Sunday, August 16, 2009

My bestfriend, Bed.

bismIllah...


I met Baydah a.k.a Bed last night. She picked me and Nini up from The Store Sg. Buluh...
When was the last time I saw her, eh? I really couldn't remember. But oh, it felt great to finally see her again! I'm beaming like crazy when I recalled the talks we had last night. Menangis-nangis aku bila bercerita... :(

Bed and me.

Baydah is my bestfriend since Form 4. Sebelum tu takdela kawan sangat cos dia kelas lain. Dah masuk Form 4 baru geng cos dia menyewa sebelah rumah aku. Dah kalau nama pun sebelah rumah, of course la kamceng kan?? Kentut pun dengar. hahaha

Masa form four-five, kitorang pergi tuisyen Add Maths sama-sama.. dari tuisyen ke Ayer Tawar sampailah ke rumah Cikgu Teoh waktu malam. Merempit naik motor Yamaha mak aku yang warna merah, berasap dan bunyi kuat nak mampos. Dari Pekan leh dengar kalau naik malam-malam cos jalan sunyi. Wakakaka...

Pernah juga aku ikut Baydah tuition sampai ke Ipoh tapi aku pergi dua kali jer rasenya. Penat gile! Bayangkan dari Beruas naik bas ke Ipoh then ke tuition Biology? Hisy tak larat la aku.. Penat naik bas! Apa yang aku suka adalah beli roti kat Super Kinta. Haha...

Masa abis SPM, kami sama-sama dapat sambung Form Six kat Methodist ACS Sitiawan dalam kelas Boiology. Cam hape jer nak kena bangun seawal 5 pagi setiap hari kalau nak pergi sekolah. Cikgu Pah hantar dengan kereta ke Kg. Banjar. Naik bas dari Kg. Banjar ke Sitiawan, then dari Sitiawan naik bas ke Kg. Koh lak... Jauh tau! Sebab tu la dalam seminggu kami pergi sekolah 3 hari jer. Har har har...

Nasib baik la kami dapat buat diploma. Aku buat Mechanical Engineering kat Uitm Penang, dia buat Veterinar kat UPM. Kalau tak, memang tak jadi orang la blaja form six tu. Dahle pergi sekolah pun jarang-jarang, then asyik la nak balik awal... [aku pergi sekolah sebab nak usya abang mata merah. ko ingat dia lagi tak, Bed? ihikhik] Pukul 12 dah tergedik-gedik nak lari keluar pagar. Bed la tukang standby untuk aku kuar kelas. Biasa la aku ni penakut sikit. Tapi ikut jugak dia monteng. haha... Hampeh jer perangai. siul

Banyak benda aku share dengan Baydah ni. Dari mula belajar bercinta pada umur enam belas tahun hinggalah bila putus cinta buat kali ke-2 [?]. Then tadi masa jumpa, sempat la aku bercerita lagi... Then kitorang share views about future... tentang kawan-kawan bla bla bla... Aku rasa gembira sangat bila dapat jumpa dia malam tadi. peace

She's currently still studying in UPM. Course veterinar... sesuai la sangat ngan dia cos dia minat binatang. Aku ade tolong dia setupkan blog aritu. Leh usya blog dia kat sini.

Bed, ko ingat tak betapa kita minat giler ngan muka si Kok June yang hensem tu? minat jelah. Tapi dia memang hensem giler kan?? senyumkenyit

Ni jer yang dapat ku cilok dari friendster Kok June. haha
Psssst.. skrg dia dah kurang hensem cos muka dia dah berisi. dah chubby.
aku baru usya kat Facebook dia
sengihnampakgigi


Then aku ingat lagi, aku join KRS masa sekolah menengah sebab Baydah ni la. Dia ni cam tomboi-tomboi sket.. kalau orang tengok, mesti kata dia kasar. Tapi dia okey sangat. Masa aku join KRS pun dia la banyak tolong guide aku. Dari KRS, aku leh kenal ngan G.I Din. Pastu bila pergi kursus naik pangkat kat Pangkor, kenal Encik lak. Dan Baydah sentiasa jer ada ngan aku time sume ni berlaku... sengihnampakgigi

Ape lagi ar, Bed?

Banyak sangat-sangat la... bayangkan kenal dari 2001... macam-macam benda berlaku. But I'm glad we're still good friends despite some incidents... nerd

Alhamdulillah aku ada juga kawan yang aku kenal dekat-dekat sini. Leganya aku, Bed!! Ape-ape hal boleh mintak tolong ke ape ke...hehe... aku sedih Nini dah nak pulang hari ni... sebab aku ni memang susah sangat-sangat nak bergerak ke mana-mana kalau sorang-sorang. Lantakla orang nak kata penakut ke ape, baik mencegah dari menyesal.

Takper, pasni aku berhuha-huha dengan Bed jelah. Mak aku pun tak risau. Lagipun Bed dok dekat jer ngan tempat aku stay sekarang. Yahoo! celebrate

Best ah camni! [dalam kepala otak dah merancang macam-macam...]
:pandacloud_14: :pandacloud_08:

p/s: Post ke-2 untuk tarikh 16 Ogos ni. hehe. saje try pakai emotikon YM lak. tiru pakcik penyu. sengihnampakgigi



alhamdulIllah...

8 comments:

nur nabil said...

weh
slmt memulakan alam pekerjaan
lps ni jadik wanita bekerjaya la ye
hehe
;)
anyway, good luck

chipsmore said...

cam hensem je mamat 2..haha

yash aka yasha said...

huhuhuhu!

elok la ade kawan dekat2.. x la kebosanan sgt.. selamat bekerja esok.. da la besday.. mesti tensen je.. ekkeekke!

Ryehanna said...

To Nur Nabil: Thanx! nervous ni tau.. huhu

To Chipsmore: Memang dia hensem giler dulu... tp skrg dh kureng... cos dh dewasa kot. :P

To Yasha: Hopefully takdela tension sgt. huhu.. risau gak nih... :p

baddyboo said...

hahahah tergelak sampai tergolek aku la baca entry ko ni (kenangan lama tu)...takpe beb apa2 roger aku...
im always here for u my friend...

baddyboo said...

hahahah tergelak sampai tergolek aku la baca entry ko ni (kenangan lama tu)...takpe beb apa2 roger aku...
im always here for u my friend...

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

Ryehanna said...

To Baddyboo: Hahaha.. teringat beb... tp dl2 mmg best kn... :'(

To Hapi: thank u for visiting...