Saturday, October 1, 2011

Sendat dan sarat

bismIllah...


Yeah... sendat dan sarat kepala otakku memikiorkan banyak perkara. Work (keje sampai bile pun tak abis), marriage, baby, house, money, my new project.... hmmm... All these really exhaust me mentally (physically tu yang part 'Work' jela)...

Macam lama tak mencatat luahan hati yang setulus-tulusnya di sini.

Aku macam kena cari baby sitter baru starting August. Diyana macam dah dapat kerja bulan 11 ni... Kalau ikutkan hati, aku nak dia jaga anak aku sampai bila-bila. But then apa akan jadi untuk masa depan dia kan... dia ada STPM... aku dahle bagi gaji murah. ahahahaha... No, I cannot be so cruel and selfish la. Let her map her future...

In the mean time, I'm also kind of 'cuak' too... Where to find a babysitter eh? Yesterday, I stumbled on my schoolmate, Shikin at pasar malam near my house. Her house is just in Padang Tembak...very near to my house. Just on my way to my office in Marina Island. She was carrying her baby. I asked her who took care of her baby...then she told me her mom does. Hmmm I told her I was looking for a babysitter and she said she's going to ask her naighbour whether her neighbour wants to babysit Razin or not. Oklah... at least dah ada backup. hehehe

Selain dari itu, minda aku banyak memikirkan hal rumah. Yeppp kekadang tak cukup masa nak menyapu, mop dan mengemas rumah. Bilik pun dah macam tongkang pecah dengan baju yang bersangkut sana-sini (blame dear husband!). Cd-cd pun 2 hari sekali baru basuh... kalo tak, selalu jugak la aku selang sehari basuh... now aku cam busy sikit so 2 hari baru basuh. All in all, still acceptable la... aku harap sampai Razin dah ada adik-adik nanti aku still mampu dan larat nak basuh lampin. hehe...

Mamito ajak pergi kedai emas arini. Bagus gak... aku memang kena beli barang kemas. Kalau tak, duit bonus aku lebuh* gitu je. No... cannot.. cannot... tentang pelaburan emas yang dinar and gold bar tu aku tak berapa arif langsung. So sebab malas nak belajar (takde orang nak ajar pun), beli jewellery jelah. Nampak sikit ada beli something. heh.

Oh yer...

Semalam aku berjaya jugak meleburkan duit aku dengan membeli gadget. Gadget tak gadget gak le... aku beli sebab aku rasa benda itu perlu bila aku melancarkan 'my new project' nanti. heheh... So, semalam pergi Maxis kat Tesco dan telah membeli sebuah Blackberry. My first BB...baru sekarang mampu nak beli. Huahuahua

Sayang betul nak hulur seribu lebih untuk seketul gadget... Last time duit sampai seribu lebih beli handset adalah zaman aku student diploma di Penang. Around 6, 7 years ago.. Beli Nokia N70 sampai RM1400 rasenye... oh tapi yang tu boyfriend masa tu yang bayar ekekeke... tapi lantakla... beli je... Aku memang kena online selalu pun pasni. Sorry yer dear husband, takde bajet lagi nak beli henpon baru kat abang... abang pakai henpon lama ana ek... heheheheheh

Dah jadi mak orang ni memang aku ada rasa a bit ridiculous to spend money on that kind of stuff... I prefer to burn my money on my baby's clothes, toys, diapers, shoes... errr.... Takpela... I buy something for myself with my own money. Stop feeling guilty, Ana. huhu

Okeylah... dah pukul 7 lebih... Nak mandi and makan. Aku kena gastrik 2, 3 hari ni sebab aturan makan yang teruk. Aku taknah kena attack sebelum-sebelum ni... tapi since kelmarin, memang teruk ar sakit perut aku sampai bertinggung aku menahan sakit. huhu...

Eh lupe lak nak catit... my weight dah below 70 kg! Last time I checked, it was 68 kg. So freaking happy! haha... Semalam pun masa pergi Puspakom, sorang polis bantuan tu tanya ar dah kahwin ke belom... so aku cakap ar, "Dah kahwin, dah ada anak sorang dah pun". He was genuinely surprised and said "Tak macam orang ada anak pun". Wahhhh! Kembang montot mak, noks! HAHAHAHAHAHAHAHA....

Aku citer kat hubby, dia cebik je. :P

Oklah... sebenarnya nak citer hal kerja (ape lagi, nak membebel la) tapi cam malas lak cos mood pagi ni baik.

That's all for now.

BYeeeee....

Salam.


alhamdulIllah...

4 comments:

bArdbOO said...

projek apa tu? ce citer...ce citer..hehe

wifenavy said...

eh ceh!!! bangga giler org puji kan!!! jeles 'Pakcik' kan.. cai yok2 terus kan usaha mengecilkan bdn... jgn biarkan dirimu diselubungi LEMAK degil he he..

deena awanis said...

ana, dont be surprise..husband memang jeles orang puji kita kurus etc etc nampak macam tak kwen lagi..hahaha...rasa tercabar lah tuu..kikiki

Ryehanna said...

To Bardboo: dah terjawab di latest entry.. hehe... br skrg ada masa nk bls komen :P


To WifeNavy: Of cos bangga! hahahaha... ha ah 'PakCik' mmg jeles pn.. :p


To Deena: hahaha.. xtau la dia rasa tercabar ke meluat. LOL