Sunday, August 7, 2011

Susu...

bismIllah...


As a mother who breastfeeds her baby, fasting definitely affects my milk supply.

Aku pasrah bagi Razin minum FM. In fact, since balik dari training kat PD 22th-24th July memang dah start campur dah. BF+FM.

Takde pilihan lain since susu aku macam sikit dari sebelum training. Sebelum ni pun tak banyak mana, bayangkan la bila ianya menyusut lagi. Haihhhh...

Well, at least tercapai gak target 3 bulan fully bf tu. huhu..

Anyway, sekarang ni memang kalau waktu siang je Razin minum FM. Mana yang aku dapat pam or direct feed, dia minum la... Kalau aku takde, FM jela yang Diyana bancuh.

We're ok with that. Asalkan malam-malam aku ada untuk Razin menyusu.

Tapi...

Malam ni...

First time aku kena bangun dari katil untuk bancuh susu dalam botol dan bagi Razin.

FIRST TIME.

Aku tak pernah kena bangun dari perbaringan untuk bagi dia susu. Selalunya of cos la bf je. Tapi malam ni tak cukup susu ke ape ntah le... merengek-rengek and meragam je kerjanya. Hisap sikit pastu ngamuk. Hisap lagi then lepas... merengek-rengek. Lampin bila check memang tak basah pun cos baru tukar. Aku tukar gak la ke cd lain yang kurang bulky... same jugak. Last-last pakaikan Huggies. Tapi meragam jugak. Dari gaya memang macam lapar...

Dah bancuh susu and bagi Razin baru diam. Then, terus tido.

Sedih...

Susu dah kering ke??

Tapi kalau picit, ada jer lagi.

Huhu...

T____T

Susah aku nak tido balik. :(




alhamdulIllah...

3 comments:

deena awanis said...

be strong ana..

try moringa or any other milkbooster..tak dinafikan milk production mmg affected bulan puasa ni..and try to eat lots of dates too..
sabar yer...

bArdbOO said...

ammar pon camtu gak masa bulan pose nie..dia isap sikit2, then lepas..pastu menangis..huhu..

Ryehanna said...

To Deena: Thanks for the support, dear.. moga2 dpt bertahan la.. yer, skrg mmg ana mkn kurma byk2 pun. ini je yg dpt bykkan susu IMHO.


To Bardboo: Geram kan bila jd cmtu? mula2 ingt dia main2.. tp bila merengek2 tu yg xtahan tu... huhu