Sunday, March 1, 2009

Tak dapat nak menulis dengan jujur...

bismIllah...


Ada perkara yang sedang membelenggu jiwa. Ada seseorang yang menghantui fikiran. Ada rasa sakit di dalam hati.

Tapi, semuanya tak dapat ku luahkan di sini. Segalanya sangat-sangat peribadi untuk dikongsi. Aku rasa terseksa kerana... sebahagian diriku ingin dia tahu apa yang aku rasa, tapi sebahagian lagi menyuruhku menyimpan sahaja.

Yang pasti, aku tak dapat lagi menulis dengan jujur.

Kerana bimbang orang lain membaca dan mengadiliku.
Bimbang aku menjadi sangat lutsinar di mata mereka.

Tapi hati ni sangat marah!

Sehinggakan tak tersangka boleh tertaip perkataan kasar untuknya.
Perkara yang sangat kecil... yang sepatutnya dapat diselesaikan dengan mudah telah jadi sebegini. Kerana ego... (atau mungkin dia memang sebegitu?)

Aku menyalahkan dia. Aku tak peduli.

Aku kecewa dengan dia. Sampai hati dia.

Ya, aku memang macam budak-budak. Tapi sedarkah dia, berapa kali sangat aku berperangai sebegini? Kenapa aku sebegini?

Betapa aku berharap aku tak pernah kenal dia.


"Treat people the way you want to be treated"



alhamdulIllah...

5 comments:

ChaiReeL AziZee said...

erm..smpi camtu sekali harapan ko..ni da kes teruk da nie..hehehe

Anonymous said...

xyah nk jaga sgt hati org, juzt buat ape yang patut & kite still tahu kat mane limit.. jgn fikir -ve bkn leh setle pun.. enjoy jerr dgn life yg singkat ni!!!

`tiefla`

fiezafadilla said...

pening jgk kalau asyik fikirkan perasaaan org lain. tapi tulah...kita hidup dikelilingi org ramai, kalau tak jaga pn, susah jgk kan...

Ryehanna said...

Ryehana to Chaireel Azizee: Aku nak period kot. marah semcm jer...

Ryehana to Anonymous: Sape ni ek... thanx for ur comment anyway...

Ryehana to Fiezafadilla: tp bengang gak bila asyik kita je jaga hati org, org xjaga hati kita pun. sesuka hati take me for granted...

Anonymous said...

yashygkacak

alololoooo~
napa nie sayunk?? ar uu oke??
elek.. cool~ not gud hot2 oke!
harharhar! jadah ape aku mepek..

ape pown enjoy!!! lol jan stress2 oke... mooaxx! ngeeeee~