Saturday, August 6, 2011

The feelings is unexplainable.

bismIllah...


Pagi yang meruntun jiwa.

Mula-mula rasa marah.

Sakit hati.

Pastu sedih.

Sedih betul la aku rasa.

Tak pernah selama aku bekerja almost 2 years now kena hadapi benda camni.

Rasa macam segala penat lelah tak dihargai.

Rasa macam segala yang aku stress, sakit kepala dan bengang tak berbaloi.

Tahukah yang kadang-kadang bila aku sakit and tak larat gila nak pergi kerja, aku still pergi juga?

Tahukah yang kadang-kadang aku tak dapat nak pam susu untuk anak aku sebab kerja?

Tahukah yang kadang-kadang aku nak makan pun tak sempat? Nak solat pun tak sempat sebab kerja??

Tahu tak??

Tahu tak yang cawangan Lumut ni ada 2 orang pekerja sahaja?? Kalau seorang tak sihat atau sakit, seorang lagi yang kena buat semua benda? Multitask gile-gile punye. Gaji tahap tu jugak. Pikir tak?

Tahu tak?

Sedih aku... serius sangat sangat sedih bila orang persoalkan hal OT.

Ingat aku suka-suka nak stayback sampai Maghrib?

Anak aku kat umah tu nak menyusu la ape la... baik la aku balik on time. Kalau bukan sebab aku ADA KERJA, tak koser la aku nak stayback!

Eh tolong la... jangan la sebab baru naik pangkat so dah jadi gila kuasa.

A leader shoud be respected, not SCARED of or HATED.

No wonder la sesape yang baru masuk kerja 'kat sana' tu cabut lari. Now I know la kenapa.

Lepas ni kalau paperwork tak siap within dateline, jangan nak bising eh. Pergi lantak kat situ.

Sekian.


alhamdulIllah...

0 comments: