Wednesday, April 21, 2010

Pulau Redang Part 3 (the best part!)

bismIllah...


On Sunday, we went snorkelling!!! It was my first time to snorkel... I was feeling excited and nervous at the same time as I don't know how to swim... But we were all given a life jacket each, so... takde la risau lemas ke ape kan... hehe...

Rauf and me.


Sitting from left: Arif, Domie
At the back from left: Abg Azman and Abg Azhar


Kitorang pergi 2 boat. satu bot besar (the other boat dlm gambar atas ni) and satu bot kecik.
Aku naik bot kecik ni... kecik kecik pun, lagi laju la dari bot besar tu... heheh...


Huduh kan?
Macam sejenis burung... haha


Tengok ikan-ikan tu!
Semuanya datang bila baling roti... kebuluran gila...

Actually, kami snorkelling kat 3 tempat berbeza. Tapi takkan semua nak letak sini... jenuh ar nak upload kat blog... so aku letak parts of them.

This is me snorkelling!

Kalau korang perasan, ade banyak gile ikan kat keliling aku... (ikan warna biru dan ikan belang2)
Serius best gile... geli2 pun ada cos diorang terlanggar badan kita masa nak kejar makanan...
Ada orang baling biskut and roti kat tempat aku snorkelling so that ikan-ikan tu datang kat aku...

Macam gambar bawah ni la pengalaman dia...

Awesome right? =D


Another best thing is yet to come.
A boat crew managed to catch a turtle in the sea!!
How extraordinary was that!!

Bukan selalu terjadi weh!!

That's a turtle inside the red ring.


Touched it! It's so cute!
Ntah kenapa aku teringat Mr Penyubiru bila pegang penyu ni... haha :P

Penyu belimbing ke ape ek?




Abg Shaharil siap cium lagi kepala penyu tu... hihi..
siyes comel! tapi sian kat penyu tu....

Lepas tu, abg kru bot bawak penyu tu ke bot lagi satu untuk diorang tengok lak.
Then baru lepas ke laut semula...
:]

Okeh. Now enjoy the pics taken...

Aku dan Amir. Amir gemok!
Senyum tak nampak bijik mata. haha


Rauf, aku dan Amir.
Hehehehe...
sengal je Rauf.. :P

Dengan Abg Ama.


Dengan Domie.
Rokok kat tangan tu mesti tak lepas punyer...

Domie, Aqram and Arif.

Puas melepak bot diorang, aku pun pulang ke bot aku semula...

It's time to go back to our resort...


And return all the belongings of men who didn't bring any bags with them to the sea.
Semuanya tumpang handbag aku sampai berat jadinya!! Hampeh.

"Ana, tumpang letak wallet and kunci jap"

"Ok"


"Ana, tumpang henpon and kunci jap"

"Hisy!" *tapi amik gak

"Ana, tumpang kamera"


"Cepat..."


"Ana, tumpang..."


"Ala, beratla beg Ana!"


"Ala, setakat kunci pun berapa gram sangat la..."


Yela tu, abis kalau dah banyak, tak berat ke?? sabo jelah...


Kes lain adalah bekal air. Masa nak pergi snorkel memang tak sediakan air mineral sorang satu. Kena beli sendiri... so aku terus beli cos aku memang mengalami cirit-birit pagi tu.. kang nak berjemur lagi mesti dehydrated kalo takde air.

Tapi the guys tak beli....

"Ana, beli lebih sikit ek"

I bought one big bottle of water and a smaller one for me.

"Ala, beli sikit je.. kemut!"

"Okla tu ada gak beli... kang kongsi2 la ek. hehe"

"Takpela, Ana tak bagi pun takpe... air laut banyak. Minum je laaa"

"Aaa yela... Barula terapung sekor-sekor tak bergerak2 kang.."

And that was replied with laughter.

Tak sure whether this is the last post about the Redang trip cos akan dpt pictures dari orang lain pasni...

Tengok la camne... maybe update kat blog gambar je kot.

K, assalamualaikum!

alhamdulIllah...

9 comments:

apiih said...

wahh..bestnyer snorkeling...siyes, xpenah pegi snorekeling dan tringin sgt nk snore-snore keling nih..hahaha

nizamsani said...

seronoknya.

fik-autoz said...

bestnya snorkeling........hihi

entry ni yg part last skali klakr je..ahaks=p

fik-autoz said...

kesian pnyu tu..rmai org dok pgang dia,sesak nafas...ahaks=p

Aina Ana said...

best kan snorkeling kt redang? Akak hari tu snorkelling kat Taman Maritim.

Akak plan nak pi lagi sekali lepas raya ni. Harap2 k'jaan Terengganu tak naik kan harga hotel la time tu

Mr PenyuBiru said...

patutlah beria-ria suh aku wajib baca kat twitter tu. ni rupanya.hehe..

sebagai org yg lebih berpengetahuan tentang jenis penyu,itu bukan penyu belimbing yer. itu penyu er...err..penyu agar kut.hehe..

Ntah kenapa aku teringat Mr Penyubiru bila pegang penyu ni... haha :P
err..bila masa ko pegang aku? hehe..

tapi serius, aku jeles tengok ko syok bercoti di pulau redang.aku sendiri org ganu pun belum pernah jejak kaki kat situ lagi. Pulau perhentian jer pernah pergi masa honeymoon.

n n said...

lawak gile ayat ko yg ni
"Macam sejenis burung... haha"
HAHA :)

Anonymous said...

ryehana=burung??..ahaks

-brad-

sickchild said...

hahaha ryehanna cam burung wakakak.
weh gila best weh redang. teringin siol.

eee penyu tu tak gigit ke?