Saturday, July 25, 2015

Kebaikan media sosial

Bismillah...


Aku jarang update tentang benda yang tengah viral... Tapi aku nak update tentang brother Reza yang balik beraya dengan 3 orang anak dia naik motor from Sepang to Penang.




First time tengok kat page Siakap Keli, memang rasa sedih tengok anak-anak dia atas motor tu.

Yang kat belakang berikat cos takut jatuh... Yang depan sampai tertido-tido and without helmets some more. 

Kita rasa kita susah, tapi ada orang lagi susah dari kita.

Sepang-Penang jauh giler woi... Aku yang pernah naik motor dari Penang-Beruas, Perak pun dah kematu bontot, imagine all those kids! Sedihnya...

Can't imagine if they're my sons.

Alhamdulillah dengan viralnya di FB, ade hamba Allah offer nak bagi sebijik kereta untuk bro ni.


Thank you bro topi merah. Semoga semakin murah rezeki and sihat sejahtera selalu. Ramai mendoakan tu... Tak rugi and takkan miskin dengan bersedekag. Cemburunya aku dengan kemampuan bro pemurah ni. Byk pahala tolong orang...

Jenuh jugak diorang nak pujuk Bro Reza tu untuk terima kereta tu... 2 jam pujuk. Yelah, mesti dia segan and tak nak di label amik kesempatan...

Alhamdulillah dia terima akhirnya. Orang kesian kat anak-anak dia tu... Sometimes elok rendahkan diri untuk kebaikan orang tersayang... 


Gambar ni yang buat aku sebak sangat.

There is still hope in this world....



Alhamdulillah...

0 comments: