Sunday, June 21, 2009

Lazy weekend


Yesterday (Sabtu/Saturday/Donnerstag), I went to the beach with Mr Chubby Cheeks. It's been a while since the last time we set foot there. Looking back at my archives, this is the last time we went to Teluk Batik. Almost a year! Haha...

Saje lah Abg Tapa bawak jenjalan bagi aku hepi... cos aku memang bernasib malang je lately. Dahle kena sengat tebuan(ke lebah?) pagi tu... Aku moody ler ckit.

So, jalan-jalan sambil menikmati kedamaian tepi pantai. Pastu nampak orang bersandar-sandar kat kerusi di bawah pohon-pohon rendang di tepi pantai macam best jer, so Abg Tapa amik tikar untuk kami duduk-duduk tepi pantai. Memang best ah. Aku macam nak tidur je dibuatnyer. Rasa relaks sesangat. Abg Tapa jelah bising cos nyesal tak bawak swimming trunks. Nak show-off kat aku yang dia leh berenang (cos aku jeles giler ngan orang yang tau swim) la tu. Padan muka takleh swim. Heh.

Layan gambar jelah eh. Malas pulak aku nak menaip.

Yer... semua orang kata keciknyer badan Abg Tapa. Macam tak padan je ngan aku. Huhu


Ni la hasil tangkapan dari orang yang tak pandai amik gambar. Tak puas hati tol aku. Takleh ke amik macam aku amik? Grrr... Nampak gemuk! (walaupun mmg aku gemuk... tapi.. eii...)



Haaa.. gambar yang aku amik gak yang ok. Huh!



Ngusya mamat Lebanon (kot?) kat depan kami main istana pasir. Hensem. Tapi agak kegelian melihat bulu-bulu di badan dia.

Makan rojak buah yang tak sedap pun. Abg Tapa yang abiskan.

Cukup sampai kul 4 petang je kami melepak. Adalah dalam sejam je kot.

Dah, dah... jom balik!

Under my umbrella... ela ela kain ela eh


P/s: Hari Ahad duduk jer kat bilik diam-diam. Aku nak selesaikan kerja-kerja yang terbengkalai.

P/P/s: Aku menulis entry ni pukul 1-2 pagi cos dah terlebih tidur sebab makan ubat siang tadi. Then susah nak tido sebab my neck (and shoulder too -- dah melarat) is throbbing painfully. Adeii... More fotogediks pics kat sini.



alhamdulIllah...

12 comments:

abdus said...

rojak!! nyum nyum!

Ryehanna said...

xsedap ler kuah rojak nyer.. huhu... ralat tol rase...

BPS said...

hehe teluk batik? huhu kat jew ngan taiping tu

13may said...

bercanda di tepi pantai :D

Ryehanna said...

To BPS: Dekat ker? jauh gak la...


To 13May: Heh.. ingat dia je ke yang boleh bercanda di tepi pantai... ;)

Jezze said...

eh takdelah gemuk sangat pun...

ok la tu...

yash aka yasha said...

ko nie nyah asek2 gemok gemok gemok.. aku tgk oke je.. cume tembam je.. macam aku jugak.. ngaaaaaa! lol

nak g gak telok batik..t.t

Ryehanna said...

To Jezze: Ok ker? debab ah... xleh pakai baju lawa2... :P


To Yasha: Bukan ko baru balik Pangkor ke? Tak sempat pg teluk batik ek?? sian... haha

anyway, ko xdela gemuk weh... aku ni haaa... lemak byk kat pewott!
:(

Mr PenyuBiru said...

aku tgk abag tapa tu cam malu² jer, tapi ko cam lebih² plak. gatai! hik3..

uShop said...

g telok batik apesal x pakai kain batik??

Cik Qemm said...

eh rase saye lg suke gmbr yg abg tapa tu amik.hehe.seni itu abstrak :D

Ryehanna said...

To Mr Penyubiru: Aku memang gatai! br tau ke.. hahahah

To Ushop: Hisy xde kojer nak pakai kain batik... :P

To Cik Qemm: Yeke? tp seksa oh kena mendongak.. geram tol. huhuh