Saturday, November 5, 2011

Raya tanpa suami

bismIlllah...


Subuh tadi hubby dah gerak ke kapal... Dia sailing hari ni... Khamis or Jumaat depan baru balik. Nasibaik kejap je... tapi sebab time raya haji ni dia takde, rasa sedih le jugak. uhuhuhuhu... T___T

Sempat jugak online before pergi kapal subuh tadi



Tapi dah namanya tentera laut, so silalah 'Sedia Berkorban' ye. Applies to ALL makcik-makcik navy too... read: makcik=isteri

Anyway...

Hari ni aku CUTI! Seminggu tu... hambik! Puas hati aku... nak rehat serehat-rehatnye dari serabut hal kerja. Aku jugak nak abiskan stok DD yang dibeli sejak bulan 9 (or 8? ntah xingt... lame beno dah). Kang takut Razin dah tak muat size, rugi plak. ahahaha... So aku akan rileks dari cuci cd jugak kot seminggu... =P

Kali ni memang aku nak release tension betul-betul. Hopefully aku akan kembali bekerja dengan perasaan yang lebih baik. Aku harap sangat-sangat.

Ingat aku suka ke perasaaan 'tak suka' pada kerja ni? NO. I don't like it one bit.

Ingat aku suke ke dengan perangai aku yang asyik complain hal keje? NO. Cos aku pun BENCI orang yang banyak komplen, of cos I dont want to be one of those people...

So jap lagi or tengah hari sikit nak balik Beruas dah. Nak kena tunggu kek yang ku tempah 2 bijik sampai dulu. Nasib baik tokei kedai kek leh deliver... Tak yah la susah-susah aku mau pergi amik. hehehe... Aku tempah 2 bijik kek. Red velvet and chocolate moist. Nak bawak balik Beruas... Haaa makan la sampai kembung. (mintak-mintak tak cair la dalam kereta ye :P)

Oh ye... time cuti ni jugak aku tak tau la sama ada dapat online ke tak. The last time aku bawak balik Celcom berokband ni ke Beruas, takde line EDGE at all! Bodo tol... padahal sebelum-sebelum ni ada je... nak harap HSDPA memang la takde, tapi EDGE ada patutnya. So aku harap pencawang Celcom kat Beruas tu ok jelah. Nak pakai Maxis berokband Nini (kat Beruas, Maxisnyer dapat HSDPA), dia dah terminate.

Hmm... maybe online dari Blackberry ku jelah. Tapi tak best xleh tag orang kat FB. huhu..

Another thing about my BB, bateri cepat kong! Fedap aku. But then memang aku guna bagai nak rak pun. Kejap-kejap update Foursquare, kejap2 check in kat FB, ngan twitter lagi... muahahaha.. tapi still nyampah bateri cepat kong (abis, what do u expect, Raihana???)

Bizz aku slow le kot time cuti ni... (eleh sebelum ni pun slowwww! wakakaka)

K lah, nak mandikan anak. Dia baru jaga tu.

Your father is going to miss you like crazy la, Razin...
Baru naik kapal pagi tadi dah call cakap rindu kita dua. hehehe
Sebab mood raya kot... kita doakan Ayah ok je k...
And takde delay-delay balik jumpa kita tau.

Till then...

Salam....


1 comments:

amal said...

what to do Ana kan. makcik2 navy ni kena banyak bersabar jela. Amal pun dah almost 3 months ni tak jumpa hubby, aiyarkk seksa2 ehe.. time raya ni lagila.. tapi takpelah, ni lah pengorbanan kita kan :)

have a good break! jangan stress stress. Selamat Hari Raya :)