Monday, September 12, 2011

I feel old

bismIllah...


Oh yes I do... I do feel old sometimes. Especially bila penat sangat bekerja...

Hari ni 1st time dalam hidup aku, aku drive kereta sambil tertidur. What a lucky escape! Nasib baik la bukan bawak tengah bandar... aku drive yang ngantok sangat tu time nak ke Teluk Rubiah hantar kereta tengah hari tadi. Ya Allah... kalaulah jadi apa-apa... Nauzubillah...

Ape yang orang makan untuk tambah tenaga? Supplement ape? I admit I do not take anything...

And lately kerja sangat la sibuk sampai nak makan pun kekadang tak sempat. Makan roti je... Hmmm... no wonder la kan... (tapi mengapakah perut tak kempis-kempis ni??)

Bulan ni aku slow down dengan membeli cloth diapers. Razin dah cukup cd dah... Plus, cd-cd yang aku ada order last month macam dah nak sampai (try QQbaby pulak untuk pelasah hari-hari) so that's just it.

Other than that, aku ada order portable car seat for Razin. Yelah, dia dah masuk 6 bulan so makin membesar bagai juara dah... sikit lagi tak muat la INFANT carseat Maxi Cosi dia tu... so, aku try beli yang portable dulu. Niat memang nak beli Maxi Cosi Priori, tapi... bajet tak berapa nak ada... that's why beli yang murah je. Plus, Priori tu cam gedabak sangat je (toddler carseat semua gedabak kan?? :( ) Nanti dah sampai aku nak test. Mintak-mintak le Razin ok... Bile tah nak dapat nye...

Tu jela kot benda-benda penting yang nak dibeli lagi... yang lain macam botol susu, baju etc. Takde ape la sangat...

Sebut tentang susu, aku rasa dah memang kena minum FM jela kot? I'm busy like heck and I don't have time to pump anymore. Dah lame dah kot aku tak mengepam ni... my breasts are no longer heavy. Does that mean they do not hold up much milk anymore? Aku rasa macam YA... I bf Razin bila aku di rumah je. Usually at night... tapi dah time-time kekeringan macam ni memang standby nak bancuh susu jela malam-malam kalau Razin bangun nak nyusu and susu tak banyak... nak wat camne kan... kerja aku ni cam gila... penat... sedih lak rasa... T____T

However, I'm thankful that I do still have time to manage his diapers. Thanks to MCDP's suggestion, I do 'dry pail method' when I'm in rush. Alhamdulillah... rumah ni dah takde disposable diapers (DD) sejak abis cuti raya aritu. Abiskan stok Drypers time beraya ke sana ke mari... Cam tak caya pun ada... Memula risau. Isy, rasa macam kena beli DD jugak untuk backup ape-ape.. tapi sebab mahal masa survey kat Tesco, rasa cam tak berbaloi... terus tak jadi beli. haha... Ada hikmahnye tu. My husband pun suka (yelah... yang tukang beli DD tu dia... :P). Gedik... stash CD dah bertimbun baru nak start DD-less.. :P

Dah nak 11 malam. Penatnye arini... tapi nasib baik ada good news. Toyota Camry yang hilang last week dah berjaya dijumpai di Ipoh. Dah dicollect dari balai polis Ipoh petang tadi. Perghh lega ya amat. Alhamdulillah (oh ada yang tak tau kot kalau tak follow aku kat twitter... ermmm abaikan)

Time to sleep.

Razin dok mencari2 mak dia untuk dipeluk. yer, sangatlah cair bila baby peluk kita time tido... isk... :')

Renungan yang mencairkan hati seorang ibu...

Salam semua...

p/s: Aaa.. sterilizer dah selamat dibeli orang. Thanks yer... esok akan dipos.


alhamdulIllah...

6 comments:

PakMail said...

Hati2 memandu. Kalau ngantuk rehat sebentar.

deena awanis said...

i do dry pail method most of the time..kecuali CD mahei..hihihi..

Ryehanna said...

To PakMail: Thanks, Pak Mail... dah keroje nyer byk drive tu yang kekadang tak sedar bdn dh xlarat. huhu...


To Deena Awanis: Lorr yeke... tapi mmg btl pn kan.. mana ada masa nak bilas everytime baby pee@poo... jenuh le... huhu... ana time weekend je rajin giler (tgk gak la) setiap kali poo+pee terus handwash and sidai :D

wifenavy said...

Sgtttt bahaya la.. jgn dibuat lagik..
Amikla apa2 supplement utk menambahkan tenaga (sprulina ke..)
Razin dh 6 bln.. bole la tambah FM.. tapi teruskan je bf tu sampai 2 thn (terutama tido malam).. Insya Allah, susu tak kering punye.. cuma sikit je..

asna cute said...

asna skrg makan vit/supplemnet 10 jenis okey! giler bykkan? but seriusly mmg tiap2 hari makan. klu x mau lemau bdn dan biji mata.

Ryehanna said...

To WifeNavy: Thanks kak... mmg bahaya pun. harap2nye xdela tido lagi time drive pasni. huhu...
saya bab nak makan supplement ni sangat le malas sbb tu xde mkn ape pn. hehe...
eh, bole ek susukan time malam je? risau kering je.. kalo xkering xpela.. :)


To Asnacute: Mak aii asna.. banyak tu!!! gigih btl mkn supplement. ana ni malas nak makan... xberdisiplin. huhu...