Sunday, March 11, 2012

Stressed

bismIllah...


Aku dah dok Kulai since Khamis. Khamis lepas gerak ke Johor from Beruas pukul 10.30 pagi, sampai Kulai Jaya (rumah abang ipar) pukul 6.45 petang. Ade stop 3 kali sepanjang perjalanan. Lemau dok lama dalam kereta...

Until today (11 Mac) aku masih di rumah abang iparku di Kulai. Menumpang dok sini sebab rumah sewa kitorang kat Masai tak masuk-masuk air lagi. Aku stress menumpang rumah orang... Aku tak suka nyusahkan orang lama-lama... Tapi perkara bukan dalam ketentuan kita, so aku sedang bersabar jela ni...

Semalam dah pergi tengok rumah tu. Boleh la... rumah kos rendah. Kecik je... tapi 2 tingkat. Bilik kat atas. Tapi sebab air masih takde, tak dapat nak cuci-cuci. Just sapu-sapu jela...

Aku dah tak sabar nak masuk umah sendiri walaupun kawasan tu crowded gile. Aku dah tak larat nak menumpang umah orang... Arghhhh... stress ok. Pulak tu, aku tension sebab aku banyak sangat benda nak settle tapi takleh settle. Especially berkaitan bisnes aku la...Nak pos barang kat orang pun tak dapat lagi ni... tapi duit dah dapat...

Then email-email tanya itu ini banyak masuk tapi aku takde masa nak reply satu-satu. Plus, setiap email meng'stress'kan aku secara tak langsung...

Razin pulak makin mengada-ngada. Semua aku nak kena settlekan... Tahu jela kalau jaga budak ni camne, masa untuk diri aku sendiri pun takde. Bila cuti weekend camni ingatkan hubby leh tolong sikit-sikit, tapi... kalau dah jenis tak paham kita ni camne, nak kena aku marah-marah or bising-bising (nak bising banyak-banyak pun takleh, kat umah orang) baru jalan, aku lagi la stress... Serious aku tension gile sejak datang Johor ni...

Susah betul kalau nak mintak tolong jagakan anak. Bukan suruh basuh berak anak ke ape (yang tu memang dia tolak mentah-mentah). So toksah heran la kalau anak tu tak kisah pun ayah dia ade ke takde... asal Mak dia ade, dia ok je. Aku pulak yang takde masa untuk DIRI SENDIRI. Geram betul aku...

Tak tau la nak PMS ke hape ke...

Yang aku tau, aku stress. Aku bengang. Dengan Razin pun aku tak larat nak layan... Time aku baru nak on lappy la dia leh bangun... Time aku baru nak mandi, dia tetiba nangis nak aku... Boleh jadi gila ok! Memang la aku ni dah tak keje, surirumah... tapi bagi chance la time weekend camni aku ade kesempatan nak check+balas emel, rileks bace blog SEKEJAP. Ni aku tak berak-berak since datang Johor ni, nak kena penyakit ape pulak pun aku tak tau. Dah 4 hari tak membuang dah ni... Haihhh...

Pastu, arini buat makan-makan sempena birthday Razin pun aku tak sedap hati nyusahkan Kak Zai (bini abg Man) cos guna rumah dia... hubby ajak la adik-beradik dia yang terdekat... Kak Zai buat jugak la makan-makan walaupun aku cakap takyah, kitorang beli jer semua... Hmmm... serba-salah...

Kena dok sini sampai Selasa at least sebab esok baru orang tu kata nak masukkan air kat rumah sewa. Sejak Jumaat kata nak masuk air, tapi tak masuk-masuk!

Aku bad mood.

Aku tension.

What's worse, he doesn't seem to understand. And he wants me to understand his situation.

Selfish ke aku???

K bye... T___T



alhamdulIllah...

5 comments:

umialya said...

sabar ek

cik faye said...

salam...banyak2 sabar :-), supermom in action!
i dah lama baca ur blog, cuma baru skrg tergerak nak komen...

wifenavy said...

Huh.. stress giler nih!! hi hi.. bila anak dah kenal ibu nye.. memang begitu!!!

cik faye said...

salam again...i put ur link at my blog...so feel free visit ya, walaupun x byk sgt persamaan...
luckyseveninlove.blogspot.com

Ryehanna said...

To Umialya: Thanks... sdg bersabar le ni huhu


To Cik Faye: Thanks cos sudi bace blog yg xseberapa ni... sdg bersabar...


To WifeNavy: Memang stress pun akak oi..geram jer... T__T


To Cik Faye again: Mekasih bebanyak cos link. actually dah singgah dah hehehe