Monday, August 21, 2017

Of becoming a year older and roses

bismillah...




So I'm officially a 32 year olds now! Oh my.. tuanya...

My birthday was last week, didn't do nothing much. Tempah cupcakes and went back to Beruas on Thursday with the kids.

Why cupcakes? Sebab dah jemu makan kek biasa since bulan July aritu dah 2x celebrate birthday July babies; Mak & Hanis masa awal bulan July... Raiq masa 29 July. Dua-dua beli kek.

So kali ni cupcakes dari favorite baker, kak Iezan Woods (check out her instagram @thelilsweet)



4 biji yang ada decoration fondant tu dia bagi hadiah... Hihi..
Thank you!





Tempah 2 dozens. 12 bijik choc cupcakes and 12 bijik lagi red velvet ones.
Yummm... sedap!



Hari Jumaat just melepak jela kat Beruas...

Went back to Lumut on Saturday cos nak pergi tengok wayang. Dapat tiket free for 2 sempena birthday kan, so ajak Nini tengok cite baru; The Hitman's Bodyguard. Aku nak tengok sebab ade Samuel Jackson and Ryan Reynolds. Diyana & Hanis pun ikut.

Seperti yang dijangka, cerita dia best and kelakar... macam citer The Hateful Eight juga. hehe... Balik tu singgah Popular, beli novel. Tetiba rasa nak baca chick flick... bought a Sophie Kinsella's. Belum habis baca lagi. Semoga bila anak-anak tengok Mak diorang ni membaca, diorang pun ade rase nak baca buku plak.

Razin and Raul always ask me "Kenapa Mak? Kenapa Mak?" whenever I cried or laughed out loud while reading books.

Aku kan emotional. If aku hepi aku tunjuk, if aku sedih pun orang boleh nampak. Bukan mcm laki aku yang naik roller coaster pun tak berbunyi ape... -___-


Sophie Kinsella and Teme.



Oh and did you know I've taken up gardening as my new hobby? Hahahaha... never thought the day would come. XP


Beli online okeh. First time aku beli pokok bunga secara online. kahkah
6 pokok RM100. Semua ada nama-nama dia... sebab memang beli dari pakar rose. =P





Ni Mary Rose namanya. Aku beli dua. Satu dah tanam dalam pasu kat belakang rumah di Lumut.
Satu lagi ni aku bawa balik Beruas nak tanam kat rumah Mamito.




Seronok sangat bila tengok bunga tu berkembang esoknya! Hepi gila haha...
Ade dua pokok ros yang aku tanam kat Beruas ni. 1 dalam pasu, satu lagi kat taman Nini...


So terus la melekat rase seronok tu sampai dua hari lepas tu aku pergi beli lagi pokok bunga ros dekat nursery depan Aeon manjung hehe...




My lil garden hehe...

2 pasu besar kat bawah tu ada 2 pokok rose;
The Ingenious Mr Fairchild and Lord Byron

Dekat rak putih tu yang depan sekali daun cenohom orang perak panggil... or nama lain daun kesum, daun laksa...

Middle one; bunga ros beli kat Abon Nursery depan Aeon. Tak tahu nama apa. Tanya nyonya tu pun dia tak tahu hahaha... 

Belakang sekali aku saje semai benih pak choy...



Benih pak choy... main campak je...



Tangan nak runaih bunga ros Mak... tapi tengok Mak dulu takut kena marah. huh


Ade lagi dua pasu kat belakang rumah. Yang tu Mary Rose and Lady of Megginch (LOM).

Tapi yang LOM tu macam nak mati je aku tengok. 

Dahla lawa... kalau menjadi, bunga dia macam kat bawah ni:


Bestnya kalau tanam kat tanah kan... 
Rumah Lumut takde tanah. Kena pergi homestay.. tapi mana ade sape nak pergi rumah manjung tu hari-hari. Koser ah. Dahla jauh...




Ni pak choy dalam pot kat tingkap dekat sinki dapur rumah. hehe...




Seronok plak bercucuk tanam.
Tak tahu la sampai bila semangatnye ni... hopefully bertahan lama.

Oh mai... makcik-makcik sangat! LOL


K lah.. adios.


Written By Ryehana
alhamdulillah...

1 comments:

Tautan Hati NabilaHasyim said...

saya dah beralih arah tanam pokok buah plak..

dah merasa ubi, jagung, jambu dan betik tanaman sendiri, jadi syok plak ada pokok buah, huhuhu