Wednesday, December 3, 2008

Tentang movie Quarantine dan keyword analysisku

bismIllah...


Yess..kali ni aku leh upload pic cos aku online dari umah kakakku di Batu Gajah. Kat sini baru dapat HSDPA. Hehe...stay sini sampai Sabtu jer... Takperla cos celcom broadband ni pon pinjam je. Pas raya haji kena pulangkan pada tuan empunya.

Semalam aku, Nini, Nan dan Hanis pergi tengok wayang kat Sitiawan. Ni pon cos Nini nak belanja. So ape lagi... laju jela. Nak harapkan duit sendiri, memang aku sengkek tahap cipan cuti ni. Aku nyer contact lenses dah expired la pulak semalam cos masa pakai, tak habis2 mata aku berair dan pedih. Terus beli baru tapi kali ni takde kaler-kaler... transparent je. Kan aku dah kata aku sengkek. Beli pon pinjam duit nini doploh ringgit. Huhu...

Anyway, kitorang tengok cerita Quarantine lakonan Jennifer Carpenter yang pernah berlakon The Exorcism of Emily Rose dulu. Tengok trailer cambest, so layan la... Sebenarnya kami nak tengok citer Twilight yang dah kuar sejak 27 November, tapi cinema kat Sitiawan ni tak tayang lagi. Sabo jelah... So... kami layan Quarantine.


Citer ni best gila bagi aku cos memang suspen and scary. Bertambah best bila tengok ngan my brothers yang pengecut. Hanis sampai menjerit. And couple sebelah dia siap gelakkan dia cos jerit. Kehkehkeh. Lawak. Pas habis tengok movie baru aku tahu yang he kept his eyes closed time babak-babak suspen. Hampeh punyer budak.

Aku tunggu-tunggu jugak kot-kot Nan nak jerit cos mamat tu memang selalu bagi orang terkejut time tengok horror movie. Dia suka jerit. Tapi nampaknya dia dapat meng'cover' time dalam wayang. heheh... Overall, Nan kata citer ni best cos scary. Hanis plak kata "Tak Best". Pikir sendiri la kenapa. Lol

---

Next, aku nak tunjuk keyword analysis aku. Yelah, kan dah lame aku tak online. Aku memang suka menengok ape yang orang search sampai leh end up kat blog aku neh... Tapi kali ni aku agak geram sikit cos ade keyword yang 18SX. Tak caya usya kat gambo bawah ni...

So, dah nampak? Kalo tak nampak, sila klik gambo. Aku memang hangin betul. Sapelah yang bengong sangat search 'akak main sex dgn adik' tu??? BODO! Geram tol aku... Aku pon usya la mangkuk hayun tu end up kat entry mana. Tapi, dia just ke muka utama je. Haih...entah hape2...


Untuk makluman ke sekian kali, blog ini tidak mengandungi ayat-ayat lucah mahupun cerita-cerita sekodeng. Terima kasih.

Hmmm... famous tol sepupu aku si Eti tu... kepada sesapa yang search Aziati Aziz tu, blog dia di sini yer. Terima kasih.

K lah, aku nak buat blog untuk adik aku, Afnan. Dia suh aku watkan blog kat dia. Maleh tol... aku nak usya2 blog template untuk didownload jap.

Wassalam.





alhamdulIllah...

12 comments:

13may said...

Oooo...ada sepupu...hehhe hehhe :D

Rashid said...

salam ryehana,
Pandainya menganalisis.. bolehlah nolong ajar ekk..

Ryehanna said...

Ryehana to 13may: Ya. ada. kenape? ;)

Ryehana to Cikgu Rashid: TAkdelah pandai.tp suke check.hehe. daftar kat statcounter.com je

~dARlee zURiS~ said...

baru nengok cite tu smlm
for me..x best lah
tp..memang agak scary

g tengok twilight tau
suka vampire tu
sweet tol =P

bila nk turun ipoh?
x jauh dah ngan batu gajah tu.. ;)

Mr. Azman @ Kreuger said...

hamboih hamboih.. p tengok wayang tak ajak pon.

erk.. ko tengok wayang kat setiawan?
bukan ke panggung tuh dah rupe nak
roboh.... ha`ah panggung depan balai
bomba sitiawan tuh??? kekeke

dah laa upenye menyeramkan... tabah
plak tikuih besar besar... ekekek
memang laa seram... aku duk sane dulu
pon... sekali pon haram aku jejakan
kaki kat situ.. tak fofuler...
better aku pg ipoh parade jer~

ekeke *tetiber nak karek.

erk.. nko tak pg melepek kat teluk
batik ke?

Kreuger®

Ryehanna said...

Ryehana to Darlee Zuris: Hehe..citernye mmg stereotype je kan..tapi layan gak cos scary dan byk babak bg terkejut2.hehe
citer Twilight tu mmg nak tgk...tp ntah bila la plak...
Hmm.. tak pg Ipoh kot cos maleh...xdek duit ni xbest nak jalan2...huhu

Ryehana to Kreuger: Hahaha..seronoknye dia mengutuk cinema kat Sitiawan tu ek...sekarang dh renovate baru la...Lotus 5 Star punyer..dh beberapa bulan dh pon...kalo check kat Maxis portal pon ade kuar cinema kat Sitiawan ni, senang nk check showtimes.
kalau yang dulu [namanye Arasu, mmg buruk gile.tayang citer Tamil je kejenya.aku pon xnah jejak. hahaha...
weh, dl dikau dok Stewan ke? keroje hape?

Tyra said...

memang scary r quarantine tu.. 1/3 dari the whole movie tu tutup tinge je sebb takut nk dgr bunyi dia (kena bunuh dgn camera, patah riuk tulang, dgn bunyi zombie ke ape kejadah tu)... lgpun sbb takut terkejut.. nnt jerit kuat2 mengganggu plak org lain. (hahaha.. nk cover kemachoan jap.)

Ryehanna said...

Agreed! citer tu mmg scary giler kan! byk bg terkejut2.. best! [nasibaik xjerit...] hehe

yasha di alam wp!! said...

huwaaaaaaaa!! baa!! jewit skang!! ko men umah hantu yang gako bagi toh!! hahhaahha.. penakowt kau ya! =p

dasat.. ko punye blog nie lucah2 upe nya.. ngaaaaaaaaa!! =p ampon2 panda..

Ryehanna said...

HAHAHAHA... tergelak besar aku bace komen ko nih! mane de penakut!
dan juga,
mane de lucah2...org yg google tu yg xbetui...

yasha di alam wp!! said...

eleh.... men time siang! ape barang weyh.. x besh rr.. x dop adventure.. (metol ke eja??) ko bagi x panda ko tgk??? ehh!! aku lupa.. ko la panda.. huwagagaga! ampon2.....t.t

Ryehanna said...

aku libas Yasha!!