Friday, August 28, 2009

Belajar bahasa jerman

bismIllah...


Saje nak share. Dah boring takde wat mende.. lagipun pasni mesti aku penat dan busy. Penat sebab berulang pergi kerja naik komuter dan monorel dengan jarak masa yang lama. huhu... So, sambil-sambil aku refresh dan belajar bahasa jerman secara online sekarang ni, ni aku ajak anda belajar juga. Basic dan sikit je pun. hehe...

BYKI ni aku pernah download masa mula-mula masuk degree dulu. Masa sem 3. Berguna la jugak walaupun tak complete sangat kan... okeylah nak prektis sebut cos ada audio. hehe.. So kepada budak-budak degree yang belajar bahasa ketiga, leh la usya-usya laman web ni. Banyak bahasa ada, bukan jerman jer. Download software BYKI sekali.

So, let the class begins!
*sabar yer tunggu benda alah yang aku embed bawah ni loading
*Kuatkan volume speaker anda untuk mendengar bunyi sebutan







Haaa... camne?
Berbelit lidah kan?

hihi...

*Die, Der, Das adalah artikel dalam bahasa jerman. Macam kalau English artikel nyer The, A, An

Salam.

p/s: Hari ni Mak dan Nini datang dari Perak! Moga perjalanan mereka selamat... amin.


alhamdulIllah...

12 comments:

lizz said...

ade x software yg leh ajo bhs persia???

Ryehanna said...

persian?
bhs parsi?

not sure la..

usya la kat laman web byki tu ade ke x

CAHAYA said...

kalau lidah belacan memang susah nak belit ala jerman. ;) hehe.

Anarm said...

yg ajar bahasa zimbabwe ade x?

Ryehanna said...

To CAHAYA: biase la tu kan.. heheh

To Anarm: aku xsure.. leh usya kat web dia :P

Ariey said...

xpe x lama lg kawan aku nak buat belajar bahasa jerman dia dh tahun akhir dkt uitm blog pun dh setup cuma xde masa je nak update..coming soonnn....

I hate malaysia said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ahmad Suhazli said...

dear ryehanna..dies eine sehr gute Software.tq

emma songall said...

thanks a lot for sharing it.
really need it.
a lot.

yash aka yasha said...

hohohoho...

belajar bahsa jerman? aku bahsa omputeh pown lintang pukang.. nak blajar jerman? huwaaaaaa! x rela!! T__T

Ryehanna said...

To Ariey: ok. good luck

To Ahmad Suhazli: Vielen Dank, Ahmad Suhazli! :D

To Emma Songall: Bitte. glad u like it.

To Yasha: Ala.. tau basic pon xpe.. best ape.. heheh

Rjuna said...

Danke! Ryehana

hehe tu je la yg aku tau, ok nak sedut software ni jap