Wednesday, November 24, 2010

Teluk Senangin

bismIllah...


Semalam aku ajak hubby jalan-jalan ke Teluk Senangin. Mostly sebab aku tak pernah ke sana. Serius... nama je dok dalam daerah Manjung, tapi ke Teluk Senangin pun tak nah sampai. Teluk Batik tu selalu la... hehe... Teluk Rubiah pun baru sekali kot pergi. Tu pun cos dulu ada adik angkat Kak Lin ikut PLKN kat situ...

Aku jugak sebenarnya nak belajar jalan kat Manjung ni... almaklum, lepas ni berkemungkinan kena deliver kereta ke Port Lumut, Swiss Garden etc. Pastu nak hantar kereta ke Puspakom lak nanti... Aku jarang gile pergi area belah sana tu...

So petang semalam pas Asar kitorang merayap... Mula-mula nak singgah Billion je.. pastu 'ter'singgah SenHeng sebelah tu. Survey-survey aircond... nasib takde duit... haha..

Then baru la ke Teluk Senangin... Jauh jugak... Masuk ke dalam...

Ni pintu gerbang nyer...
Start area ni jalan dah teruk... berlubang-lubang...
Probably it's because of the lorries... cos tempat ni macam baru nak mula membina chalet lah ape lah... so lori kuar masuk kot...



The beach was just nice.
Leh nampak KD Inderapura yang terbiar kat tengah laut..
Best la nak layan jiwang... haha...

But seriously, ok tempat dia... tak ramai orang macam Teluk Batik.
Privacy sikit...


Tak tau menatang apakah ini...


Apsal laki aku nampak kecik je dalam gambar ni? haha..


So peaceful...



Well... kalau takde kerja, leh la ke situ lagi... Tapi umah aku lagi dekat ngan Teluk Batik. So... maybe not. haha

Yang tak best nyer ngan Teluk Senangin ni, ntah kenapa cam banyak lalat. Mr CC pun dah inform awal-awal... Mmm...

Arini aku lepak ofis... Murah rezeki pagi ni ade customer call nak sewa Matrix 2 hari and berkemungkinan longer... Ok la.. Customer tu plak orang yang Rizal bawak dari KL (Rizal=KL Staff). Rizal chauffeur dia ke Lumut, and then dah sampai Lumut, dia sewa kereta kat aku lak. Mmm bagus...

So tadi aku deliver Matrix ke McD, ada la transport balik ofis.. aku mintak tolong Rizal hantor. Pastu kami makan kat Silaturrahim. Lepas makan, dia hantar aku balik ofis semula and then dia balik KL...

Selingan: Hertz has chauffeur driven services. But only in KL ler..

Oh... another day at work. Esok baru Shan datang... Elok la... rupanya mesin credit card portable ni bateri dah nak kong and chargernya takde. huhu

Well, that's all for now. Daaaa


alhamdulIllah...

4 comments:

::alwaniamalini:: said...

penah gak ke teluk snangin. memang banyak lalat. especially area yg ada btu kat tepi2 tu. banyak sampah. maybe pemancing2 yang ske dok situ buang.. tp ombak kat situ besar kan? x sesuai untuk mandi, unlike teluk batik..rasanya penah ada yg lemas kat teluk senangin ni

Ryehanna said...

yeke? aritu pg rase ombak biase2 je.. ikut pasang surut air kot..

tp bab lalat... mmg la byk... tu yg hampeh...

Mr PenyuBiru said...

member aku pernah pergi situ.dia komplen banyak lalat.nak makan pun tak selera.huhu

mana video perut gerak² ko? hehe..

Ryehanna said...

video perut??

oh tidak... xkan nk share sini (kalo ada)...

:P