Tuesday, August 4, 2009

My first Nuffnang cheque!

bismIllah...


Alhamdulillah...
Baru jer tulis kat previous entry kat bahagian ending 'bila nak dapat cek nuffnang'... sekali aku dapat cheque nyer arini la wehh! Baru jer posmen hantar kejap tadi. Panas lagi nih.. ececeh... Bestnye dah dapat cek!! Weeeeeeee!! ^__^

Dengan excitednya aku menempek gambar cek pertama ku dari Nuffnang;

My first payment from Nuffnang, y'all!
Thank you, Nuffnang! ^__^


Gembiranya! Walaupun takdelah banyak sangat, tapi.. hey, sape nak bagi ko seratus senang-senang weh!! inilah first time aku dapat dut dari berblogging. Padahal masa mula-mula berblogging, tak pernah terfikir leh dapat duit pun. Hehehe... Aku sangat enjoy berblogging (cos aku ade jer benda nak membebebl), dan kalau dapat duit dari berblogging, ini dah kira bagus sangat! Definitely a bonus!

Well, pasni kita akan dapati banyak la entry berkaitan cek pertama dari Nuffnang cos ramai jer fellow bloggers yang cashout earning bulan Jun aritu... cashout bulan 6, dapat cek bulan 8. huhuhu...

Till then... Salam.



alhamdulIllah...

38 comments:

Munirah Abd said...

ngegege xcashout kan lagi..konon2x nak simpan macam tabung :p

Rara said...

kita samaaaaa tapi kau lebih banyak sikit . aku cashout RM100.69 je. current earning kau berapa ?

Ryehanna said...

To Munirah: Hehehe.. pasni nak buat cam tabung gak la. nak simpan n kumpul2 lagi. :D

To Rara: Yer. aku pasan kitanya earning lbh kurang jer. aku nyer current earning pun cam ko. dah lbh RM50. tapi baru rm51 kot. aku pn xsure... hehe

yash aka yasha said...

hhahhaha! nak adiah!! manyak gak dapat ekk.. oke la tuh.. aku x dek pape.. huhuhuhu

Khai said...

Tahniah! hehehe...

mana posmen ni x sampai2.. hehehe.. tunggu nnt nak publish kat blog gak..

Mr PenyuBiru said...

aku rasa aku lah yg paling rajin klik ads kat blog ko. boleh dikatakan tertiap hari tanpa mengenal siang & malam. oleh itu sudilah kiranya kalu ko dpt blanje aku makan pizza dan tgk wayang. haha..

Cybernetics Mind said...

kalo ada plan nk gi makan2...
please include me & wife ok..hahaha

tkleh jadik ni...
pas ni nk kn boh add gak kat blog..
mana laa tau...kot2 dapat ribas2 :)

Ryehanna said...

To Yasha: Ala.. dah ko xaktif berblog.. letak jer ads and update blog. insya Allah ade jer earning nnt. hehe

To Khai: Tengkiu!! i think this is the first time u comment on my blog. thanx! hehehe
update kat blog. jgn x update. tp mesti earning lg masyuk dr ni kan? biase la otai... huhuhu

To Mr Penyubiru: Hahahahampeh! thanx ar klik iklan.. tp duit ni aku nak simpan jer kot. and blanje org yg byrkan bil broadband ni... mueheheheheh

Ryehanna said...

To Cybernetics Mind: Haaa.. letak jer..mmg dpt earning walaupun slow mula-mula... tp xkisah ar.. duit sampingan... :D

Mr PenyuBiru said...

huh! kedekut aa ko ni. mtk blanje skit pun tak bleh.aku pun bayar gak bil brukband ko tu. opss! tersilap cakap aa.hehe

Ryehanna said...

Aaaa... ape? ape?
ko byr??
:P

beria jer.. ala, ko pn dpt cek gak bln ni. fulus mesti lg masyuk oh... jgn lupe besday i bulan ni yer PAKCIK. hehehehehe

Aidil Sharizaq said...

wah,congrats! lebih banyak la berblogging pas nih.. congrats! congrats!

Mr.Bintang said...

wuwaaaa... nak gak.. ehehee.. sesame la klik yer.. :p

Ryehanna said...

To Aidil: hihi.. thanx! mmg lg seronok nk berblogging pasni... ^__^


To Mr Bintang: Okey! sesame la klik... :D

p/s: ala dun wori, in time u'll get paid too.. ;)

Anarm said...

waa.. beshnye die dpt duit..
bila la turn aku plak..
tggu cek nuffnang dlu kot baru aku update blog.. korang agak berape lama ek? hehe

Noor Ashraaf said...

aku lagi 5 ringgit je lagi nak kuarkan cheque, rajin2 sapot aku!

Ryehanna said...

To Anarm: Berapa lame? ermm.. kalau blog mantap, kejap je rasenya.. tp blogku agak lame gak nk kumpul duit smpai 100lbh tu... dlm 8,9 bulan. hohoho


To Noor Ashraaf: Nak cukup rm50 or nak cukup rm100? kalo 50, simpan n kumpul le lg smpai byk. hehehe..

Rjuna said...

Tahniah, wow seratus lebih yek

Psst Khai lagi banyak dia cashout RM 800, kita rompak dia pasni hehe

aku nak cashout bulan lepas tak dapat, huhu

yOnnA said...

weh babe.err sory eh tny, tak rase err semacam ke publish2 pasal cek nuffnang ni? i dunno la. aku rasa weird ah.

err abaikan ok :)

happy earning panda comel! :)

Ryehanna said...

To Rjuna: Kalo khai tu hofkos la earning byk giler... aku ni novice baru. huhuhu..


To Yonna: Aaaa.. aku xde rase pelik pun. huhu. bkn niat berlagak (kalau ko rs mcm tu ah.. aku xterlintas pn..tp dok pk2 nape ko rs pelik..) pun... just nak jot down peristiwa yg berlaku pada aku dlm blog ni (kan utk catatan peristiwa).

dan juga sbg motivasi kpd pembace blog and fellow blogger frens yang lain. mcm juga aku termotivasi yg teramat sgt bila bc entry org (in my case, entry Mr Penyubiru) yang seronok dpt cek dr nufnang. :)

alang said...

Aku request 2hb Jun. Baru dpt tadi. hampeh tul. Maklum la, tak baca dianya syarat. 30 from `akhir bulan`. Bukan dari tarikh request. Hampeh tul. Tak pasal dpt skit je. Btw bulan depan aku dpt lagi yg request last month. hehe. Malas simpan lama2. Buat nuffnang tutup/bangkrap, melopang aku. :D

Ryehanna said...

Hahahahaha... melopang? first time dgr. XD

Ooo xper xper... pasni xdela ko tgg lame2 sgt...

p/s: maknanye ko cashout duit dlm rm50+ jelah? ala... alang2 simpan smpai ratus ler... huhu

e l d y said...

akak tolong la click-click gua punye .. cemburu betul tengok akak cheque out dpt $$ dan gua entah bila lagi .. xD

Riezal said...

fuh cayalah.. dah dapat cek.. banyak gak ekk ko dapat.. kira ni rata2 daripada org click ads ek..

cahayachenta said...

*clapping*

Bestnya... bila la aku pulak nak dapat ni.. huhu..

Ryehanna said...

To Eldy: Hoho..insya Allah. xper xper.. nanti akan tiba masanya.. kena sabar ckit..


To Riezal: Yup. dari click dan juga traffic. alhamdulillah.. hehehe


To Cahayachenta:
*hugs*

ala, nanti dpt la tu.. bnda ni mmg amik masa...huhu

flygurl said...

wahhh...
bestnyer dpt cek...
ape tipsnyer ni? hehe..
sy baru lg dlm blogging ni.
duit dlm nuffnang pun sket je...
huhu..ntah bile leh dpt cek cmtu...
p/s:rajin2 la click kt blog sy skali...=)

KampungBoy said...

dapat tidur malam tak malam tu....
mesti habis dipeluk sampi lebam cek tu, kenangan tu.......

Ryehanna said...

To Flygurl: tips? aa ade byk kat blog blogger2 lain.. rerajin google la. as for me, kena ade ramai kwn scr online.. same2 tlg kwn. heheh..


To KampungBoy: Hehehe.. lena jer tdo.. ni pun baru je bgn tdo...
mmg kenangan yg manis sbg blogger.. :)

Pepejal said...

Murah rezeki.. amin.. dulu kata nak ajar camna nak tukarkan iklan CPC kepada CPM..

Ryehanna said...

ajar?
mmm... saya pn bkn pandai sgt. tp rasenya iklan CPM tu diberi oleh nuffnang. bukan kita leh sesuka hati mintak.. nuffnang bg iklan CPM berdasarkan traffic blog.. rasenya la.. den pn bkn pandai nau.. :P

yOnnA said...

wehh.aku tak ckp ko berlagak. sumpah ah tak. cumanya, aku risau gak ah. kang nnt org masuk, sebab boleh tambahkan earning kita. kot la kita promote blog,org ckp "ni mesti nak suruh aku tambag nuffnang dia ni" hahahha tipikal bukan?

tp takpe ah.niat ko baik kan :) ramai nak earn money thru nuffnang, tp bukan senang kan weh T__T

chokilala said...

aku cashout bulan july. sikit je pun. sebab saje nak test laju ke x. tahniah la dah berjaya cashout. pasni sure boleh lagi. hehehe

megat said...

tahniah! alhamdulillah, berhasil segala usaha. teruskan usaha sehingga dapat RM500 sebulan.

HuRuL_AiNi said...

best nye dh dpt....aku bila la...huhu...thn depan la gamaknya...hehe

Ryehanna said...

To Yonna: oh.. itu macam ka? mmm tak terfikir pun.. ala, ade ke org anggap cmtu? err.. xpela. aku bersangka baik jer.. lgpn kwn2 di blogosphere semua baik2 kan.. :D

memang susah nak earn money.. semua kena usaha.. beronline dan selalu blogwalking tu usaha le tu...


To Chokilala: thanx! ala.. ko pun best ar dpt duit raya la kiranya tu.. ;)


To Megat: Terima kasih! alhamdulillah... rm500 sebulan? wow.. insya Allah.. moga ramai kwn2 dpt earn money mcm ni juga.. :)


To Hurul Aini: Takper.. biar lambat asal dapat juga. hehehe.. aku ni pun kumpul lame gak... sama2 la kita earn money.. :)

nur nabil said...

wah
nak duit raya dari ko arr cam nih
:D

Ryehana said...

kena dtg umah beraya baru leh dpt duit raya... and ko kena reverse umur mcm budak2 tadika... hehehhe