Monday, December 19, 2011

I've quit my job!

bismIllah...


Yes, today is my last day working. Dah abis kerja dah pun...

Perasaan??

LEGA sangat-sangat.

And happy.

Takde langsung rasa sedih ke ape... I was totally excited and can't wait for the day to end.

Aku balik tadi kul 8 lebih... dekat 8 setengah gak la baru balik umah. Settlekan ape yang patut.

Puas hati dapat cuti awal since balance annual leave aku ada 8 hari lagi... so memang aku utilise la... I don't want compensation since I don't want to work until end of month, so arini last aku keje.

Actually my superior mati-mati nak suh aku kerja lagi until 24th. But no la... I really can't. Do I really have to consider that Lumut's branch is understaffed when he already knew that monthssss ago?? I've been telling him time and time again that we don't have enough staff... that's why many flaws happened etc... tapi tengok la... everything still the same. We only have 1 computer, ok... And this is why I cannot take it anymore.

I made it clear that I really want to leave early but he still wants me to work... so sorry. I don't think I should... Kerja yang takde kualiti nanti, nak watpe?

Enuff about that.

Let's focus on me being free.

Yes, FREE!!!
:pandaGeli_05::pandaGeli_14::pandaGeli_27:

I don't have anyone breathing down my neck anymore... no backstabber, no more arguments and emails that'll make my heart boils... and last but not least, no more worries on pending paperwork! (That will definitely ruin my day)

I am now officially UNEMPLOYED.

Whatever...

Ramai la dok bising tak sayang ke tak rugi ke tak itu tak ini.... Mannn... I don't feel any loss whatsoever with my decision. Yes, memang duit tak masuk tiap hujung bulan dah pasni tapi aku percaya dengan rezeki dari Allah SWT. Insya Allah... I'll make do. Mungkin akan dapat kerja lain yang lebih elok lepas ni or bizz kecil-kecilan aku makin berkembang ke ape ke... We never know, right?

Yang aku tau, keputusan untuk berhenti ni adalah yang terbaik buat masa ni.

Secara jujurnya, sudah lama aku nak resign. Tapi bila memikirkan wang yang tak cukup, aku asyik hold je idea tu.

Aku nak resign sebab aku rasa hidup aku takde kualiti bila bekerja di Lumut ni. Kalau di KL dulu at least ramai kawan and orang yang leh backup kalau aku cuti ke ape... ni kat Lumut kitorang memang tak cukup staff. Bayangkanlah there's just Ganesh and I. Seriously memang aku penat. Physically and emotionally... Sebab aku kena ke sana ke mari.. Tak macam kat KL, duduk je kat ofis angkat tefon and balas email. Bawa keta sampai ke Ipoh la and lama sangat on the road. Penat!!

Kalau itu je kerja aku takpe lagi... ni balik ofis kena settlekan la segala mak nenek paperwork bagai. Emel yang tak ber'reply' etc. Then bila ada benda yang mislook kena marah. weiii fedap la weii... aku ni asyik balik lambat je... kul 8, kul 9 malam kekadang tu...

So camne ngan anak and laki aku? Since aku masuk keje lepas pantang dulu, memang aku jarangggg masak. Kalau dinner on weekdays memang laki aku yang masak. Makanan untuk Razin pun aku tak sempat nak prepare selalu. Adik aku (my babysitter) yang sediakan... Nasib baik la Diyana duduk sekali ngan aku.

Then hubungan aku ngan suami pun dingin je... cos aku penat. And aku kalau balik je mesti tension. Kepala otak ni bengang je rase cos rasa marah pada diri sendiri pun ada... kenapa aku takleh nak layan suami and anak etc... Memang tension ok. Terapi stress aku ialah membasuh, menyidai dan melipat lampin-lampin Razin yang comel-comel tu. Tu jelah... Nasib baik la suami aku memahami. Dia takdela nak suruh-suruh aku masak ke ape... and nasib baik jugak le dapat suami pandai memasak. huhu

So bila dapat bonus last September, aku laburkan sikit untuk start bisnes online. Ala, modal pun kecik je... jadila saje gatal nak berjual-jual... Then aku rasa seronok pulak berbizz... and memang aku minat pun benda-benda berkaitan baby ni. Alhamdulillah... Hubby and Mamito yang tak yakin dengan bizz aku pada mula-mula dulu akhirnya dah mula terima. Baru-baru ni Mamito siap loankan duit dia untuk modal stroller aku (Quinny mahal oke!!)

So ok la...

Hubby pun dah bagi green light for me to quit my job. Masa mula-mula dulu dia tak bagi... risau tak cukup duit... Yela, nak bayar duit umah, kereta, bil-bil segala bagai... tapi since last November hubby bagi kebenaran untuk quit. Lega sesangat aku... huhu

Memang... memang ultimate dream for me is to be a fulltime housewife. Tak caya tanya lah sesapa yang rapat dengan aku since zaman study. But you couldn't get all you want in life. So do I... No, I'm not a fulltime housewife. Aku lebih suka consider diri aku Work At Home Mommy (WAHM) because I do work from home. Aku still earn money at home... walaupun tak sebanyak gaji yang ku dapat sebelum ni, but still... jadila kan... haha...

So kalau orang kata and tanya (or trying to saiko me) "Tak sayang ke kerja dah 2 tahun..." etc, well, my answer is NO. Baik la berhenti kerja dari teruskan sesuatu yang berkemungkinan membuahkan barah dalam keluarga aku. Memang aku sayang kerja aku... tapi aku tak boleh tahan lagi bekerja di Lumut ni. Under different people than I'm used to. Seriously aku takleh. Aku dah bertahan setakat mana mampu... tapi bila bekerja tanpa rasa diri ini dihargai rasanya memang patut aku blah jelah. Lapang sikit dada aku... Nah korang carilah orang lain untuk ganti aku.

Orang lain takkan paham. Hanya aku je tahu ape yang aku lalui...

----------------------------------------

Okay.

Benda ni memang buat aku tersentuh.

Aku nak buat macho je takmo feeling2... tapi si Ganesh ni buat aku sebak la pulak...

Aku baru kena cc dengan dia... Dia emel kat other branches yang under Northern region on my resignation.


Subject: Farewell Note - Raihana
From: lumut@hertz.simedarby.com
Date: Mon, 19 Dec 2011 22:28:51 +0800


Dear Colleagues,

Today is the last day for Raihana at Hertz (RR SDARC LUMUT).I would like to take this opportunity to thank her for her full support
and commitment during her presence at Hertz Lumut.Wish her a very success for her future carrier.Year end is just at the corner and hope we will grow together to achieve the company target and goal.


With Best Regards,
Ganesh
Rental Assistant
Hertz Lumut


Bak sini tissue...

As you all can see, this email came from my colleague (or anak buah aku) rather than my own superior.

So now you know la kan... ;)

Awww Ganesh... uhuhuhuhu... :pandaGeli_26:



Salam sayang,


alhamdulIllah...

5 comments:

[DnaZz] said...

bestnya ana..do enjoy ur WAHM okeh. every mom dreams tu..


P/s:bila la iza boleh jd WAHM jgk nih..rasanya dah pencen nti la kot baru impian terlaksana..huhuhu

Ryehanna said...

hehe thanks...
hrp2nya rezeki makin murah lepas ni...
amin...

amal said...

yup, best of luck Ana :)

okla tu ada appreciatin email camtu. kita dulu takde pon wuwuwu....

Ryehanna said...

huhuhu...

boleh la... sbb tu la touching2 sikit bila bc emel tu :P

Cik CT said...

bw here...smoga mnjadi wahm yg success sis...