Thursday, July 23, 2015

Last minute shopping baby stuff

Bismillahirrahmanirrahim...


Masih belum beranak so semalam sempat shopping-shopping online. 


Earth Mama Angel Baby - A Little Something for Baby

What's in this bundle pack?

- 1 baby bottom balm (i love this! Sgt effective for diaper rash or kalau merah2 kat bebird baby)

- 1 body wash & shampoo for baby (tak pernah pakai so ni first time try. 50ml je so ok la.. It's not a 'tear-free' formula so kena hati-hati kalau mandikan baby jangan kena mata)

- 1 angel baby oil. Pure, herbal massage oil for pure, natural babies. I've tried some and best! Lembut gila kulit jadinya... Suke sangat!

- last but not least, 1 unit of baby lotion. Ni memang pakai dari dulu. Tak berbau kuat sangat, so natural... I love! Contains organic herbs and oils.

Sebelum ni aku memang pernah beli barang-barang Earth Mama Angel Baby. 

Yang aku pernah beli: Baby bottom balm, baby lotion, Mama bottom balm (ni aku pakai) and Mama bottom spray (ni alu pakai gak tapi jarang... Sampai sekarang ade lagi)

Ape yang aku suka dengan barang-barang EMAB ialah ianya organic stuff. Takde bahan kimia merbahaya and kat botol memang siap tulis ingredients dia ape... And kalau google tentang EMAB ni memang banyak pengiktirafan bahawa product yang diorang hasilkan bermutu and totally safe for babies. :)

Aku pernah gak beli produk tempatan yang claim jual "natural stuff" and organic tapi satu jer aku tak kenan; bau wangi kuat sangat and kat botol takde senarai ingredients. Product yang aku maksudkan ni product Tropika Beauty.

Anyway, Herbal cream dari Tropika tu memang best. Tu memang aku pakai kat Raul. And kat kedai memang ade jual produk Tropika. Tak sempat nak promote je.. Cuma tu la bab mandian and losyen aku tak suke sangat cos bau terlampau wangi. :(

Anyway, selain shopping barang EMAB, aku try jugak this brand I've never tried before. It's Nature's Baby Organics.

Kalau bukan sebab Raul tu kulit sensitif, memang takdela aku berminat nak amik tau sangat tentang produk2 organic ni... 


Aku tak pernah share bab masalah kulit Raul kat blog eh? He has sensitive skin. Setakat ni mandi pakai Eubos cream & bath oil baru ok.

I've stopped using Johnsons2 dah... Razin je abiskan benda yang sedia ada...

Back to Nature's Baby Organics:


I bought the Trial & Travel Kit.

First time try so better amik trial kit je. Setakat yang aku buka, try and sniffed, the smell is ok with me.

And as for the moisturizing lotion, I love it. Fragrance free. :)

Yang ade 4 benda asing bawah kotak ti semuanya samples + free gifts. Besttt hehehe...

Ape lagi yang aku sempat shopping arini?

Mmm that would be a raspberry leaves tea! Dah nak due date baru ko nak minum hahaha...

Beli jelah.. Usaha gak. Esok sampai insya Allah.

Tadi check up, Dr Goh dah bagitau suruh datang klinik on the 27th July IF aku tak bersalin lagi.

Dia akan buat VE untuk check dilations amd most probably aku akan kena induce ler nanti. Sebab ape tak tunggu 1-2 weeks?? Sebab GDM!

Haihhh. 

Semoga bersalinlah aku esok lusa ni.... Doakan.




Assalamualaikum



Alhamdulillah...

0 comments: