Wednesday, April 28, 2010

Sakit yang rasa nak hempuk orang

bismIllah...


Sakit yang rasa nak hempuk orang adalah sakit gigi!!!

Muka sakit gigi.


Arghhh... aku terjaga 3 setengah pagi tadi sebab gigi aku sakit... Berdenyut-denyut sampai ke kepala rasanya. Bengang jer aku...

So aku mesej Aqram yang aku kena amik MC gak arini untuk cabut gigi... Habisle duit aku.... Oh, nasib baik boleh claim!

Dah tak tahan sangat rasenya... Gigi geraham aku ni memang dah rosak.


Ni gambar gigi molar @ gigi geraham kita...


Di bawah ni gambar gigi geraham kiri aku sekarang....

Buruk kan? Dah teruk sangat dah geraham tu... hitam-hitam dalam tu...
Actually, dia just tinggal sikit je.. (yg warna kuning dekat gusi tu jela gigi aku sebelum ni) then dentist aku buat mcm bentuk gigi balik...
Dia letak filling ape tah warna hijau...
Sekarang filling tu dah tak elok... dalam dah rosak...
Dah teruk sangat dah...


Rasenya, kalau buang semua filling tu, rupa gigi aku lebih kurang macam gambar kat bawah ni... or maybe lagi teruk? sebab aku dah takde gigi dah sangat

Sakitnyer.... urghhh



So, plan aku pagi ni just hantar Nini pergi kerja and then balik rumah menahan sakit sampailah klinik gigi Maluri tu bukak kul 10 pagi. Then cabut. Hari tu dia kata kena dalam RM80 lebih kot... Hmmm kena keluar duit dulu cos tak cukup cash dalam purse.

Moga-moga sakit gigi aku takkan datang lagi.... Awal bulan dah sakit dah... konon makan painkiller jer... tapi memang takleh la... kena cabut gak. Sayangnyer gigi geraham aku... T__T

Adoi... cepatlah siang...

Tak sabar nak kembali ceria....


abaikan jerawat dua bijik yg berada di dahi dan pipi


Huhu.... T____T



alhamdulIllah...

13 comments:

alang said...

hehe. Betul2. Aku sokong. Sakit yg paling sakit adalah sakit gigi. Sebab org tak nampak yg kita sakit. :)



G je Kedai ubat cina. Mintak ubat. Cepat je lega dari pain killer. :)

Ezad said...

eeEEeee.. teruk nye... gigi k0... wek... dah macam ape dah... bejoget-joget ulat ek.. heheh.. nway harap2... sembuh eh... pas g jumpe d0c tue...

Sharinginfoz said...

kalau sakit gigi memang le kan.. tak tahu nak cakap apa....

Jom Makan Kek

ezany said...

eh.. bkn tak leh cabut gigi ker kalo tgh sakit lg..

Legasi Piston Pecah said...

owh..nie kes gigi rosak ek..egatkan gigi nak tumbuh..haha

apiih said...

cepat2 jumpe doktor erk..ehehehe

XOTide said...

hehe..saket yang paling nak hempuk orang dela SAKET BERSALIN =)

hehe..lpasni rye de la chance nak merasa insya Allah... =)

Nurulhuda|Adlie said...

rye, apa ni? semalam i mimpi pasal word molar, sampai pagi bangun teringat2 molar molar molar.. tetiba u? molar? hahahahaha i tak percayalah.. sumpah!

Ryehanna said...

To Alang: Ya betul!! Org xtau kita sakit cos diam je... xnmpk sakit. padahal...!

To Ezad: Weh.. itu gambo amik dr pakcik google laaaa

To Sharinginfoz: Memang tak terkata pun. :P

To Ezany: Hmm.. dah cabut dah pun.

To Piston Pecah: Yup... gigi rosak. huhu

To Apiih: Thanks.. mmg jmpa doktor secepat mngkin

To Xotide: Oh.. sakit nak beranak yer?? hoho.. memang saya xtaulah cos xpernah merasa lagi...
setakat ni bila sakit gigi mmg tension giler cos sampai xleh tido...
Insya Allah.. nanti akan merasa sakit yang amat sangat bila nak beranak... doakan yer... :D

To Nurulhuda|Adlie: Hahahaha... cam xsangka lak... suratan atau kebetulan??
aura dari fellow bride-to-be[s] ni... heheh :D

deena awanis said...

gigi ni, kalo dah sakit, cabut gak ubat paling mujarab..kalau buat fillings ke ape, nnt sakit tu akan datang lagi..

tapi...

jangan cabut sumer sudah..nanti kena pakai gigi palsu la plak!!!hehhe

Ryehanna said...

doa2 ler gigi saya semuanya ok2 pasni... huhu

sickchild said...

huhu gila semangat ko amek gamba gigi hahaha comel nye bakal puan rye ni. hahahahahahha.

siyes sakit uh. =(

Nurulhuda|Adlie said...

itulah pelik gila mimpi word molar tu, padahal mcm takde terbaca ke apa, mmg kuat betul la aura, hehe.. sampai boleh mimpi2..