Friday, December 11, 2015

Cuti ke Cameron

bismillahirrahmanirrahim...


Last 27th - 29th Nov we went to Cameron Highlands untuk kesekian kalinya... Dah banyak kali pergi tapi tak jemu-jemu. Hahahaha

Dah itu yang dekat.

Aku suke bukit-bukau.

Anyway, pergi pun sebab aku beli Groupon untuk stay kat Strawberry Park Resort and Copthorne. Dua2 hotel tak penah duduk so ape salahnye hehehe...

27hb Nov tu Perak cuti birthday Sultan. So gerak lepas lunch since check in pukul 3 petang.


Raul agak 'peghak' haha... comel sangat keletah


Stay kat bilik yang mengadap bangunan tempat check in.


Kami dok Block F.

Tempat breakfast and swimming pool ade di Hotel Main Block.

Check in & Check out juga di situ. 

Best gak Strawberry Park Resort ni cos very privacy... on top of the others. Tinggi naik atas. 

Bilik air luas tapi takde bath tub 

Katil king muat la 4 beranak tido.

Ni untuk bilik yang aku book la... RM235 kot kat Groupon. Lupe dah.


Layan pics jelah.





kuar makan petang tu dapat ngap roti canai...
Sedap gilaaa... teringat sampai sekarang. Yummm


Pueh hati. benda2 ni memang feveret aku


Time breakfast hari Sabtu.





Sambal strawberry RM16 sebalang huhuhu


Anyway, pergi ke Cameron kali ni aku tak bawak Raiq cos kononnye takut takleh handle anak 3 orang without bibik bla bla... menyesal wehhh!

Bengkak dada dengan susu. So aku kena mengepam jugakla...


aku tinggalkan susu banyak ni untuk bekal Raiq di Beruas.
Bibik pun tinggal Beruas ;p


Brought this cooler bag from Coleman untuk standby transport susu masa kat Cameron. 
Ni gambo masa otw pegi... letak air kotak n ice pack Coleman yang memang dah beku dari Beruas.

Fyi, I really recommend Coleman's cooler bag.
Lagi berkualiti and lama gak tahan sejuk (yang sempat ditest 4-5 jam)

Anyway, lepas check out Strawberry Park Resort, kitorang jalan-jalan cos check in kat Copthorne pukul 3 petang.

Copthorne lagi murah dari Strawberry Park...

Aku beli Groupon RM169 je kot. Bilik pun biase-biase je...
Tapi budak-budak ni suke la cos ade bath tub.


Balkoni biase je takleh letak kerusi kat luar. Bahaya lagipun.
Kitorang kat tingkat 13 ni.


Budak banyak ragam.







Raul budak gebab. Perut sama ke depan macam Ayah,
Ok fine, mak pun... tapi mak ade jugak kuar 3 org anak okehhh :p

Antara Copthorne and Strawberry Park, aku prefer makan kat Chopthorne.

Tapi bilik kat Strawberry Park lagi best and nyaman... jauh dari orang.. memang syok ar.
Nak honeymoon sila pergi Strawberry Park. 


Sekian...


Written By Ryehana
alhamdulillah...

0 comments: