Wednesday, December 21, 2011

Macam-macam cite

bismIllah...



Yer... hari kedua menjadi surirumah.

Semalam semasa hari pertama 'unemployed', aku dah dapat offer untuk bekerja di JB. Tergoda gak le nak terima... tapi bila memikirkan laki aku bukannye lama dok Johor and Pasir Gudang-JB bukan dekat sangat, so aku pun cam malas... bila tanya hubby pun dia kata 'Tak payah laa'.

So takde la aku accept offer tu. huhu...

Lagipun aku still nak berehat-rehat dulu...

Tapi sekarang ni tak macam berehat pun.

Start semalam aku kena hantar Diyana ikut program ape tah. So pagi2 kena hantar dia ke Manjung... then kul 4.30 petang kena pick up dia lak. Agak kelam-kabut gak la aku nak settlekan hal rumah cos selama ni Diyana ade je tolong. hihi... kalau dia takde pun time weekend je... but then I have hubby to help. So 1st time nak jadi 'housewife' ni terkedek-kedek sikit buat keje... :P

Semalam tak sempat langsung mengemas umah. Razin macam jakun mak dia ade kat umah time weekdays, so kejenya nak memerap je. Pantang tak nampak aku nak mengobak. Takmo tido lak tu. Geram je aku...

Nasib baik hari ni dia ok. Aku sempat la mop-mop lantai tempat dia selalu merangkak and masak bubur dia... Semalam aku bagi Cerelac je. hihihihi... :P

Sangat hepi cos he ate a lot! Dah lame tak suap dia makan... teruk kan?? cos aku abis keje dah Maghrib camtu and aku tak bagi dia makan malam-malam takut hyper. Paling-paling kesian pun suap buah jela.

Maka, aku berasa agak hepi la arini. Improve dari semalam. Aku harap lepas-lepas ni lebih improve lagi.

Hari ni kul 2 tadi aku ada appointment ngan salesperson dari supplier stroller. Beria kan appointment2 bagai? huhu... Nak wat camne, ikut jela... Aku suruh hubby balik tengah hari and skip sukan (arini Rabu, navy ada sukan waktu petang) untuk jaga Razin. Ape kes nak bawak Razin kan...

So everything turned out ok. Tak sabar nak order stroller untuk tahun depan. :)

*****************

Weekend ni balik Pahang.

Sian hubby dah lama tak balik jumpa parents dia. Tok dan Nenek Razin pun lama tak jumpa Razin. Jumaat pas solat Jumaat gerak balik Pahang and Isnin lepas lunch gerak balik Lumut semula :)

That's all for now. Nanti update lagi... (name je tak keje tapi susah benor nak online kat lappy... huhu... nasib baik la ade BB kesayangan... uhuhuhu)



alhamdulIllah...

0 comments: