Tuesday, March 1, 2011

It's March!

bismIllah...


Arini terjaga awal... dalam 5.30 gitu... tapi mandi still lambat. Pukul 7.45 baru mandi. Muahahaha...
Baidewei, aku nak citer yang terbuka je mata pagi tadi, aku rasa hepi semacam. Sebab dah 1st March. Dah dekat dah due date aku... huhu

Due date yang nurse bagi adalah 23 March (macam pada ticker di blog ni). Tapi due date kalau scan adalah 17 March. Aku scan kat 2 klinik berasingan and they both came up with 17th March. Apa-ape pun, doc kat klinik suh ikut je due date 23 march... So, kita tunggu jela...

Rasa tak sabar sangat dah nak ada baby... tapi still, aku harap aku bersalin time hubby ada di sisi. Takmo la time dia di tengah laut. Aku harap, KALAU aku bersalin awal, mintak-mintak la dalam minggu ke-38 (next week?). Cos waktu tu hubby ada...

Asyik sailing je kan? (tengok tulisan berwarna merah)
Geram betul...


Apa boleh buat, nama lagi kahwin dengan navy... sailing jelah kerjanya... aku bernasib baik gak cos kapal hubby kapal kecik... sailing pun kejap-kejap je...

Setakat ni, takde rasa lagi contraction kuat di perut. Braxton Hick's contraction pun macam takde... nak jugak rasa contraction latihan tu cos at least body tengah prepare untuk bersalin. Tapi, lagi aku nak, lagi la dia rileks je... Hmmm...

However, baby aktif dalam perut. Kejap-kejap bergerak ke kiri, kejap-kejap ke kanan... but mostly ke kanan... stretchmark aku di perut bahagian kanan pun berlambak and banyak berbanding belah kiri. Huhu...

But at this point, lantak la ngan stretchmarks. Maleh teman nak pikio... yang penting sekarang ni, baby sihat, normal dan bakal dilahirkan dengan selamat. Tu yang paling penting sekali. Aku harap aku takde mengalami apa-apa komplikasi time nak bersalin.

Satu je yang merisaukan sekarang, which is... my swollen feet!

Bengkak sangat... Yang pelik, kaki kanan je yang bengkak besar... Kaki kiri biase je... Adakah sebab babyku banyak dok kat bahagian (perut) kanan? Hmmm... sampai nak biar terlipat pun takleh cos kebas and sakit jadinya nanti... Pergelangan kaki pun bengkak. Memang nampak beza sangat dengan kaki kiri... Kaki kiri maintain slim macam biasa...

Oh edema... I hope you won't give me much trouble!

Setakat ni just kaki kanan je bengkak... tangan and muka and lain-lain anggota remain macam biasa...

Well, that's all for now.

Hari ni nak settle segala paperwork before noon cos lepas lunch nanti nak gerak ke Ipoh lak. Ada customer return kereta kat Ipoh Airport. Nasib baik la Nini ada teman aku kali ni.. So nak angkut dia sekali...

Ganesh akan collect kereta customer tu, then aku and Nini drive balik kereta yang kami bawak dari Lumut... Nak singgah Ipoh Parade ke? Mmm tapi tak best kalau tengah berjimat. :(

Salam...


alhamdulIllah...

11 comments:

HoneY said...

haah.. sempat lagi terpikir ipoh parade.. ok ana.. selamat berjuang nanti masa nak melahirkan 1st baby..

Ryehanna said...

Huhu... thanks hani..
risau bila fikirkan sakit beranak, tp xsabar gile bila fikir dah nak ada anak... hehehehe

bardboo said...

dh xlama dah tu..bestny! smoga semuanya selamat.. =)

Jom Lawat: Blog Bardboo
Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

deena awanis said...

dup dap dup dap..x lama lagi dah tu..=)

siti nurkhijah said...

moga dipermudahkan...
take care yer

amal said...

semoga semuanya baik2 saja nanti :)

nuruljannah sukhri said...

saya pun berdoa nak deliver awl.38weeks..hehe boleh ke mcm tu?mummuy dh x sbr nk peluk cium baby..insyallah semua selamat.sakit bersalin ni x sma

Ryehanna said...

Hehehe... thanks, ALL... :)

Puan nadxoxo said...

Nad pun dulu tanda2 kalendar. Hehe bedebar2 kan :D Pasal kaki bengkak tu, dah tanya doktor? Nad dulu bengkak sangat jugak, even lepas beranak pun bengkak lagi. Nak masuk 2 weeks usia Zahin baru lah surut lepas berurut. Tapi sama bengkak kanan dan kiri. Try tanya doktor k. Take care and semoga dipermudahkan :)

nads said...

haha..ipoh parade eh...akak doakan ana deliver time hubby ade...dan selamat semuanya ok;)

Ryehanna said...

To Pn Nadxoxo: Doktor kata normal kaki bengkak.. and nurse asyik dok suruh gantung kaki time tdo or buat keje.. tp ssh le nk ikut... :P

To Kak Nad: Thanks kak.. insya Allah... :)