Wednesday, January 23, 2013

Of Lost World of Tambun, Boba Air and Stork Snuggbaby

bismIllah...


Mood happy camni baru leh update blog...

Sebab last weekend laki aku balik. Hehe... so terubat la sekejap rindu tu... Then kitorang pergi Lost World of Tambun with Mamito, Nini, Diyana and Amirul. Saje nak bagi Razin main air... Turned out, anak aku takut! Or maybe dia gayat ke ape tak tau la... takut benor nak masuk dalam air. Haha.. tapi bila dah masuk ok je (atas pelampung jelah). Sabo jelah Razin ni...

Dah lama plan nak ke Lost World. Tapi setiap kali aku ajak Mak and Nini banyak je alasan. Takde duit la ape la... So, aku belanja jelah. Abis citer. Beli tiket online dapat la 15% discount. Kalau tak kena bayo RM45 sorang. huhuhu



Gambar di atas tu aku pakai Boba Air. Memang best la cos waterproof. Sesuai sesangat bawak ke Lost World. Yela, anak aku kan suke berdukung. So dukung jela... lagipun memang nak testing Boba Air tu. Best la... cos sesuai dengan situasi. Badan basah2 selambe je pakai. Cepat kering. And yang penting, compact giler. Aku dok standby je dalam handbag, ingatkan tak pakai... tapi pakai gak hehe...


Leh lipat2 je jadi purse camtu... nipis tapi kuat! 100% from nylon. Since bukan dari kain, so kalau nak pakai lama-lama di tempat takde aircond, tak sesuai kot. Berkuap ler... ni main purpose untuk pakai kejap-kejap, untuk travel and memang nak pack light or emergency standby dalam handbag. Sangat sesuai la for 2nd carrier. hehehe... Tapi pakai kat Lost World aritu ok jer.. ^__^



Gambar close up wearing Boba Air in blue color. It's a new color by the way. Belum kuar pun gambar rasmi kat website Boba. Cantik warna ni. I like! hehehe...

As you can see, memang takde padding ape pun kat Boba Air ni. Sebab tu leh lipat-lipat jadi kecik. Ade sleeping hood btw. Tu jelah... So kalau baby berat and nak pakai lama-lama for hours macam kurang sesuai. I think max maybe 1 and a half hours to 2 hours? Depends kekuatan badan anda... Aku dah biase carry baby so berjam-jam pun no hal. =P (bagus kan babywearing ni, bagi kita fit! hehe)

Anyway, I did bring a stroller too. Sebab utama ialah untuk tempat Razin tido. He'll take naps in the afternoon...


Tak bawak Quinny Zapp Xtra cos currently I loaned the stroller frame to my cousin yang nak pakai ngan maxi cosi cabriofix. Nasib baik ade stroller ni... Ok gak la tahap recline dia... Yang penting compact!

Sekian sahaja update untuk kali ini.


IKLAN SIKIT:

Stork by Snuggbaby is in the house!


Cantik kan???

1. Pond in Twilight
2. Zoology
3. Damask
4. Anchors Away

I handpicked all of the designs myself!

Actually, I bought all the designer prints myself from US!

So, design ni sangat-sangat limited and once gone, it's gone.

Exclusive gitew.. hehehe...

RM349 each inclusive poslaju in Semenanjung.

Grab one fast! Stork ni memang recommended cos leh pakai dari newborn. Siap inclusive cincher belt lagi (untuk adjust baby carrier for newborn).

Yang lagi best, leh pakai sampai baby 3,4 years old. Mind you, this is an improved version than the one I've tested/rented before (see HERE). Which reminds me, they should really change Stork yang ade kat MBW library tu kepada new one!

Body panel lebih panjang (yang old version pendek, you can see from the pics here tp tah kenapa aku tulis kat review tu body panel panjang... sebab compare ngan Ergo Original kot?), sleeping hood lebih senang dipakai - cangkuk je! (yang old version aku tak tau nak guna), lembut and material best! Ade manual, ade cincher belt and kotak pun cantik hehe...



Bukan Ije kata best, those awesome buyers pun setuju! (yela, kalau tak best, takde la aku jual... aku jual barang best2 je kwang kwang kwang)

I'll review the new version of Stork bila ade masa... Till then, toodles!

Written By Ryehana
alhamdulIllah...

9 comments:

__✿HARISA✿__ said...


❤ Assalamualaikum, tuan owner , saya nk mintak izin tumpang promote sikit ya.
Wahai wanita, teringinkah kulit yang mulus dan gebu? Bersih dari jeragat dan kulti bercahaya? Jika ingin lawati lah blog saya! Sempena harga promosi masih berlangsung, cepat2 dapatkannya! Bagi kaum lelaki, anda pun boleh cuba dapatkan produk Vitamin C saya. Jngan segan2 ye. Segala pertanyaan akan dilayan dengan mesra :)http://qistinaharisa.blogspot.com/

UmmiTiqah said...

I dah beli boba air ni tadi dari ur online store. kebetulan, mmg dok fikir nak amik stork or boba air.dah beli, baru baca review ni. hehe. Can't wait for my boba air :) nice review

Mama Panda said...

@UmmiTiqah - You're welcome! Esok saya pos yer ;)

Bazlia Amoza said...

i memang tgh confused skrg ni either biba or snuggbaby..rasa mcm nak grab snuggbaby tapi boba pun nak jugak..hehehe

http://ailzab.blogspot.com

Natrah Mohamed said...

Hi, saya datang baca review boba air. Baru beli 1 tadi. sedang tunggu ia sampai. Baca kat blog ni, rasa macam tak sabar2 nak guna. Hahaha..
Natrah,
nanti dah dapat, saya nak tulis review kat blog saya. jemput datang ye. natrahmohamed.blogspot.com

Ryehanna said...

Thanks for dropping by mommies!

Insya Allah Pn Natrah :D

Fidah A. Wahab said...

mcm mana nk order snuggbaby nie??

Syahira Shahar said...

tqvm for review boba air ..berhajat juga nak beli ni as a 2nd carrier sng nak sumbat sumbat dlm handbeg ;) ehehhe

http://syirashahar.blogspot.com/search/label/Babywearing

mailiza masran said...

Sis ad stok lg x stork snuggbaby ni skang???
Kalo ad sy nak. Huhuu sgt2 nak. Urgent. Uwaaa