Sunday, March 27, 2011

Bermata panda

bismIllah...


Tetiba lately aku rasa macam aku dah tak banyak masa free...

Dah 2 malam anak aku meragam waktu malam. Stress gila aku dibuatnye. Sampai nak nangis wo... Bagi tetek takmo, check pampers takde kencing or berak pun and check perut sambil letak minyak tapi takde lak kembung... menangis jer kerjanya kalau letak. Nak kena peluk dan didodoi-dodoi... Kalau aku tak ngantok, memang no hal. Ini tak, aku dah tido sekejap dah tapi terjaga sebab Razin nangis...

If you don't know me, well I tell you what my habit is.

Aku takleh dikacau kalau tido.


Gambar Razin menangis ketika baru berumur 1 hari.
Dalam gambar ni leh nampak muka dia ada kuning dah...


So leh bayangkanla betapa moody and geram je aku 2 malam lepas... Nasib baik anak sendiri. So takde la nak jadi Incredible Hulk ke ape... Dan aku asyik la ingatkan diri yang "ko bukan single lagi, ko dah ada ANAK! Orang kalau ada anak kecik memang gini laaa" huhu... Baru la insaf bile fikirkan camni la mak aku jaga aku masa kecik gamaknye.... :')

Selepas diselidik-selidik, aku rasa Razin susah tidur sebab aku banyak minum kopi 2 hari lepas kot? Selalunya aku minum milo... Eh, Pandai-pandai je teori aku tu kan... hahaha... tapi aku rasa boleh jadi jugak cos arini aku tak minum kopi langsung and Razin elok je tidur... :)

Time Razin tidur ni aku lak yang takleh tido. Maybe sebab dah tidur sejam petang tadi kot. Anyway, time camni la baru dapat nak update blog since hubby pun dah masuk tidur gak... so kalau Razin merengek-rengek ke ape, dia leh gitau aku...

Gambar semalam masa hubby baru sampai Beruas.
Tido kepenatan cos baru abis duty di kapal...


I miss my home in Lumut!! Hubby pun sama... dia lebih prefer kalau aku dok Lumut cos... yela, umah sendiri kot? I miss my kitchen, my bed, my tv bla bla bla... tapi susah la kalau dok Lumut cos pantang tak abis lagi... sapa nak tolong jaga Razin and siapkan air mandi+tungku+makan aku? So... dok la Beruas sampai abis pantang yer...


Hmmm... Blog dah ada sampai 4. Tapi masa untuk mengupdate tak banyak.
Nak wat camne... dah ada baby! huhu... ape-ape pun, Remember When still the main blog! :D

Okeylah, rasa mengantok dah datang...

I better stop now.

Till then, take care!

p/s: To Nurul in KL branch, thanks for calling me today and filling me with the latest gossips there! LOL. God knows I need some distraction! hahaha... Anyway, I really miss you guys... :'(



alhamdulIllah...

11 comments:

yashygsempoi said...

wuwuwuu bersabar ye wahai mak razin jangan nak stress sangat.. biasa ler ada je ragam si razin tu.. jgn nak bertukar hijau ke pink ke merah ke.. cool sket.. :P hahaha

bardboo said...

mgkin btolla kot kopi tu yg buat razin xboleh tidor..pasnie kena la tgok2 dulu apa yg di minum/makan..

duk kat beruas smp abes pantang ek?

++Kerudung Ungu++ said...

alamak... nmpknye sy dh ketinggalan dah ni... dah kuar rupenye baby boy ni..hehe. Nampak no lame tak menjengok belog nih... apepun tahniah dan semoga mama dan baby sihat walafiat hendaknye ye...:-)

Farzlyna Mustafar said...

bersabarlah dik..

ada baby mmg mcm tu..

nanti klw demam, lagi x boleh tido..

so get ready.. baby baru akk lepas pantang ni buat hal xmo tido mlm pulak.. bg buai baru nak tido.. masa dlm pantang ok jek

Ryehanna said...

To Yash: hehehe... ko mcm laki aku... nak suh aku cool je.. dah mmg jns panas baran, ssh sikit kalau nk cool ni.. tp insya Allah... dgn anak sendiri cair gak... :P

To Bardboo: Yup. dok beruas smpai abis pantang... btw, rasenye mmg btl kot ttg kopi tu. semlm xminum kopi lgsg and razin tidur ok je. bgn kejap2 nk nyusu n berak (tu stended la). legaaaa sgt2!

To Kerudung Ungu: Hahahaha... baru tau ke? mmg nampak sgt lame xbc blog ni. hehehe... Thanks!

Ryehanna said...

To Farzlyna Mustafar: Tu la.. kalau baby sakit lg byk ragam kan? huhu...

alamak. razin setakat ni mmg ok je tdo mlm (except for the 2 nights that I stated in this entry). Jangan lps pantang dia buat perangai udah... (kot2 sebab bertukar umah ke...?)

hmm... dugaan seorang ibu. moga2 tabah la menghadapinya.. :)

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ said...

ryehanna!! wahhhh!! kamu sudah deliver ye... nmpk sgt nieza dh lame tak bukak blog... bz la dear... anyway... arap tak terlambat nk wish... congratss!!! happy for u dear.... leh Razin main ngan Rania... due2 "R".. *wink*.. hehehe..
slamat berpantang ye... dan bykkan bersabar... time pantang ni mmg byk dugaan taw... sabar... nnti Razin dh lepas 40 hari, die akan ade pattern tdo die sdri... ;)

hUMAiRAhaSAn said...

sabo2,
masa kecik je dia meragam t da beso insyaallah okeh.razin nak uji kekuatan mental dan fizikal awk le tuh..
apa pon,jadi ibu atau mama yang baek k....

Ryehanna said...

To Nieyxzha: yer.. mmg dh selamat deliver. haha.. nmpk sgt niza lame xbc blog ni! anyway, thanks for the wish... err, baby akan berubah pattern tidur lps 40 hari kah? well, let's hope lepas ni razin senang tidur mlm! huhu


To Humairahasan: Thanks.. sedang bersabar la ni...

✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ said...

alamakk.. terkantoi plak lame tak bukak blog ni... hahaha ;p

psl pattern tdo tu... btul... dlm pantang, nieza dh ajar Rania tdo slps maghrib.. sblm tu sapu dl lotion j&j yg warna purple tu kan (yg bedtime tu)... pastu tutup lampu bilik..bukak lampu luar je... pastu bukak mp3 al-quran... alhamdulillah... senang & nyenyak je Rania tdo sampai pagi :D

Ryehanna said...

wahhh thanks for the tips! nak cube laaa hehehe