Thursday, February 16, 2012

Of a busy me and rooms for rent

bismIllah...


Yer... memang la sekarang ni aku dah tak kerja makan gaji dah...

Memang la sekarang ni aku dok umah jaga anak je...

Tapi tak bermakna aku FREE sepanjang masa wehh.

Aku dok umah bukan membongkang tengok tb je. Aku dok umah kena menyapu, mengemas barang yang disepahkan Razin, basuh baju (humban dalam mesin jela), sidai kain, lipat kain, masak, mandikan anak, bagi anak makan, tidokan anak, online amik order orang or iklan sikit-sikit etc.

Memang la waktu aku lebih relaks cos takde boss nak bising-bising or stress nak siapkan tasks.

TAPI AKU MASIH SIBUK.

Cer try dok umah jaga anak seminggu. Tau la camne kan...


eh baidewei, bilik macam dah cukup 6 orang dah.

Ade 2 orang plan nak masuk bulan 3 (cikgu praktikal) and akan sewa sampai bulan May je. So lepas tu ade lagi la kekosongan. Buat masa ni macam dah takde kosong.

Harap maklum.

Another update is: My BB Torch dah rosak. Memory card error and phone memory pun takleh pakai. Now my BB is silent like a tomb. Lagu2 yang memang default dalam phone pun takleh play. Tak tau nape... Pakai tak sampai 6 bulan dah 2x problem. Haihh

So now aku tengah cari replacement phone sementara BB ni dihantar untuk claim warranty. Semalam diorang kata aku akan dapat phone baru. Tapi sebab aku xbuat ape2 backup lagi, so aku tak jadi hantar semalam.

Masalahnye nak dapat phone baru pun amik masa dalam sebulan lebih. Gile! mati ar takleh online kt phone... agagagaga...

Fedap!


p/s: Semalam parcel dari US dah selamat tiba! Xdapat amik gambo cos BB problem. uhukkk

3 comments:

ain_nia said...

btol2..
duduk umah lg penat dr keje..
kat umah keje x penah abes..
dgn anak yg nak membesarnya..
mmg penat..mmg bz..

amal said...

setuju! dok umah lagi busy sebenarnye.. takde anak lagi pon dah busy.. dah ada anak laagi lagi lah busynye kan...

Ryehanna said...

To Ain_nia: memang kan... keje xabis2.. tp ni nasibaik la anak br sorang so leh rileks lagi.. kalau lbh dr sorg lagi la busy gile huhuhu


To Amal: Haaaa silalah tunggu time dah beranak nanti. Nak mandi, berak pun kena catu masa. hahaha