: kelakar eh?? tapi sakit woo,so try jela ape2 yg cepat dan senang...mls nk masak air panas...hehek

Ryehana to Mr.Azman@Kreuger: KOmen dikau buat aku tergelak...ekeke..
ape plak ngerinye?? lapik ngan kain batik yang dah dilipat tebal la...aku pon taknak seterika perut! abis la perut berbekas seterika...wakaka..
btw,betul ke simpati? mcm gelak je..
nnt dh kawen leh la tolong isteri yer...ekekeke...*larikkkkkkkkkkk

meo188 said...

bagus juga sterika pewut. Disamping tahan sakit, boleh membakar colestrol dibadan

WaNa (BoRN To MaKe u HaPPy) said...

KeSiaN PiNK TeDDy Jd MaNGSe :))

MkN PiL Tu BuKaN Lg x eLoK Ke ???

aDe oRg KaTe PiL Tu MnCaiRKaN DaRaH eK ?

MaKNenYe HeaVy FLoW La NnTi !

uHhH ! x SeLeSe !

:D

Anonymous said...

huhuuhuuhuhu...
nie 1st time aku bce psl tuam pki seterika.. (wajib ker pki seterika???) hehehehehee...
ermm.. yg m'jdi kebiasaan aku juz telan pndol n tido.. then klo sakit sgt aku golek2 kat lantai simen yg sejuk lgi m'assiikkn itu.. smpi la aku t'lena d alam mimpi... huuhuhuhuuhu... ermmm, next time myb aku bleh try petua ko nie..
huhuhuhu.. thanx babe..
-aZiE-

Mr PenyuBiru said...

gambor paling kejam pernah ku lihat. isk..isk..sadis sungguh!

aisy marissa said...

huhhu..bagusnye eksperiment..
aku pun slalu wat gini kalu sakit pewot..memang effective..

satu lae..bleh try duduk smbl peluk lutut n tido..maksudnya bengkokkan lutut n peluk..
tapi carefull..kalu heavy flow..tembus kat blkg nanti sebab position duk tu..
dulu cikgu aku ajar picit ibu jari kaki, tapi pada aku tak very effective..

paling effective memang guna iron...

p/s:time ni memang sakit glr..kalu ada org wat lawak pun, rasa nak telan je org tu..mood tak stabil..

Anonymous said...

wahh..kalo camtu leh jd iron board lah perut die..hahaha

-brad pitt-

Lang Legar said...

owh berkesan eh..
menarik tol kaedah old skool yang dimodenisasikan mengikut kesesuaian seorang student haha..

yasha said...

wakaakaka!! gila aku tergelak guling2 tgk n3 ko weyh!
ade ke mr pink tuh jadik demo..
hhahhaha! wei! pehal pakai iron??
gila la ko! hahhahha..

nie ape kesh tetiba aku lak kene?? t.t

Papa-Itam said...

ana , ini wife papa tau...
umi rasa baik ana kawin cepat...dulu umi pun macam ana hehehe
takpun minum air panas cam teh o ker ...dan bubuh minyak panas kat perut tu...lagi satu yang umi amalkan minum organik mcm melilea..bagus tau untuk orang senggugut mcm kita nie...

chokilala said...

fuhh.. mendapat sambutan hangat entry ni. ko ada bakat nak jadik perunding pakar sakit puan ni nanti. banyak gak aku belajar. tido kena kaki lurus la segala bagai. bagus gak entry ni. i likeeee~

P/S : ko kena kawen? woowww.. mesti ko suka. wakakaka

Luth Textile said...

bahaya!!

Ryehanna said...

Ryehana to Meo188: Boleh ke bakar kolesterol dengan seterika perut?? kalo mcm tu,akan ku buat selalu lah! hehehe

Ryehana to Wana: Pil tu mencairkan darah?? bkn painkiller je?? heh...xtaula teman.. xpe,jgn kesian kat mr pinky tu. hihi

Ryehana to Anonymous@Azie: eh, 1st time ke? hehe. xdelah wajib cos ko leh je masak air panas,letak dlm botol n tuam kat perut. aku guna seterika cos aku malas masak air...:P

Ryehana to Penyubiru: Ape plak kejam nyer?? hmmm...next time cari patung penyu ahh..br best..haha!

Ryehana to Aisy Marissa: Thank you for the tips!! heheh...dan selamat dtg ke blog ini... :D

Ryehana to Anonymous@Brad Pitt: Hey,mane leh jd iron board! abis la leper mr pinky ku... itu demo je okay..huhu

Ryehana to Lang Legar: Hehehe...betul gak eh...old skool yg dimodenisasikan...wahh ayat!

Ryehana to Yasha: Kahkahkah..aku dh agak ko mesti nak marah aku kaitkan ko ngan next entry.nasib ko ah...sape suh ckp nk tulis ttg period gak.weh aku pakai iron la syg, br senang ckit...xkan nak pakai bara api kot.huahua

Ryehana to wife Papa-Itam: 1stly,thanx cos sudi komen.thanx juga cos share tips.mmg patutnya kena minum air panas..tp xtahan godaan air fresh orange yang berais dan sedap.hehe...
err..."umi rasa baik ana kawin cepat"... PERLUKAH??? ekekekeke....[gelak guling2]

Ryehana to Chokilala: Tula kan...sambutan hangat nih..weh adeke nak aku jd perunding pakar sakit puan?? gila ko! kahkah! btw,mmg aku tahu banyak tips baru dari komen2 balas ni... I pon likeee juge...hihi

p/s: Bab aku kena kawen cepat2 tu mmg xleh blah... wakakaka...mane u tahu i suke!hak hak...


Ryehana to Luth: MAne de bahaya.kena kontrol heat iron je. jgn kena kulit sudey... :P

yasha said...

weyh nyah! tang kawen cepat tuh aku stuju.. aku pnye bekas lect kat kolej dulu ade pesan.. kalo nak ilang kat sengugut senang je.. kawen! kompem tak saket da.. ngahahhaha!

kesimpulannya: ko kene kawen dgn pantas nyah! =p

Ryehanna said...

GIler!xkan hanya sbb tu aku kena kahwin!! tak sior teman... huahua

yonna bebot =) said...

HAHAHHAHHAHAH!
gile comel :p
err aku kalau period takde la teruk sampai xleh bangun.just rasa nak mrh semua org. hee
takpun telah panadol.

oh.aku ngeri dengan iron ni :p
hahhaha
iron baju pon aku maleh.
nk iron perut lak :D

ngee

yasha said...

kak ryehanna kita nie memg senget sket kak yonna.. dia iron pewot dia.. ekekkee.. =p

bagi sesape jadik laki beliau anti pasan la kesan2 yang pelik2.. tetttt!!!! wakakkaka!

#guwo nyah#

Ryehanna said...

Ryehana to Yonna Bebot: Same ar. time period mmg moody gila babeng. kalau gaduh, mesti nak menang jgk walaupn mmg salah. hehe.
rileksla dgn iron tu.lapik kain batik tebal2 n wat dgn hati2.sure xde mende. ini kerja org mls gak ni. most ppl masak air panas n ltk dlm botol utk tuam perut. hahaha

Ryehana to Yasha: Woi! sesuka hati ko je kata aku senget!!
btw,bagi sesape yg bakal jd bakal suami aku nnt sure terharu dgn aku yg rajin mengiron.ekekeke...

adie said...

all my sister do this everytime they got the period thing hehe
but not by using iron,but by heating an iron ball hehe