Saturday, August 17, 2013

17 Ogos 2013

bismIllah...



Alhamdulillah... genap berumur 28 tahun hari ni.

Another year older... lagi 2 tahun nak jejak 3 series. Oh my... Camne ni target nak 3 babies before 30 belum tercapai? huhu... Aku redha... Kita merancang, hanya Allah menentukan. Belum rezeki...

Selamat Hari Raya juga to all of you yang still bace this blog. hihi...

Blog ni asyik terabai cos I'm so freaking busy lately. Waktu bila tak busy? Ntah... I've learned that I have to spend some time alone by myself and not just working to keep myself sane.

Alhamdulillah kerja aku ok. Bisnes ok. Nama Mama Panda makin orang kenal... sekarang website tengah dalam proses berubah.

Syukur ya Allah. It's not easy. It never is. Tapi aku fikirkan yang positif je... this is what I love doing. And I'm going to face what ever obstacles that come my way positively.

Razin pun dah 2 tahun 5 bulan sekarang. Anak bujang aku dah besar.... ;')

Aku pernah beritahu orang yang aku lebih suka newborn or babies less than 1 year cos they're so cute, helpless and cannot walk. Chubby lagi... aku pun happy je jaga cos I know I'm the only person he wanted... and I feel important. Loved. I love that.

Tapi pada umur Razin sekarang, masya Allah what an experience! I love how my toddler has now learns to talk to me, help me fetching stuff and all other thing toddlers his age can do. I love how cute and handsome he has become. I also love how he will always reach for me when he woke up everyday. I love my son dearly.

I just wish I have all the time in the world to be there for him.

Sekarang aku dan suami tengah gigih mencari duit. Our second house dah final stage. Tunggu cheque dari bank je untuk bayar previous owner. Rasa nak pengsan jugak cos tiap-tiap bulan banyaknye hutang nak bayar. huhu...

Main expenses every month:
1. Rumah Lumut
2. Rumah Manjung - belum bayar tapi bakal dibayar
3. Loan Honda CRV
4. Loan Beetle

Total?

Belum masuk bil letrik, air, Astro and Maxis - for hubby to pay

Yang aku bayar - bil Streamyx, RM500 duit Beetle (selebihnya hubby topup), kad kredit, takaful aku and Razin, bil Gdex, bil Airpak.

Perghhhh...

Semoga cepat dapat penyewa untuk rumah di Manjung tu. Bukan senang nak senang... lama betul proses pembelian rumah kedua ni. Sejak tahun lepas... Dah masuk setahun tak settle lagi...

Duit lawyer je dah dekat RM10k. Tapi baru bayar RM7600.. arghh... banyak songeh rupanya bila beli rumah 2nd hand ni. T_T

Ya Allah, permudahkanlah segala urusan hambaMu.

Thank you Allah... for everything...

Written By Ryehana
alhamdulIllah...

0 comments: