Wednesday, February 9, 2011

Settling things...

bismIllah...


Oleh kerana semalam aku dan suami masih lagi cuti, kami settlekan pendaftaran aku di HAT (hosp. angkatan tentera). Oleh kerana sebelum ni aku pergi routine checkup di klinik luar iaitu KKIA Sitiawan, so aku agak blur dengan ape aku kena buat. Tapi nurse kat KKIA Sitiawan suruh aku ke KKIA A10 (dalam base.. kat blok A10) dulu... so off we went... Rupenya kena buat ID kad kat HAT dulu before ke A10, maka ke HAT la plak...

Nak buat ID kad je kan? sile ke kaunter 1.



Then, baru le ke A10...
aku tak pasti untuk ape ke sini sebenarnye...
nak check jugak le kot..



Aku diberi nombor giliran di A10.
Sementara tu, turut kena check air kencing, tekanan darah and berat.
Berat aku dah naik jadi 81.5 kg baidewei... wawawawa...

Then settle check air kencing and tekanan darah, perut lak dicheck.
Nurse tu kata kepala baby kat atas... bukan turun ke bawah.
Abis, yang aku dok sakit-sakit kat bawah tu ape? huhu...
But she said not to worry, banyak masa lagi untuk baby gerak-gerak and berada di posisi yang betul i.e kepala ke bawah.
Lega den...

By the way, sampel darahku turut diambil untuk ujian Hepatitis B.
Sebelum ni aku checkup kat Sitiawan, takde pun buat ujian Hep. B nih.
Then nurse A10 ni terangkan yang most klinik kerajaan tak buat test Hep. B ni cos kos dia mahal sikit..

Tapi kalau di klinik A10, memang wajib buat disebabkan persekitaran yang dekat ngan laut, makan makanan laut, suami tentera laut etc... so risiko Hep. B ni tinggi.
So kena la buat ujian Hep. B.

Hmmm barulah ku tahu.

Pastu, nurse suruh datang lagi next week untuk checkup.

Oh oh... Not good!

Aku pun tanya la, "Kalau saya teruskan checkup kat Sitiawan boleh tak?"

"Puan duduk dalam ke luar?"

"Luar. Kat Sitiawan senang sikit... dekat ngan rumah"
(tipu sikit-sikit takpe la kan)

"Boleh... takde masalah. Nanti nak beranak kat HAT kan? So takpela, dah ambil semua maklumat puan..."


Hehehe... lega hatiku ini.

The main reason aku maleh nak checkup kat dalam base ni bukan ape... Aku tak familiar dengan keadaan dalam tu.

And then, sebab PROTELA nih...

Protela TLDM

(suka cuci mata kat sini cos pernah beberapa kali nampak ada sorang mamat protela tu hensem gile!! orang kepulauan borneo rasenya... kehkehkeh)


Aku tak suka nak checkup kat dalam base cos sangat leceh kalau aku bawak kereta yang takde sticker navy. Yela, kot-kot la nanti aku bawak keta kompeni ke... Drive lak sorang-sorang... Kalau laki aku yang drive takpe... Macam gambar dalam atas tu, ni time bawak kereta sendiri... Kan ada sticker navy kat belah kiri atas sticker roadtax tu... haaa itu le dia...

Kalau takde sticker, kena tinggalkan IC kat sini... Nak kuar kena amik balik. Kalau dibuatnye Protela rajin tak semena-mena or aku bawak kereta besar ke ape ke... diorang suh bukak boot untuk check ape aku bawak kuar.

Eeee tak koserr!

Sangat melecehkan... walaupun checkup kat A10 berganda lagi dekat ngan umah dan tempat kerjaku, tapi aku rela ke Sitiawan. Huahuahua... (manusia ni pelik kan? :P)

Eleh... sebenarnya nak melantak Rojak Manjung pas checkup. Heheheh...

Ermm.. apa lagi nak citer...

Well, aku nak citer bab pengubahsuaian dapurku tapi entry ni macam dah cukup panjang.

Lenkali la sambung lagi...

Salam...



alhamdulIllah...

4 comments:

yashygsempoi said...

wahwahwahh.. ada dekat nak jejauh ko nie pelik... rupa-rupanya ada benda lain yang dia nak.. hahaha tak lama dah lagi nak bersalin.. wuwuwu

aTiKa aTeRkaH said...

pernah gak sekali masuk base ni..konon konon cik abang nak tunjuk tempat keje dia..tapi last last..mata saya melilau je...."wah, ramainya lelaki dalam ni"..hahaha...pang sedas!..haha

Ryehanna said...

To Yash: Huhu.. mmg tak lama dah lagi... biase la aku, mmg pelik2 sikit.. :P

To Atika: Hahahaha... tau xpe... husbandku pn meluat je kalau isteri dia dok usya mamat2 hensem. wakaka

hana yoriee said...

haha..mmg leceh giller kan nak masuk base..itulah routine hana kalau dtg situ jugak..park kt luar, bg ic, stop dpn dorg pastu saje dorg tnye soklan pelik2 sbb drive sorg..huhu..