Tuesday, January 17, 2012

Thinking out loud

bismIllah...


Kalau aku masih bekerja, next week dah gaji...

Tapi since dah tak bermajikan, no more gaji la pasni... Oh, sedih la jugak sikit. Seksa wo nak cari duit sendiri... generate income sendiri. Gosh, I'm going mental...

Dalam kepala otak aku ni pikir camne nak cari duit je kerjanya. Duit, duit, duit... I guess when you dah biase bekerja and dapat gaji every month, agak perit le jugak bila takde gaji ni. Demmm...

Now hubby's been looking for a house to rent in Johor. Actually, both of us are very reluctant to rent a house there. Yela, another addition plak dah. Bayar SEWA rumah. We already have a house!

But what to do... he's in Johor... and he's been telling me how bored he was whenever he got back from work. Budak-budak rumah dia yang lain semua bujang. Malam-malam je hilang la mengeteh and keluar ngan member2 bujang lain. Laki aku memang bukan jenisnya nak keluar-keluar malam... so dia boring ar...

He misses his son... Just like we miss him.

Haihh... Tak tau la... Jadi orang Johor jugak la aku ni nanti.

Aku dah pesan, cari umah yang dekat ngan Poslaju centre. And I don't want a big house. Kecik je udah...

Dia dah jumpa rumah teres 2 tingkat dengan rate RM400 sebulan... tapi, entah la... tak tau lagi...

As for me here, aku masih dok Lumut. Angkut Razin sekali... Diyana tak ikut and aku malas dah nak amik port. I could take care of Razin alone.

So arini time nak ke Poslaju aku angkut Razin sekali... Masuk je dalam Ergo. Singgah Giant pun Razin elok je dok dalam Ergo. Koser la aku nak berstroller bagai kalau sesorang je...

I have so many things to do.

I have so many plans for Mama Panda. Tapi ade kekangan masa dan wang. Rasa nak suruh laki aku buat loan ngan koperasi je nih! huhuhu...

Tension gak la bila bekerja dari umah ni... Plak tu, Razin makin ngada-ngada bila aku di rumah....

Hmmm k la... bateri laptop nak kong.

Esok2 sambung lagi




alhamdulIllah

4 comments:

deena awanis said...

susah yer bila berjauhan..sabar ye ana..kuatkan semangat..=)

amal said...

huu sabar ye ana.. jadi org jhr pun takpe. bisnes bleh bt kat mana2. semoga rezeki ana murah nanti.

++Kerudung Ungu++ said...

Hmmm sy yg bergaji ttp ni pun sibuk dok buat bisnes jer niha... x ckp... dah ckp dgn hubby nak 10k dri die bler die buat loan nanti untuk buat bisnes...huhu. Entah bilenye nk dpt tah... anyway take care. x jadi ke nak jd bby sitter tu?

Ryehanna said...

To Deena: Memang ssh sesgt...

To Amal: Insya Allah... thanks!

To Kerudung Ungu: Hahah... same la.. kena buat loan kalau nk bizz btl2...
Jd babysitter tu on je... cuma baby je yg xde lg ni.. haha