Thursday, June 26, 2014

Last day

bismIllah...


Hari terakhir berpantang.

Yayyyy!

Sekarang baru settle pack-pack barang untuk pos esok. Raul tido, Razin tido (kot? - baru lepas buat susu). Now aku mengadap laptop settlekan kerja.

Ape kerja aku?

Check payment.
Pack barang terus - siang nanti senang. Takde la aku tensen nak tunggu baby tido untuk settlekan packing.

Check payment.
Jot down order - untuk barang yang kena order (pre-order).

Check payment.
Update list instalment + kutu.

Check email.
Balas email-email penting berkaitan order from supplier dulu. Bayar invoice.

Check whatsapp.
Sejak ade instagram (follow la @mama_panda_store), terus aku selalu berwhatsapp. Kalau idak, takdela sangat... Bagus gak ig ni. Kenapa aku lambat buat - well.... aku tau kenapa.. cos sebelum ni aku pakai Blackberry! mana ade instagram. HAHA

Tu jela update pasal kerja.

Aku sedang mencari pembantu rumah harian ni. Nak yang datang 4 hari je seminggu. Ade ke orang area Bukit Permata yang nak ek? Suruh husband tanya-tanyakan kot ade bini-bini navy yang surirumah takde buat ape kot2 leh tolong? tapi husband tak membantu.

Aku ni perlukan sokongan dan bantuan dah ni.

At least benda-benda remeh macam mop lantai, kemas rumah, sidai kain, lipat kain tu aku takyah buat. Baik aku spend masa layan budak-budak ni kat rumah. Now I'm juggling an online bizz, taking care of my babies and the house ALONE. Arini rasa macam nak pengsan... cos arini gomen gaji. Nak amik order lagi, nak pack barang lagi... nak melayan anak yang meragam lagi. T_T

So yeah. I definitely need THE HELP.

what else to write....

Blur dah.

nanti je la sambung.

Wslm



Written By Ryehana
alhamdulIllah...

1 comments:

BLuRpL3 said...

semoga dipermudahkan urusan kerja sis :)

p/s: saya penah beli brg kat mama panda store..beli caby carrier ssc..sis ke yg owner?hehe baru tahu.hihi.

http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-ramadhan-2014-di-perantauan.html