Thursday, February 7, 2013

Let me rant a bit

bismIllah...



Oh yes, sedang menikmati keamanan tanpa my little son right now. Wah, macam Mak tiri yang jahat jer bunyinya. huhu...

Bukan ape, these last few days aku period. So paham-paham la orang period camne. Setan banyak. So kerja aku asyik la nak marah Razin. Bagi tumpah air kena marah, tak nak makan and tolak makanan sampai tumpah kena baju aku pun kena jugak. Oh kejamnye aku... Maka, nasib baik lah dia dah dilarikan Mamito and Nini pagi semalam.

Serabut gile rasenye.

No wonder la Allah tak bagi aku pregnant-pregnant lagi. Nak jaga hero sorang pun dah macam nak gila. Yes, seriously aku dah macam ape lagi... sangat-sangat perlukan bantuan.

I love my job ('job' di sini bererti menguruskan sebuah perniagaan online yang menjual barangan bayi di www.mamapanda.com yer). Like, seriously I LOVE MY JOB.

But taking care of my son, the house, cooking etc is taking a toll on me. I'm exhausted and stressed. Kebanyakan tekanan datang dari kerja aku sebenarnya. Customers, late payments, late reply from supplier and not being able to attend to customer's requests (emel tanya pendapat etc). Aku suka busy sebenarnya... cos memang aku dah biase busy buat kerja with my old job. It's exhilarating but definitely rewarding! But of course Razin tak suke tengok Mak dia ngadap laptop je.

So husband suggested that we send Razin to a daycare. From 12pm - 5pm. Oh, it's a brilliant idea! I love you, hubby. Now I'm anxiously waiting for hubby to be back in Perak so that we can go and take a look at the daycare. Daycare tu kepunyaan kawan beliau actually... So, ok la kot?

Cos waktu 12-5ptg tu memang time aku busy reply emails/FB messages, packing, check payments serta pergi Poslaju. Aku pergi Poslaju almost everyday (alhamdulillah almost everyday ade sales) at 4pm. So bayangkan la kalau bawak Razin pergi Poslaju camne. Kalau tak ramai orang, ok la... kalau ramai, jenuh beratur. And sekarang dia tak reti dok diam. Tengah geram sangat dengan fire extinguisher kat poslaju sitiawan tu. Everytime pergi mesti nak pegang. huhu... so yeah, sangat-sangat membantu if Razin is at a daycare when I'm out running errands.

It's definitely better la dari tinggalkan anak dalam kereta kan?? Lots of things can happen to a child who is left unattended.

Anyway, I've got tonnes of things to do. My BIL's family is coming over this weekend untuk jenjalan sempena cuti CNY. So, the house need to be spic and span. huhu...

Sebenarnye nak blog tentang lain... tapi taip lain. Takpela.. next time.

Off to work!


Meja makan yang jadi meja kerja. Bila aku nak buat kerja dalam bilik secara proper pun tah la.
-___-"

p/s: 2 laptops cos the right one is a brand new one. Baru beli menggantikan Acer (kiri) yang dah nazak. Proses pertukaran maklumat belum sempat buat hence both of them are turned on. Heh




Written By Ryehana
alhamdulIllah...

0 comments: