Monday, May 11, 2009

Lunch break?

bismIllah...


Bolehla aku nak cakap tengah 'lunch break' sekarang eh? Almaklum, dah start praktikal... Macam pergi keroje ler juga kan... heheh...

Arini aku gerak dari umah pukul 6.45 pagi. Singgah nak isi minyak keta kat Shell tapi Shell tak bukak lagi. Bengang tol aku. Selalunya 6.30 dah bukak dah... ermm, so hantar Mak pergi sekolah dulu. Then, dengan penuh rama-rama dalam perutnya, aku pun gerak ke Seri Manjung.

Dalam kepala otak aku sepanjang perjalanan hanyalah memikirkan macam mana la first day aku berpraktikal. Dahla aku tak tau tempat praktikal kat mane.. kang pakai redah jer. huhu.. Nasibaik perjalanan agak lancar so aku sampai kat Manjung dalam 7.45 am.

Sampai je area peindustrian Manjung, terus aku call office. Dalam hati doa2 ada orang dah sampai pejabat. Alhamdulillah ada orang. Dia bagi direction. Tapi aku ni cam biasa la, lost even dah ada direction. So, pas tanya sorang abang ni, aku pun jumpa company tempat aku nak praktikal.

Diorang pun tak tahu nak bagi aku buat kerja ape actually... So, aku tolong la Kak N key in data dalam komputer. Ahh layan jela... Cos aku nak buat kerja teknikal ape jadahnya dengan berbaju kurung? kehkehkeh... Sebab seriously aku tak tau nak pakai baju ape datang lapor diri. So pakai formal jelah.

Diorang dah tanya2 aku, nak ke kerja kat kapal? Cos company ni buat piping and ntah ape ke lagi kat kapal-kapal di dockyard. Atenye... kenalah aku pakai overall kan? Pastu, bila aku cakap "Okey kot..", another worker, Kak Yuna (bukan nama sebenar) kata "Tapi dalam tu semua lelaki... takpe ke??"

Adoi. Camana ek? Macam gedik la plak tetiba aku nak volunteer buat kerja yang dah for sure ramai lelaki kat situ. Takmo dicop gedik. On the other hand, aku risau gak kalo dok office jer takde kutip ape2 pengalaman... Haih. Tapi, aku juga kosong dalam bab praktikal nih... yela, mane ar tahu sangat kan... heheh

Aku dalam dilema. Dahlah yang orang2 lelaki nya macam tak peramah sangat. huhu... so terkial-kial aku nanti cmne?? :(

Tapi.. ada sorang dua abang hensem la... semangat terus aku nak praktikal kat sini! Weeee!

By the way, aku jer the only student yang tengah praktikal kat company ni. Budak-budak poli bulan 7 nanti baru datang praktikal. Abis la aku xde geng... ingatkan ade geng... T___T

Okeylah, dah 1.40 pm. Surau katne ntah...

k, bubye.

Salam.

p/s: Previous entry mmg sengaja buat org xleh komen.


alhamdulIllah...

17 comments:

Mr PenyuBiru said...

dah start praktikal dah.
rugilah staff lelaki kat situ buat² sombong.diorang tak perasan ke ko panda yg comel.hehe

Renzo said...

trus semangat ye jmp jejaka kacak ^^p
lelaki smua? jgn la volunteer karang bnyk plak rumor2 kat sana. tanya2 la staff sana apa yg leh bt, nak lebih mencabar gi tanya boss department Ryehannazz ^^,
(dulu bt practical pena 1 kali je tny boss apa leh buat kerja, laz2 kena minta tlg buat letter utk reply company lain,dah ler tahap bt letter sy tahap bayi, hehehe... bhy skit krj dpt dr boss ^^p)

ChaiReeL AziZee said...

lol...da praktikal?..best2...nnt ko jadi minah kapal la..heh.!..

Anonymous said...

hmm..

amri said...

rugilah dorang kalau sombong2.. tak napatla nak rasa yang kemut2 tuh..Tembam gitu.. Pink sikit.. hehe..

Fendy said...

gud luck. dapat gaji jangan lupe aku. hahaaha

Mr. Azman @ Kreuger said...

oh biase la tuh... bile seekor
pelandok masuk dalam sangkar harimau
erm... pepaham jer la.. hahaha

*saje kasik takut...

ape ape pon... bile pompuan dah pakai
overal... kompom la memacam depa
dok suruh itu suruh ini.. ekekeke..
terima saje la kalau nak ilmu.
nak buat cam ne kan... kalau nak
selamat lagi...

hang pakai la baju kepak kelawar
muahaha... kompom tadek sape
nak terliur nengok hang buat kije~

samanosuke_04 said...

wow, jaga diri leklok, ko stuju ker nak keje kat dalam kapal? Kat dalam kapal tue ader tenet tak? Kan xleh blogging.. haih...

Surau jumpa ker? Smayang blom nie?

Pink said...
This comment has been removed by a blog administrator.
uShop said...

kalo ko masok keje kat kapal tu, Aku rase bukan ko yg gedik, budak2 laki yg dalam tu yg menggedik kot!!

haha. papepon, hati2 la ye sesorang tu. lelaki adalah bahaya..mampos laki2 sume hentak Aku kangxD

iskandar said...

yer betul tuh.. hati2 yer sayang.. (,") Ingat pesan abang...

Anonymous said...

kalo ko nak senang keja kan...
ko perlu cakap mendayu-dayu...
so org x jadi nak menyuruh,marah,atau bagi ko keja yg susah2.. hahaha
itu yg aku kena... aku kena monitor sorang awek prektikal ni... tp dia dok ckp mendayu-dayu kat aku tiap2 ari..
huhh.. aku hanya mampu senyum kat dia setiap ari... nak suruh wat keja teruk sian plak... damn..
-dodi-

Rjuna said...

wah dah kerja yek? taknak jumpa aku ke hihi, so ko berulang dr beruas la ni yek

selamat ber-praktikal

Ryehana said...

To Mr Penyubiru: Huh.. xbest lah.. byk budak muda2... :(

To Renzo: thanx for the advices!

To Chaireel Azizee: Yelah. thanx weh..

To Anonymous: hrm??

To Amri:????

To Fendy: Lupe jgk! haha

To Mr Azman: Hisy.. aku xpenah ade baju kelawar.. xkoser aku.. haha.. anyway, aku xpakai lg overall.. ntah cmne ar.. :p

To Samanosuke: Kena semayang kat masjid or kat pejabat. xde surau ah.. huhu

To Ushop: Yer..aku akan berhati2.. aku xmasuk kapal lagi.. ape2 hal kena kursus induksi dulu..

To Iskandar: Sape plak Iskandar ni?

To Dodi: Aku tak reti la nk guna 'female wiles' nih.. paling habis aku senyum jer... huhu..

To Rjuna: Minggu pertama ni aku berulang.. weekend nnt masuk umah kawan mak cos dia offer dok ngan dia.. so, pasni merempit ar. lg best dr drive keta ;)

meh ar dtg time lunch hour belanje teman makan... hehehe

Rjuna said...

Segan aku nanti apa pulak kata abg Tapa ko

patut la terasa nak pergi Mekdi tadi, hehe

Ryehana said...

eleh.. dia no hal la weh
;)

A.I.Z.A.T said...

wah, dah praktikal.
goodluck la ye,
praktikal rerajin..

ala.dlm opis pn ble dpt experience gak, daripada keje ngan sume laki, tkt awk lak yg x selesa..

apepn pilihan awk,slamat berjaya,
Take Care..Assalamualaikum;)