Friday, October 26, 2012

Membebel di pagi raya haji

bismIllah...


Raya macam tak raya jer... that's how it is kalau kat Beruas ni. Biase-biase je... which was why hubby was whining and asking to go to Pahang for Aidil Adha.

But hey, dah sambut raya puasa kat Pahang, so raya haji kat Beruas la eventho tak macam raya pun hahaha...

Memang takde lemang ke, main mercun ke ape (tak macam kat Pahang), but all my siblings are here. So, of course la aku nak duduk sini kan... =P

Nan arrived yesterday. Remember he crashed his car last June?

Well, the Vios was a total loss. So dapat la claim insurance and leh beli kereta lain. He chose a Kia Forte pulak.

My husband was never a fan of Korean car (except for Hyundai Santa Fe which he loved to drive but not own) but I think I like that car. Tadi baru sempat usya-usya kereta Nan and belum test drive lagi... so don't know la. Tapi rupa cantik! Haha...

Yong pulak semalam ade sampai tapi petang tadi dah balik Batu Gajah. Tak tau la kalau esok datang Beruas balik. Tak pasti...

Hanis ada, aku pickup dia dari Ipoh semalam (Rabu). Hari Rabu tu penat giler aku... ke Ipoh cos nak jumpa seseorang tentang product yang mungkin aku akan jual... sebelum tu amik Hanis dulu kat umah sewa dia area Politeknik Ungku Omar. Aku datang dari Lumut with Razin. Just the 2 of us!

Mind you, aku TAK PERNAH drive sejauh Lumut-Ipoh with Razin alone. Dalam hati berdoa sangat-sangat supaya dia tak meragam. And as for jalan di Ipoh, aku lega cos dah beli GPS (wakakaka... jalan kat Ipoh pun nak pakai GPS). Siap terus sampai depan rumah Hanis kat Pekan Razaki tu... hehe... kalau tak usah harap la... Jalan area Ipoh memang aku blur sesangat.

Alhamdulillah, Razin diam je masa on the way ke Ipoh. Kat area Sri Iskandar, dia tido sampai la tiba rumah sewa Hanis. Kat sana baru jaga and aku lega cos Hanis dah ada untuk mengagah-ngagah Razin. Phew.

Then baru la pergi jumpa seseorang untuk discuss and check product.

Habis je meeting, pergi Greentown Mall untuk makan. Lapar gile cos aku tak makan sejak gerak dari tengah hari. Mashitah yang datang umah aku pun tak bertolak pulang lagi masa aku kuar ke Ipoh. huahua... Nak wat camne kan... sebab husband dia tak abis program lagi, aku lak dah nak gerak cos ade meeting tu. Dengan nak amik Hanis lagi... so kena la gerak jugak cos takmo sampai lewat.

Settle hal kat Ipoh, balik Beruas. Hantar Hanis and Razin. Pas Maghrib (sampai pun dah nak kul 7) shoot ke Lumut semula cos Subuh hari Khamis husbandku sampai dari Johor. So imagine... Penat gile atas jalan je. Deja vu sangat. Felt like I was working with Hertz again =)

Now tengah enjoy moments in Beruas before travel again. Ahad ni kena pergi KL cos sepupu nak bertunang. After majlis tunang, terus shoot balik Pahang. Hubby amik cuti sampai Selasa. Selasa nanti balik semula ke Johor...

Pergh. Merayap je kan... Sampai orang pun dah pening aku ni dok mana sebenarnye? Haha
Nak pos carrier yang aku rent pun kena inform aku dulu before pos untuk elakkan pos alamat salah. huhu...

Tak sabar nak tunggu January 2013. Nak balik Lumut! huhu... Rumah kat Lumut tu aku masih sewakan... And sekarang ade 2 orang je. Cikgu-cikgu UPSI yang praktikal aritu sume dah kuar last weekend. So dari 5 orang, tinggal 2 je. Actually, kalau takde new tenant pun takpe dah kot. Since tahun depan memang nak dok Lumut... so takyah ramai-ramai... nak dok sekali lagipun... Hubby masih di Johor till June 2013 btw. Mmm...

K la, ape nak bebel lagi? Takde dah kot. Ni pun dah 2x aku masuk toilet untuk pagi ni. Ape benda aku makan pun tak tau laaa...

Sebenarnye nak blog about babywearing... tapi tak best takde gambo and video. Aku ni dari dulu nak rakam video tapi takde masa and takde orang nak tolong record and edit. huhu... Nanti2 la kot...

Salam Aidil Adha, everyone!


Written By Ryehana
alhamdulIllah...

0 comments: