Saturday, June 20, 2009

Of being stung and old pictures

bismIllah...


Hari ni aku kena sengat lebah time mandi pagi tadi. Ni dah kali kedua aku kena sengat dalam bulan ni. Ape kejadahnye tah? Suka benor lebah tu kat aku... Dulu kena kat ibu jari, hari ni kena kat belakang tengkuk lak. Fyi, yang sengat aku ni lebah yang dok hurung lampu bilik air di rumah sewa. Sakit gila ah. Bengang jer aku... tiap kali aku nak mandi mesti aku fobia giler. Tengok-tengok kena sengat lagi arini. Nasibaik kat tengkuk, kalau kat tempat lain yang LAGI sensitif, mau pengsan aku dibuatnyer.

Mulanya aku maleh nak pergi klinik. Tapi sebab tempat kena sengat mula berasa kebas-kebas dan rasa kebas melarat ke bahu, aku mintak ler permission nak pergi klinik. Duit dahle takde. Terpaksa ar kuarkan duit dulu. Time ni memang aku dah macam kucing nak beranak. Tak selesa giler. Rase nak termuntah pun ada. Darn it.

Pergi klinik Zarina (cos Kak N kata doktor situ pompuan and alim2 ckit) untuk dicucuk. Segan aku. Heheh. Dah lame siot tak kena cucuk bontot. Malu i... hahah! Ape la malangnyer... dahle kena sengat lebah, pehtu kena cucuk plak. Dua-dua sakit. huhuhu... menci doktor! kena cucuk! Huh!

I got an MC. So, balik tempat kerja untuk bagi MC. Then aku pikir2, kalo aku balik umah pun, bosan giler. Baik aku melepak jer kat tempat ni. Heheh. Leh gak update blog. :P

Oh, aku juga baru pas scan gambar-gambar lame. Ada 2 gambar nak share di sini. Biaselah, dah takde kejer kan... so saje ah update blog and tempek gambar.Lagipun, one of my friends ade blog gak. :)

So here they are...


Dari kiri: Ayu, Nyda, Aku dan Mashitah di Uitm P.Pinang. Tahun 2004 rasenya. :)

Nyda yang pos gambar ni kat aku kalo tak silap.

Ayu dah kahwin last year. Aku tak sure dah ade baby ke belum. Masa ni Mash tak pakai lens lagi. Aku lak kurus lagi masa ni. Mueheheh.


Masa Dato' Sahol jadi Pengarah Kampus Uitm PP.
Ni time jamuan hari raya kat Kolej Baiduri.
Mane-mane kami selalu berempat.
Haih.
Rindu. :)

Aaaa... yer, dulu muka aku memang gelap. Tak reti berbedak pun time tu. Muka kosong je tak letak hape.


Well, that's all for now. Salam.


p/s: Sakitnyer tengkuk aku!!




alhamdulIllah...

12 comments:

sickchild said...

weh gila bahaya doh kene sengat.
sia sia je tak pasal pasal duh.

aku takut gila kene sengat.
kawan aku kene sengat tebuan lagi ah teruk. kene kat tanah. abes tangan bengkak nasib baik bawak gi spital cepatt kalau takkk.
hish.
sedih gila bace twitter ko kate kene sengat tapi takde duit.
isk.

Ryehanna said...

tau xper... aku mmg xberduit giler. tp sbb dah sakit sesangat, aku pergi jugak la kuar duit yang ade ciput dalam bank. Sedeh. huhu

Mr PenyuBiru said...

aku tgh pikir, kalu ko berblog masa zaman "gelap" tu, ade orang baca tak blog ko. kik3..

Mr PenyuBiru said...

aku tgh pikir lagi, skang ni ko pakai fair n luvely ke? hik3..

Renzo said...

huhu sakit tu dah la kena sengat, kena suntik lg ngan jarum. duit lg tmbh problem

lain kali pasang je ubat nyamuk ke apa asal berasap supaya lari lebah2 tu

Rjuna said...

Aku tengah berfantasi yang bukak-bukan tentang..

kalau lebah sengat kat tempat lain yang LAGI sensitif

tang mana tempat yg LAGI sensitif itu? wakakaka

<< s| tED| >> said...

wah ! Bahyer ni.. ada sarang die ke..? kena hapuskan tue.. :D

yash aka yasha said...

hohohooh~ cian ko nyah kene sengat plak... t.t bahya2.. biar x dek duit dari melarat..

Ryehanna said...

To Mr Penyubiru: Ooo... kutuk aku hitam yer... heh!

btw, cam tau2 jer aku pakai Fair N Lovely. HAHAHAHA


To Renzo: Tu laaa... ingt nk bgtau tuan umah... tapi tuan umah mcm xkesah sgt hal tenants. so.. xbtau2 lg. ttg nk perasap... ermmm... xseorang pn nak kuar bajet. hehehh


To Rjuna: Cehhh dapat jer dia tangkap eh... gatal sungguh encik rjuna ni :P


To Ted (yeke?): Mmg bahaya... sarang xde dlm umah. tap kat pokok2 dkt umh ni ade ar


To Yasha: Tu ler... xpela berabis duit...dr sakit teruk. cos kena kat tengkuk... mmg loya pn ade dbuatnye...

mudasfreakz said...

uitm penang ek?
nape x bergambr ngan ustz shukri?haha...

Naz said...

ni n3 mengimbas kenangan lalu yer?

awak kena sengat lebah jantan kot... hehehe...

Ryehanna said...

To Mudasfreakz: Ustaz Shukri yang garang tu? dia xpernah ajar saya. hehehe

To Naz: Lebah jantan? Mmm maybe kot. huhu