Saturday, September 26, 2015

Forgetfulness

Bismillah...


Tahukah betapa stressnya bila kau pergi travel jejauh (Any journey yang lebih 2jam utk pergi bg aku jauh dah tu) tapi LUPA bawa benda-benda penting??

1. Baby carriers

Haram tak bawak satu pun padahal aku ade berlambak. Dengan umur Raiq sekarang (baru nak masuk 2 bulan), aku prefer ring sling... Ring sling takde dalam kereta rasa macam... Ishh tak lengkap sesangat!

Kitorang singgah Bukit Fraser on the way balik Lumut. Tak best hokeh takde ring sling ;(


2. Stroller

Memang jarang bawak pun... Tapi sebab terlupa bawak carrier, if ade stroller should be ok lah. Tapi tak... Lupa jugak.


Ni semua salah laki aku yang pindahkan barang masuk kereta tapi tak bawak any babywearing gadgets!


3. Last but not least, a nursing cover.

Yeah well a nursing mother memang best kalau dari segi takyah bawak air panas, tin susu and air masak if travel... Tapiiii adelah agak melecehkan nak menyelak tengah2 orang untuk susukan anak. Aku tak taulah kenapa org laki ni if nampak mak nyusukan budak lagi la dia mcm terintai2 or usya semcm. Rasa nak hempuk je. Tak semua lah kan... Tapu selalu cmtu especially if nursing in public (NIP)

Aku slalu stress bab nak NIP ni cos tak berapa confident sangat. Pastu anak aku pulak dari Razin sampai la ke Raul n Raiq, tiga-tiga tak suka nursing cover. Hampeh je... Ngan Raul paling seriau. Penah time nyusu in public dia tarik2 cover cos rimas. Nasibaik le kt dlm tu cover dgn nursing shirt lagi. Berpeluh hoii 

Still, even baby tak suka pun, nursing cover tu penyelamat gak lah and especially time awal2 nak latchkan baby. 

Tadi dahle pakai baju bukan nursing friendly, nursing cover pun tak bawak, bayangkan betapa berpeluhnye aku nak menyusukan anak? Nak cover perut, nak cover itu ini huuuuu


Kenapalah pelupa sangat!





Alhamdulillah...


0 comments: