Monday, September 14, 2009

'Kurus' pahala puasa

bismIllah...



Pada suatu pagi, hadirlah 2 orang wanita Eropah yang mahu menyewa kereta di tempat aku bekerja. Setelah diteliti dokumen pengenalan, dapatlah aku mengetahui bahawa mereka berasal dari Belanda. Ahh, nak cakap Belanda tak pandai. Masih sedang belajar yang asas sahaja. Maka, hanya senyuman yang mampu aku lemparkan pada mereka tatkala Razeef, rakan sekerjaku melayan mereka.

"May I have your passport, driving license and credit card, ma'am?" ujar Razeef.
"Oh, sure." jawab salah seorang dari mereka sambil mengeluarkan passport, lesen kereta dan kad kredit dari dalam beg.

Aku perhatikan salah seorang dari mereka memakai baju yang agak seksi. Baju hitam yang ketat tapi jarang kainnya. Haihh, kurus pahala... Ketika wanita itu berpaling ke belakang, mataku memandang pinggulnya. Isy... Takkanlah. Aku pandang lagi. Kali ni aku tengok lama sedikit. Oh... betullah...

"Excuse me, ma'am" tiba-tiba Razeef meminta perhatian wanita itu untuk menurunkan tandatangan pada resit.

Wanita itu segera rapat ke kaunter dan memberi kerjasama. Selesai urusan berkaitan sewaan kereta, dia dan rakannya bertanya tentang jalan ke Cameron Highlands. Memang itu yang selalu ditanya oleh pelancong-pelancong yang menyewa kereta di sini. Razeef, dengan penuh dedikasi, memberi panduan mengenai jalan-jalan yang perlu diikut untuk tiba ke destinasi.

My colleague, Razeef. Kesayangan boss.
He's quite charming. :]


Ketika 2 wanita itu sedang mengemas-ngemas beg untuk beredar, ada pertanyaan mengejutkan yang singgah di telingaku.

"Ana, yang sorang tu tak pakai seluar dalam eh?" tanya Razeef. Matanya menjeling ke belakang seorang wanita yang sedang membelakangkan kami. Wanita yang sama aku perhatikan tadi.

"Isy... pakai lah"

"Tak pakai laa"

"Pakai. Dia pakai thong" ujarku berbisik.

"Hah?" tanya Razeef lagi. Dahinya dikerut-kerutkan.

"Dia pakai thong laa!"

Diam. Ku lihat Razeef memandang lagi ke arah wanita itu.

Isy, budak ni. Nak aku jeritkah?

"Dia pakai thong. G-string la.. bukan tak pakai langsung!"

"Oh. Ooo.. "

"Taknak bagi nampak panty-line"

"Oooo..."

Macam mane aku leh tau? Cos skirt wanita itu jarang walaupun berwarna hitam. Dahlah dia putih melepak. So... Kurus pahala kami pagi-pagi. Huhu...

*Visible panty-line is a must-avoid thing in most women. Sesetengah budaya menganggap ianya perkara taboo. Tak sepatutnya bagi nampak kita pakai underwear(?). Errr... but personally, dari pakai thong, lebih baik pakai briefs. Nampak macam tak selesa je. Huahuahua...


p/s: Gambar pertama di atas entry ini diambil dari sini.



alhamdulIllah...

18 comments:

Ynn. said...

hahahahaha mula2 tgk gambar petama tu pn aku igt apa tah T____________T kjap nk cuci otak kejap ahhaha

eh eh betul la cmne dorg bole pkai mcm tu eh x seksi lngsng. lpstu mcm kite pkai ehem2 kalau tesepit pn cpt2 nk tarik sbb x selsa wkaka

alang said...

Cis. Bukan kurus pahala. Tapi silap2 dah batal pahala puasa ko. :D

dotblogspotdotkom said...

apa lagi... jom la minum.. puasa dah batal.. alang2...jom pekene teh ke...muwakakakak memang tak menahan topik bulan puasa nih....

Namiedagreat said...

aku kesian kat si Razeef tuh, pagi2 lagik da kurg pahala die tgok pompuan sexy...hehe

Ryehanna said...

To Ynn: Haha.. gmbr tu dari jauh mmg nmpk mcm lain je. hahaha..
haaa..mmg xselesa!!:P

To Alang: Isy.. mane der batal! :P

To Pakcik Dot: sehari di hari kerja.. hehehe

To Namiedagreat: Tu la.. aku pn kesian.. :P

eNaSaN said...

bila ngk gmbo di atas en3 td {dr link ku} aku cm pikir lain... bila ngk real..oooooo upanyer gmbo lmPu..ahakss KUrus pahala ku kejaP..lalallalalal



kwn kamu nmPk agaK charMing la gak...hik3

nabilah hana said...

haha
lampu =)

Ryehanna said...

To Enasan: hehe.. ramai yg terpedaya. :P


To Nur nabil: Ha ah. hihihih..

prettyrain said...

korg dok berbisik-bisik tu, diorg tk prasan ke.
stakat thong tu, bole gk phm tu.
aku rs je laaaa

padi said...

apasal tak snap gamba??ko nih pon..cemane kitorang nk bayangkan..isk2..

Tyra said...

patut la pelik kenapa ada gambar lampu... macam tak significant pulak dengan entri ni. rupa-rupanya gambar thong. hekhek.

noor afzan said...

haha~
awaknye pahalapun kurus gak ye?
jahat kan pompuan tuh..
lalalal~

Ryehanna said...

To Prettyrain: Dia xdgr.. agak jauh gak la.. lgpn xkan la nk bg dia dgr perkataan 'thong' tu kan.. ahaks

To Padi: Terfikir gak nak snap. tp berdosa je aku kuruskan pahala korang... kehkehkeh

To Tyra: Hehehe.. pegi kat link tu ek? :P

To Noor Afzan: Jahat ke? huhu.. xtau la den... lalala

yash aka yasha said...

hish... aku x bayang pape pown tgk mende alah atas tuh.. nmpak lampu je.. pelik gak.. nmpak ape weyh?? T__T

dasat la pagi2 dapat cuci mata.. wow!!

Cybernetics Mind said...

mmg terbukti kan...
baik laki ker pompuan...
rata2 bila tgok pics yg kt atas tu..
rasanya 90% at the first glance...
msti ingat bnda lain...heheheh
termasuk laa CM...lalalalalala

so...pd sapa2 yg nmpak lampu semata2...pi laa jumpa pakar psikitri...msti ada something wrong somewhere kan Ana kan....hahahaha

Ryehanna said...

To Yasha: dasat x dasat gak la.. kalo lelaki, syok la cuci mata.. aku nk watpe? huhuhu

To Cybernetics Mind: Betul tu.. masa first nampak gmbr lampu tu adalah dr facebook. tp kalo gmbr tu kecik, br nampk 'lain'. kalo besar cam atas tu, kdg2 xperasan sgt. hehehe..

biasela manusia..

13may said...

dam dam dumm...bunyik mercun :D

selamat hari raya :)

sweet.ants said...

tgk pic ats tu xde lak aku pikir bukan2..ish, otak aku x cukup kotor la ni,,muahhaha