Wednesday, February 23, 2011

Weight gain during pregnancy

bismIllah...


30 Ogos 2010
- First buat buku pink di KKIA Sitiawan. Masa ni dah nak 3 bulan pregnant kot. Berat 69.4 kg

11 Oktober 2010
- Hehe.. aku skipped bulan 9 punyer checkup. Berat 73.1 kg. Naik 3.7 kg kau!

16 November 2010
- Berat naik 4 kilo, iaitu jadi 77.1 kg. Disuruh datang lagi 2 minggu...

30 November 2010
- Berat 75.5 kg. Turun 1.6 kilo la plak. So sebab berat cam tak cantik je, aku kena la buat MGTT (Meal Glucose Tolerance Test). alhamdulillah result gula ok... takde diabetes.

16 Disember 2010
- Pergi wat checkup kat Sejati and scan baby. Berat aku 77 kg, berat baby 951 gram. Time ni dapat tau baby boy :)

29 Disember 2010
- Berat aku 77.8 kg. Time ni aku kena demam teruk...

12 Jan 2011
- Berat naik lagi... Jadi 79.6 kg. huhu... Kena inject tetanus ke ape tah untuk kali pertama.

25 Jan 2011
- Berat mencecah 80.7 kg. Sangat tak sangka... ape taknya, semua benda aku bedal. :p

8 Februari 2011
- Checkup kat A10 dan daftar kat HAT. Baby dalam keadaan 'breech' and berat aku adalah 81.5 kg.

10 Februari 2011
- Checkup kat KKIA Sitiawan. Berat adalah 82.7 kg and I had slight edema. Bengkak oi kakiku...huhu

22 Februari 2011
- Berat naik lagi... 84.2 kg. -___-"

And oh, patutnya aku kena cucuk lagi... tapi leh tak aku lupe and aku terus blah? HAHAHA... k, esok aku pergi klinik. :P

Memang banyak gile berat naik...
Berat baby lak aku tak tau la dah berapa kilo... semalam doktor ada scan...tapi scan gitu2 jela...tak catat pun berat baby baper. Biasela kalau klinik kerajaan... nak save ape tah la...huhu

K lah, that's all for now.

Wassalam....


alhamdulIllah...

4 comments:

rAtu saLju™ said...

owh puan ryehanna,if u nak slimming coach..u bole panggei i tyme berpantang nti..itu saja.. ;)

semoga slmat b'salin

Ryehanna said...

Haha...ko leh jadi slimming coach ke?

aku risau gak camne nk turunkan berat badan pas ebrsalin... mm hopefully berjaya la.. :P

amal said...

yayy tak lama dah! semoga semuanya selamat nnt n hubby pun sempat pulang untuk menyambut kelahiran baby.

all the best ;)

Ryehanna said...

thanks amal... hopefully sempat la hubby balik sailing b4 beranak.. hehe