Monday, April 19, 2010

Pulau Redang Part 1

bismIllah...


Aqram, Nurul dan aku inside Hyundai Starex. Ni time nak ke Subang Skypark.
3 orang leh dok depan yer... heheh

Boarding pass...


Ni dah sampai Pantai Timur dah ni kalau tak silap...
Bawah ni ape ek?
Ladang tembakau?


Dah nak touchdown di Pulau Redang!


Ni time baru sampai Pulau Redang..
Mata takleh nak bukak cos panas terik...
>__<>

Bergambar jap sementara tunggu beg-beg sampai.
Ni la saudara aku yang bertanggungjawab merekemenkan kerja ni pada aku.
Thanks a lot!
Kalau tak, takdela merasa aku jejak kaki ke Redang ni haaa...
:')


Sampai-sampai resort terus kena training...


Kumpul ramai-ramai...
Our facilitator is the caucasian guy in the middle.
His name was William something.. i didn't catch the last name.
But everyone called him Bill. He's a great facilitator!


Susun daun terup group mana paling panjang dengan susunan yang betul and takde 'gap'.


Main baling-baling...


And then, makan jap...

Tea la konon...
Kuih bom, banana fritters and keropok lekor.
Aku makan 2 pinggan of this dish. Minus a kuih bom.
Tak suka bijan sangat. tapi yang first aku bedal lah...


Dah selesai makan, kami ke bilik masing-masing. Aku dapat bilik apartment and my roommate was Kak Fina from SDFM (Sime Darby Fleet Management).


Untuk orang berhoneymoon ni weh... ape taknya, bathroom ada sliding door dari tepi katil.
Meaning, dari atas katil leh tengok orang mandi.. huhu


Fantastic view weh!! but my camera phone didn't do justice to how much beautiful the scenery was... :(

Lepas mandi sumer, kami pun pergi dinner...

Takde gambar yang cun dari henpon aku so maleh nak tempek.

Okeh... nanti sambung lagi yer...


Salam.

p/s: Arini aku cuti (ramai je bengkek ngan aku cos balik Redang aku cuti till Rabu.. and they have to come to work today!), tu yang dapat update blog tu...


alhamdulIllah...

10 comments:

Legasi Piston Pecah said...

pergh..best seyh..penginapan dia pon menarik jek...dah kawin ada rezeki gi sini tempah bilik honeymoon tuh..haha..dah kawin takpe boleh aja kan..

fik-autoz said...

pngalamn mnyronokkan..hihi...wah kete tu besarnya dpan dok 3 org..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

hye.. salam kenal..
wooow, beshnyer gi Redang..
sy name aje duk ganu tp x pernah pi.. siap naik flite Berjaya Air lagik tu..
mesti beshkan.. upload la lg picca darls.. :)
huhuhu, kena pujuk gak en. hubby pi sana ni.. ;p

apiih said...

wow...best gile g redang..best..best..best..naik flight ag,xpenah naik flight..ahahahahaha.....best..have fun,xsabar part 2..ehehehe

noor afzan said...

waaa..pi training kat redang..
best2..

Ryehanna said...

To Legasi Piston Pecah: mmg best kalau honeymoon kat sini... cantik sgt!

To Fik Autoz: Kereta tu mmg besar.. leh muat 9 orang kalau naik...

To Leily: Ajak jgn x ajak.. kiranya dah dekat le dah tu...
Mm.. naik Berjaya Air.. resort pun Berjaya Resort. Nasibaik la semuanya company sponsor.. kalo hrpkan pg sendiri, mmg dok chalet cikai2 jela..

To Apiih: It was my first time naik flight tau x! haha...

To Noor afzan: Memang best! sykur alhamdulillah...

yashygsempoi said...

beshnyaaaaa!!! aku teringin giler nak g pulau redang nie.. T__T
tapi fulus dan masa tak mengizinkan.. waaaa! nak g! hu3

Ryehanna said...

aku pun alhamdulillah dpt pg cos join company trip. sekupang pn xkena bayor. kalo kena bayar, xtau la bila yg dpt peginya...

Leeyana Amzar said...

best nya pg sana..

Peri PiA said...

Asslammualaikum,hi
lovely,awesome :)