Tuesday, April 13, 2010

Lagi 1 bulan, 3 minggu...

bismIllah...



Sabtu lepas aku kuar ngan Mr Chubby Cheeks untuk cari barang hantaran and settlekan sikit-sikit ape-ape yang tak settle.

First sekali, baju nikah.

Dah berjaya membeli baju kurung putih dah siap di Kompleks PKNS, Shah Alam dengan harga RM3++. Oklah... baju dia simple but sweet. Yang penting sopan! Harga pun within my budget, so beli je. Settle satu mende. Aku malas nak tempah (xtau sempat ke x) dan memang baju nikah aku tak plan untuk sewa. Biarla ada baju dari wedding day dalam simpanan. Dan baju tu leh pakai more than once. Hmm.. hopefully aku tak bertambah gemuk la ye! muahahahah...

Set perfume.

Sangat susah nak beli set perfume+toiletries untuk tunang aku tu. Biase la, orang tua yang jimat... nampak set perfume berharga 3, 4 ratus, abis semuanya direject. Asyikla taknak minyak wangi mahal-mahal ni. Aku pun sampai tak tau nak beli ape... Standard la.. Designer perfume memang harga camtu. Last sekali settle for gift set Body Shop harga seratus lebih... Yang penting Mr CC puas hati. Yela, dia bukan pakai perfume sangat pun. Ok. Settle!

Aku nyer perfume is from Lancome. Memula ingat nak beli J'adore dari CD... tapi watpe nak beli perfume yang aku pernah pakai dan ada lagi dalam simpanan. Siap 2 botol lg... (Tapi yang EDP dah nak abis). Baik beli yang aku taknah pakai kan? So... belila set perfume from Lancome. Dapat free gifts and ada lipstick+set eyeshadow harga RM3++. Ok la kot. Itu yang paling murah dan berbau sedap. Settle.

Sangat suke mencari perfume yang sesuai untuk dibeli. Aku suka test bau cos nanti in the future, leh beli...



Benda-benda lain aku beli next month la kot. And aku suh Mr CC beli beberapa barang dia sendiri...


Petang tadi Mamito called. Tetiba nak suruh aku tempah baju kahwin plak. Adoi.. pening kepala aku. Dulu nak suh sewa, sekarang nak buat lak. Maleh betul aku nak pergi ukur-ukur badan bla bla bla.... dahlah tu, yang paling aku risau adalah: baju tak siap mengikut selera. Hmmm... Tengok la macam mana...

Lepas balik dari company trip Ahad nanti, aku akan balik Perak pada Isnin malam. Nak settlekan hal wali untuk kahwin. Bapak aku maybe akan ikut kami balik kot? Pick up dia di Jalan Duta cos Abah tak tau naik komuter.

Benda-benda lain semua tak settle lagi. HIV test and borang mohon kahwin bla bla bla... Mr CC pun takde settle lagi...

Haih... agak ketensionan dengan preparation kahwin ni... :'(

Aku akhiri entry dengan gambar aku bertemakan warna wedding aku nanti. :p


Yeah.. purple y'all...
[saje gatal carpub. padahal same je kaler cam 1st pic]

Salam sayang,


alhamdulIllah...

18 comments:

fikri said...

wah skejap je.huhu

harap2 smuanya sttle scpat mgkin..uit pic lastu cntik la kak..sy suka purple..=)

lionteen said...

nk kawen mmg mcm2 kene sttle kan..
slow2 settle kan okey..
hope sume ley sttle..

Best Of Me 321 said...

untuk bf dapat bakal bini cun melecun, selamat pengantin baru :D

Ryehanna said...

To Fikri: hehe.. i love purple too! well... time really flies!

To Lionteen; Yeah.. i hope so too. thanks!

To Best of Me 321: Haha... lagi sebulan lebih... rilek dl... but thanx!

Rjuna said...

kenapa la ko comel sgt weh, rasa macam dipukau masuk sini nak tgk muka ko jer..haish :)

nanti jgn lupa ajak dtg kenduri, ajak pakai facebook pon takpe (event)

apiih said...

dah nak jadi isteri org dah aka nih,nnti xdela panggil cik dah,panggil puan la plak..ahahaha.tahniah,semoga perkahwinan kekal ke akhir hayat dengan kebahagiaan..uhuhuhu

aizuddin.com said...

tulah..padahal gambar sama je..hehe..gudluck utk apa yg dicari ;)

dude said...

yeap purple.
i pon ingat nak ambik purple jugak..
tak decide lagi.
neway hepi pengantin baru.

adayinmylife said...

Salam.. Wah.. BEshnye tgk org wat preparation nk kawen nih.. Adalah tibe2 feelings yg same dtg... Happy for both of u...

Nurulhuda|Adlie said...

time flies! gila takut rye.. eh purple sama sama.. :) purple cantik for this year.. in gila, haha puji color sendiri..

Rashid said...

ermm tentu debar kan.. makin debar menanti hari..

Cik Qemm said...

wah dah nak dekat da. :)

selamat maju jaya prepare2 sume ye.

anyway, i think u chose the right color because u look stunning in purple :D

qemmal suke purple gak :D

eD's photography said...

wah..tahniah2..hehe..best betul tgk persiapan org nak kawen..bila la diri nie nak macam nie ye..
hehehe.

Mr & Mrs Architect CuTe said...

dup dap dup dap....

mesti berdebar2 skrg ni kn.... :-)

Legasi Piston Pecah said...

dah hampir sangat tuh..
ape pon tahniah lah..tak lama lagi bergelar isteri ye...

noor afzan said...

huhu..
x lama dah kan..
=)

yashygsempoi said...

hu3 makin lama makin mengancam ko aku tgk.. mentang2 da nak kawen.. ekekkeke.. nanti jgn lupa kad yer.. T__T aku da spare siap2 duit wat beli adiah beso2 tuk ko.. ahaks! :P

Anonymous said...

wah2..lawo la pakai selendang camtu..nampak kiut...mane kad nie?xsiap g ke?upload je kat fb..ahaks

-brad-