Friday, April 6, 2012

The brand I will stay loyal to...

bismIllah...



Dah setahun bercd beb!

Stash aku kejap-kejap banyak, kejap-kejap sikit. Banyak sebab asyik membeli jer... pantang nampak yang murah. Sikit sebab tiba-tiba dapat kesedaran yang 'I don't need that much cloth diapers'. So, aku jual balik. Kikiki...

Tapi... since Razin dah boleh berjalan ni, aku hanya setia kepada beberapa brand cd je...

And salah satu darinya ialah BumGenius!

I'm loving the brand more and more each day... Yeah, I'm a pocket mom (suka cd jenis pocket)... there's a reason why this brand is so popular in the States... they've been around for quite some time too.

Sebab utama yang aku paling suka adalah ianya tak bulky. Aku memang akan pakai the whole sets of inserts (1 newborn insert + 1 long regular 3 layers microfiber insert) sebab Razin heavy wetter and aku malas nak asing-asing inserts. Pakai je semua haha...

And it's not bulky at all. Sangat comel bila toddler pakai... takde ruang 'kembung' antara perut dia dengan cd... tak macam kalau aku pakaikan dia ngan cd lain with 2 inserts.

Susah nak amik gambar dia berdiri dengan cd...
Gambar ni je dapat.
T___T


So, last week I've sold 2 pcs of my Itti Bittis. Sayang wooo... tapi terpaksa jual sebab nak beli more Bum Genius. Aku ada lagi 2 ketul Itti Bitti yang aku tak jual lagi. Hoard jelah sebab prints tu memang takkan kuar dah.

Another thing yang aku suka tentang Bum Genius is... the elastic NEVER left any marks on Razin's chubby thighs. Elastic dia tak kuat mencengkam sangat macam other cds I have. But it does her job well! Tak pernah la pulak Razin poo-poo sampai bocor or terkeluar dari cd ke ape pun... Leaking pee tu penah juga esp kalau pakai waktu malam and Razin banyak menyusu serta aku tak tukar kul 3,4 pagi (aku selalu terjaga time ni). Kalau dari kul 10-6am tak tukar, memang akan bocor gak sikit sebab Razin memang heavy wetter. That's why for night time I use fitteds or Bamboolite's cds.


Yang tak best tentang Bum Genius is the prints. Not many options for prints. Banyak plain color je... Aritu time ada Artist Series jela baru ada prints.. Tu pun takdela lawa sangat pun. =p


Bum Genius Artist Series in Retail Theraphy.
Sekarang dah discontinued dah series ni... tinggal balance2 jer seller jual...


Oleh kerana aku pun kekadang ade penyakit malas nak stuff inserts masuk pocket, I also bought 2 more AIO (All In One) last week. Color Dazzle and Mirror. Cun warnanya! Suke sangat! (dah itu je option yang ada.. takkan nak beli same prints over and over T___T)

AIO ni macam disposable diapers.
Pakai je terus kat baby. Takyah nak masuk2kan inserts bagai.
The 1st three cds are BG AIOs. Yang belakang2 tu Baby Wombie AI2.
Hehe...



And I love BumGenius Freetime AIOs because they are very easy to use and quick to dry... Plus, it's also great for heavy wetter like Razin.

The only thing I'm not keen of is the pocket at the soakers... Kat soaker dia ade macam pocket tau, yang terhasil disebabkan jahitan... camne nak explain tah. And aku tak suke sebab habuk dan kotoran suka berkumpul at the corners of the pockets. Geram jer aku... tiap kali abis mesin kena buang balik benda-benda (habuk, benang2 etc) tu. Aku rasa maybe sebab kat sini pakai mesin manual kot? Kalau masa kat Lumut dulu, tak nah lak aku encounter masalah ni cos kat sama mesin fully auto. Eh, ade kaitan ke ek...

Hmm lantak la...

Ape-ape pun, aku suka BG! Rasa macam nak jual BG lah... hihihi




alhamdulIllah...

1 comments:

shezz said...

kak anna try byk2..yg mna kak anna suka tu jual la...bru best dpt real testimoni dr penjual sndri....teringin nk beli..tapi kawin pon belom.hahha