Friday, December 9, 2011

WAHM?

bismIllah...


Sangat-sangat malas lately…

Malas nak kerja. Well, being a housewife memang la cita-cita aku sejak dulu lagi, but I don’t know la… Tahan ke nak dok umah melayan anak je? Bapak bosan. Aku ni lak jenis tak reti dok umah diam-diam. Paling lama aku menganggur pun ada la sebulan je…

Masa abis diploma dulu, aku sempat jadi cikgu sementara jap kat sekolah mak aku… Then, baru aku sambung degree…

Tapi sambung degree sekejap je… Time praktikal, aku praktikal la tapi bila time masuk balik daftar program bagai, aku tak balik. Huhuhu… Koserr… Fail berlambak. Hahahaha…

So, menganggur sebulan pehtu berhijrah ke KL keje ngan kompeni sekarang ni. Kebetulan time tu Abg Ama call Mamito tanya Nini nak keje tak cos setau dia, Nini yang baru abis belajar (degree) and tengah menganggur. He didn’t know about me. Nini takmo pergi KL cos katanya, takde kawan la ape la… ala biase la Nini… nak dok bawah ketiak Mak je. Wawawawa (jangan marah) so aku la yang pergi. Interview kat tefon je, pehtu CBH suh datang, dia nak jumpa and then she said aku probably kena masuk hari Isnin ke Jumaat aku lupe dah. Gitu je…

Bermulalah episod tinggal bersama family Abg Ama last 2009. Naik train hari-hari ok… Bangun kul 5-5.30 pagi, naik train 6.30 pagi. Gigih aku ni bekerja demi mencari pengalaman dan duit belanja. Huk huk… Naik komuter dari KTM Sg Buloh smpai KL Sentral, then naik monorel lak turun kat Raja Chulan. Jalan kaki sikit, sampai la ofis KL tu.

Then, Mr CC (time tu mr boyfriend) offer motor Nouvo dia kat aku untuk aku berulang cos sian tengok aku ulang-alik naik train (buang masa menunggu). Dah ada motor lega la sikit… Takyah bangun awal-awal sangat. Kalau masuk shift pukul 9 pagi, kekadang dekat-dekat kul 7 baru bangun. Subuh gajah. Kwang3

Bermula pula episod minah rempit di tengah bandaraya KL. Serius pengalaman takleh dilupakan… First day naik motor aku balik umah Abg Ama nangis-nangis cos rasa nyawa di hujung tanduk je. Serious!! Tapi lama-lama, dah expert la mencelah-celah di tengah jem di KL. Lama gak le aku berulang dari Damansara Damai ke KL (Jalan Sultan Ismail) dengan motor Nouvo Mr CC tu. Huhu…

Eh… ape daaaa… citer tentang benda tu lak… ala, benda ni sume ada dalam blog ni. Sape follow blog aku dari dolu2, tau la… ngehngeh

Anyway….

Aku akan jadi WAHM pasni!! Betulke ni?? Knowing myself, I will try to find another job, I guess… Tak berapa confident to have only ONE person with salary in the house. Ahh tengok le camne… kalau boring dok umah, keje la… =P

In the meantime, aku nak enjoy puas-puas kat umah dulu. Yeee haaa!! *lompat-lompat keriangan*

Till then, akan ku sambung di lain hari ;)

Wassalam




alhamdulIllah...

2 comments:

iswatie "colours of life" said...

Best yer jd housewife. Teringin but rasanya kena kerja gak coz mesti jd mcm cacing kepanasan dok dlm rumah layan kids esp time dioarg bergaduh. Anyway, GOOD LUCK!

Ryehanna said...

Hihi... thanks!

Memang need all the luck i can have! =P