Thursday, December 11, 2008

Mengemis Kasih

bismIllah...


Mengemis Kasih ~ The Zikr

Tuhan, dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku di lorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah

Semalam sudah sampai ke penghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi ku ulangi kembali
Gerak dosa yang menghiris hati

Tuhan, dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmatMu di bumi

Tuhan, walau taubat sering ku mungkir
Namun pengampunanMu tak pernah bertepi
Bila selangkah ku rapat padaMu
Seribu langkah Kau datang padaku



Nota kaki:
Lirik lagu ni ada dalam buku lagu masa Form 1

Meaningful words...
Buat aku selalu ingat akan dosa,
Mengingatkan untuk selalu bersyukur kepada Allah SWT





alhamdulIllah...

7 comments:

Mr PenyuBiru said...

elok la tu. ko pun aku perhatikan dah hanyut.hik3..

onepolar chomel said...

ekekeek... teman tak dapat nak komen mike, mike pepaham sendiri le ea? ekekekek.. jgn hanyut jauh benor wehh.. ssh teman nak tambat..
hahahah.. panda busyhukkkk!!!!

Ryehanna said...

Ryehana to Mr Penyubiru: apekah maksudnya itu? ciss.. ape2 pon, lagu ni mmg best. sedap dan meaningful... layan sejak sekolah rendah lg...

Ryehana to Onepolar: Ssh nak tambat? apekah maksudnya itu? apesal komen2 ni semua aku mcm ssh nk phm...mcm ade mkna tersirat jer... heheh

mecha^ said...

hoho...lagu best...secerah pawana pon best gak dr the zikr

Mr. Azman @ Kreuger said...

hehehe... cube nyanyi sket...
aku nak dengar suare nko yang lemak
masin cam kuah lemak gulai ikan masih
miahaha.... *kompom marah...

alalalal... aku gurau pon takkan
nak marah kot ana... hang tuh la
lame sangat tak publish entri...
miahahaha~

Kreuger®

Ryehanna said...

Ryehana to Mechanism: Yup! Secerah pawana pon best gak... tapi Mengemis Kasih ni faveret aku la... dan jugak Tak Seindah Sentuhan Mata nyanyian The Zikr [bukan Saujana!]

Ryehana to Kreuger: Hahaha... aku nyanyi kang abis banjir Beruas! LOL. yelah2...aku tau lame xberupdate blog ni... tenet xdelah pakcik... :P

KembokeciK said...

g cameron eh...rumah saye kat cameron...patut aa cam penah nmpak...btw..nice blog to read...eheh..