Sunday, August 16, 2015

19th day

Bismillahirrahmanirrahim...


Ahad. 1.47pagi... Belum tido cos baru lepas tidokan Raiq and baru ade kesempatan check FB and dashboard website.

Hari ni 16 Ogos. Birthday si Izah Chokilala. Aku ingat birthday dia cos birthday dia sehari sebelum birthday aku hihihi...


Lagi sehari, umur aku 30 tahun!

Takde dah pangkal nombor 2 pada umurku lepas ni. Huahuahua


Black & white picture of me wearing Raiq using Jumpsac's Rainbow Waves ring sling last Friday (14th Aug).

Yer, tak habis pantang lagi dah merayap... Tapi ni balik dari klinik... Singgah Aeon manjung cos Mamito nak makan Kenny rogers. Mak aku tak larang pun, so...... =p

Anyway, pergi klinik cos Dr. Goh nak check luka czer. Earlier last week, Isnin tu ade nurse KKIA datang check... And nurse tu la mentioned ade nanah kat luka aku tu. Sebab kena air masa mandi and tak betul2 kering kot. Stress aku... Jumpa Dr. Goh petang tu but he said takde nanah pun (maybe jugak nurse dan tekan2 and cuci masa check pagi tu)... He did say "maybe u alergik dengan benang jahitan". Perghhh seriau lak aku dengar...

He then told me to clean the incision area with alcohol swab. And asked me to come again on Friday. Nasib baik lah masa datang semula Jumaat lepas doc kata takde ape2 dah. Lega oiii

Sempat jugak tanya;

"Doctor, kalau I dah 2x czer, you still bagi lagi ke try for normal delivery if I preggy lagi?"

"Nope... Kita akan czer terus. Tak berani la ambil risiko" he said, smiling.

Alahaiiiii...

Nak kena operate lagi ke??

T.T

Now baru la aku paham kenapa ade orang dengan "berani" nya amik risiko homebirth.... And mostly unassisted la cos mana ade doctor kat malaysia ni nak buat home visit kan? 

Yang buat cmtu cos dah pernah czer, and tak nak kena czer lagi. I know a couple of people from ICAN group yg memang berjaya normal birth after MULTIPLE c-sections. 

Ermmm... Frankly, tak berani ler... Memang kagum and teruja baca cerita2 orang yang berjaya beranak sendiri di rumah dengan hanya bertemankan suami, TAPIIIII ishhh tahla. Tak berani la aku. Takut jadi ape2...

Takpela, lagi 3 tahun baru pikir balik hahaha...


Nak tido lah.

Bye


0 comments: