Monday, March 26, 2012

Jalan-jalan kat Sepang F1 Circuit

bismIllah...


Last Friday, lepas solat Jumaat, kami gerak ke umah Mak Yang di Bandar Seri Putra. Sebabnye?? Adik iparku, Ady dapat tiket free untuk tengok F1 qualifying round. Diamond Grand Stand tu (worth Rm1800/seat)... Hubby ku memang peminat F1, so dia ajak aku join. Layan jelaaaa...

Nasib baik la sampai-sampai kat situ, ade kawan BIL bagi kupon makan free. Untuk lunch and tea. Lagi la aku suke! haha... sok stay jela sampai petang kat Sepang.

Layan pic jela eh...

Tiket...
walaupun seat dapat ntah ape-ape (bukan duduk dekat2) tapi belasah jela sebab xde la ramai orang sangat pun cos just qualifying round je...




From our grand stand seats. :p
Duduk dekat seat bertentangan ngan Sultan2 and VIP2. huhu




Aku layankan aje... padahal aku tak minat pun F1 ni.
Tak minat and tak paham (malas nak paham).
So lantak... Pergi sebab husband ku ajak pergi.
And sebab makan free. :p


Gambar2 di atas dicilok dari FB. From BIL's Iphone.

Kat bawah ni gambar2 dari BB Curve and Bold 9000 lak.
MEMANG TAK LAWA GAMBARNYE. HAHA...
I miss my BB Torch :'(


Hubby and his youngest brother.
Kalau menang main benda alah ni, dapat tiket free utk esok (Ahad) masa game betul.
Sadly (for them), tak menang. HAHA


My lunch.
Aku sukaaaaa sebab sedap dan mengenyangkan.
Pasta, sparkling water, muffin and fried wedges (dlm paperbag kecik).

BIL amik sandwich ke ape tah... xtau.
Air dia lain.. jus oren.
Tapi pueh hati la makanan dia.
Takdela keras kejung ke ape.. elok panas.
Air pun elok je sejuk berais. LOVE!

Gambar makan petang tak amik sebab BB dah kong.

Untuk tea lak, aku amik salad je.
Ade pilihan main dish nak salad or sandwich.
Then ade kek coklat, kek ape crumble2 tah, and muffin lg.
Air oren, fried wedges lagi and ape tah lg satu. Aku lupe...
Keje aku makan dan tido je.

Tapi terjaga dari tido at one point sebab tetiba PANAS giler-giler.
Bayangkan camne tengah-tengah bising tu aku leh tido?
Haha... tobat tak pergi dah.

Tak best langsung (bagi aku). HAHAHA...

Jadila sekali tu nak merasa. Ni sebab hubby gile ngan Kimi Raikonen. So dia nak tengok ar...
Aku minat sebab hensem je... lelain tak amik tau. =P



Satu perkara aku nak tulis kat blog ni adalah, PLEASE DO NOT BRING YOUR BABIES TO THE F1 CIRCUIT!!!

Hari tu aku dok tengok satu family ni jer... ade 3 orang anak dah couple ni, so bukanla new parents kot? Masalahnye, the youngest boy is less than 1 year. Diorang boleh bawak baby ni tengok F1?? Sungguh, aku tak faham!!

Aku asyik cuit hubby suruh tengok pasangan ni. Budak kecik tu menangis-nangis and squirming like crazy when his Mom nak letakkan headphone untuk block bunyi bising (seriously, IT WAS LOUD even for adults!) kereta-kereta lalu... Aku risau budak tu pekak je. Dahle duduk grand stand, pulak tu row depan sekali kot!! Yang si Ayah sibuk nak amik-amik gambar. Mak nyer jenuh la pegang baby yang tak selesa dengan panas gile and bunyi bising.

It was uncomfortable to watch. Aku kesian kat baby tu... Lastly, Mak dia bawak baby tu kuar.. Ayahnye pun ikut. Then tinggal abang 2 orang kat seat tu UNATTENDED. Yer, maybe nak kuar ke belakang sekejap untuk tenangkan baby, tapi ape citer ngan kanak-kanak lagi 2 orang tu?? Sesia je kalau orang culik.

Lame gak aku tunggu, baru la Ayah diorang datang balik temankan budak2 2 orang tu. Yang Mak nyer sampai sudah tak nampak dah.

I was very disturbed. Marah-marah dekat twitter.

But I really don't get it. For Heaven's sake, WHY??

Budak kecik tu mana paham... tinggal la kat babysitter ke ape ke... Tak pun, tak payah la ikut. Jaga anak kat rumah je. Lantak la suami nak amik gambar kereta ke ape ke...

Aku tak rasa BAYI sesuai berada di grand stand untuk tengok F1. Giler panas ok!! walaupun berbumbung, the heat was unbelievable.

So ibu-ibu dan bapak-bapak, kot yer pun nak tanam minat pada anak-anak pada sukan F1, tunggu la budak dah besar sikit, dah paham kalau tengok. Kalau setakat beberapa bulan (I think around 10 months), toksah la bawak. Kesian kat budak... isk.

Sekian... Orang tengok kereta, aku tengok gelagat orang.
Hrmmmm...



p/s: Razin kena tinggal kat umah Mak Yang. Kak Lin jaga... and she took him to kenduri kahwin. huhu...



alhamdulIllah...

2 comments:

mie said...

grand stand tu...
macam mana bleh dapat free...
hehehheee

Ryehanna said...

hehehe... Bro in law yang dapatkan... ade contacts. :D