Sunday, July 8, 2012

When you're TTC...

bismIllah...






I'm late. I'm usually very regular.


Padahal baru 2 hari lewat, entah-entah esok lusa period. kuikui...


Nak wat camne, when you're trying to conceive, camni la kot gayanya... the slightest delay in menstrual cycle would bring hope and a lil excitement.


Tapi sedih cos bila check, NEGATIVE! hahahaha...


I know, cos I already check TWICE.


Excited kan... yer, memang aku tak sabar... tapi kalau dah belum rezeki lagi, bersabar jelah...


Aku ni siap test pregnant ke tak before tarikh aku period lagi... punyer la tak sabar kan...
Siap beli Clearblue pregnancy test cos orang kata pakai yang mahal ni leh tau awal. Ni gara-gara Fasha Sandha pakai test kit ni and tau dia preggy 2 weeks... so aku pun beli la... 


Aku beli 2 home pregnancy test, satu Clearblue, satu lagi jenama Watsons. Saje... sebab rasa-rasa dalam hati pun macam takkan la awal sangat dah pregnant? hehehe...


1st test, 3rd July 2012:


NEGATIVE.

Huhu...

sedih... tapi dok pikir, ala... awal lagi... takpe, kalau period lusa... kita cuba lagi, fikirku.

Dalam hati memang ada rasa macam... ish? Yeke tak preggy ni? 
Terkejut... and then baru sedih.
Pastu muhasabah diri.

Mungkin ada hikmahnye Allah tak bagi aku preggy bulan ni... maybe bulan depan?

I just keep hoping there will be a bun in my oven soon.



Then, 5th of July came and went.

On 6th July, ttill, no red flag. Aku pelik dah time ni... selalunye on time jer... tapi aku ni pun over, baru sehari lewat dah kecoh. hehe...

Sampai petang takde ape-ape... so aku pun tak sabar pergi la test lagi sekali. Yela, dok pikir gak ntah-ntah ade defect ke kat test sebelum ni etc... :p

2nd test, 6th July 2012:

NEGATIVE again!
(Kalau positif, ada 2 line merah kat strip)

Perasaan merudum

Sedih.

Kecewa.

Tapi takdela sampai teriak kan... just rasa down je la...

Bagitau husband that I did the 2nd test, and he just smiled.

He said, "Ala belum ada rezeki lagi la tu... rileks la..." sambil sengih-sengih.

Aku pun ok la...

Yela, it's not like we're in a rush. Cuma aku dah target tahun depan nak beranak. So doa-doakan la tercapai impian ni.

Sian Razin main sorang-sorang....


Now aku paham la perasaan orang yang tengah nak hamil... or trying to conceive. Memang kena banyak sabar...


I'm grateful I already have Razin. Sayang Razin ketat-ketat... I love him so much I want to give him siblings! =)


Sekarang aku tengah demam selsema... now aku confuse lagi, selalunya kalau selsema macam nak rak ni tanda-tanda preggy gak.


Tapi... yelah, kan aku dah check sampai 2x. Takde ape pun...


Ade kawan suggest untuk buat test tu waktu pagi-pagi cos dia kata dia penah check waktu selain pagi and memang negative. Then waktu pergi klinik untuk amik HPV ke ape tah, nurse tanya and suruh dia buat pregnancy test dulu... and buat waktu pagi. Baru la positif!


Aku tak tau.. takde pengalaman... cos masa preggy mula-mula dulu check time lunch hour kat tandas di ofis. Elok je positif nyer... tapi time tu memang takde plan ke ape ke... tak keep track pun bila last day period etc.


Now baru aku keep track bila first day period, last day period untuk dapat accurate due date untuk beranak. Keep track since bulan May...

Oklah... nak citer tu jer...

I expect I'll get my period in a couple of days then...


Bye!

***Footnote: sebelum dapat komen tentang 'benda camni pun nak citer kat blog ke... simpan jela benda peribadi etc...", just nak kabo, aku memang nak blog tentang perkara ni untuk kongsi journey TTC aku dengan fellow TTC mommies. Kalau-kalau ade readers sudi mendoakan aku untuk preggy, alhamdulillah... Kalau tak kenan, tak yah baca.






Written By Ryehana
alhamdulIllah...

8 comments:

ღ cik faye ღ said...

amin...semoga cepat pregnant :-), dah namanya personal blog, suka sukilah nak tulis apa kan...so nak baby girl ke baby boy ni??? huhu...

Ryehanna said...

haha... tu xtau la... mana2 pun xkisah sangat... asalkan preggy :D

fAtrinA said...

Salam

Ye kt sama. Sedang mencuba. Test sebelum n slpas date sepatutnya period. Tapi -ve. Sgt2 sedih :(
DIA lebih mengetahui kan?
Dan naseb baik gak dah ada cipi :)
Insyaallah dimurahkan rezeki.

thenunu said...

yes..i know how it feels.sabar insyaallah rezeki allah ada..

Ryehanna said...

To Fatrina: Hi Fatrina.. thanks for reading my blog. So TTC mommies jgk ek? sama2 kita doa murah rezeki... :)

To Thenunu: Thanks dear :)

sayer cy said...

suke ayat yg last tu :)

xladies99 said...

bg yg x suka tu sape suh baca kan hihihi..anyway i like ur words n my sitation pun tgh wondering ni hihihi..nak test takut hahaha...so may i know what u status now? +ve or -ve(sibuk je nak tau)hihihi

Mama Panda said...

Masih lagi N.E.G.A.T.I.V.E

T_T